vekalat

vekalat

تازه ترین های وکالت را در اینجا مشاهده کنید

وکیل کیفری کیست؟

وکیل کیفری حرفه ای

وکیل کیفری حرفه ای و متخصص شخصی است که علاوه بر دعاوی کیفری از جمله سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، انتقال مال غیر، جعل و استفاده از سند مجعول و غیره تبحر داشته باشد میبایست در شاخه های قضایی از جمله مبانی، مفاد و مواد حقوقی دارای تخصص باشد.

 

هر شخص چند وکیل کیفری میتواند انتخاب کند؟

در امور کیفری افراد می توانند به گرفتن وکیل متخصص کیفری اقدام نمایند و حق داشتن وکیل جزایی یک امر ضروری است. لازم بذکر است در محاکم کیفری یک پرونده هائی مانند تجاوز به عنف هر یک از طرفین میتوانند مستنداً به ماده 385 قانون آ . د .ک حداکثر سه وکیل کیفری انتخاب نمایند.

مطابق اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تمام محکمه ها دو طرف حق دارند برای خود وکیل داشته باشند و چنانچه توانایی گرفتن وکیل کیفری را نداشته باشند باید برای آنان امکانات تعیین وکیل کیفری فراهم گردد. برای دیدن وکلای کیفری خوب در سایت وکیل از ما کلیک کنید

 وکیل کیفری رایگان (وکیل تسخیری)

چنانچه شخص (متهم، شاکی) توانایی مالی برای اخذ وکیل کیفری را نداشته باشد، برای آن شخص (در جرایم خاص) وکیل تسخیری اتخاد میگردد.

در کلیه دعاوی ایضاً دعوی کیفری، غفلت از انتخاب وکیل و مشاوره با ایشان می تواند باعث بروز خسارات جبران ناپذیزی گردد.

در تمامی دعاوی اخص دعاوی کیفری با توجه به اهمیت جرم و تخصصی بودن آن مشاوره با وکیل امور کیفری مجرب ضروری است تا با تصمیم گیری صحیح و در کوتاهترین زمان به نتیجه برسند.

پرونده های کیفری به جهت اینکه مستقیما با جان و مال و حیثیت و آبروی افراد سر و کار دارد و چه زیان دیده و چه متهم برای جلوگیری از تضییع حقوق خود و تامین منافع خود تلاش می نمایند. لذا در دعاوی کیفری مشاوره با وکیل راهگشای شما خواهد بود.

وکیل کیفری متخصص از آن جایی که کار کردن بر روی پرونده های جزایی جدیت و تلاش بیشتری را به جهت سیر طولانی رسیدگی طلب می کند باید فردی کوشا و توانا باشد که، از پیگیری مداوم پرونده سرباز نزد .  چرا که وکیل کیفری متخصص باید بتواند از متهم و یا شخصی که متضرر شده است ، با توجه به عنوانی که قانون برای آن جرم در نظر گرفته و آن را جرم انگاری کرده است به بهترین شکل دفاع نماید.

جرایم کیفری چیست؟

در تعریف جرایم کیفری این گونه بیان می داریم که، جرایم کیفری به مجموعه ای از رفتار و اعمالی گفته می شود که توسط قانون جزایی ایران برچسب جرم به آن ها زده شده است  و در اصطلاح حقوقی جرم انگاری شده است.

در حالتی ساده تر جرایم کیفری به این معناست که اگر فردی در جامعه مرتکب رفتاری شود که طبق قانون برای آن رفتار مجازات در نظر گرفته شده باشد می گویند جرم انگاری صورت گرفته است و به سبب آن که این رفتار و عمل در قانون جرم است برای آن مجازات قرار داده اند و آن را تحت عنوان جرایم کیفری می دانند که در اینجا یک وکیل کیفری متخصص می داند چه رفتار و اعمالی در حوزه جرایم کیفری است.

خود این جرایم کیفری می تواند ناشی از فعل یا ترک فعل باشد یعنی قانون گذار همیشه برای انجام یک رفتار و عمل مجازات قرار نداده است و گاها به سبب عدم انجام کاری که باید انجام می شده و به سبب ترک آن کار ضرری به شخص دیگری وارد شده مجازات برای آن فرد قرار داده است .  

در واقع اگر به صورت تخصصی تر بخواهیم بگوییم جرایم کیفری به دو حالت فعل و ترک فعل تقسیم می شود که خود این جرایم کیفری دو حالت عمومی و خصوصی دارند که در حالت عمومی چون ارتباط مستقیم با جامعه و افکار عمومی دارد زمانی که فرد مرتکب آن جرم می شود حتی در صورتی که فرد شاکی نداشته باشد مراجع قضایی به آن  جرم بر اساس صلاحیتی که دارند رسیدگی خواهند کرد مانند : قتل و زنا  که فردی که در این مورد مورد اتهام واقع شده است خیلی بهتر است که از یک وکیل کیفری متخصص کمک بگیرد تا به ناحق حکمی بر علیه او صادر نشود .

در حالت خصوصی جرایم کیفری زمانی مورد رسیدگی واقع می شوند که حتما شاکی خصوصی برای آن جرم وجود داشته باشد و آن شخص ضرر دیده که به آن مجنی علیه نیز می گویند حتما باید شکایت نماید و اگر از کسی شکایت نکند ، مرجع قضایی نمی تواند خودسرانه رسیدگی هایی در خصوص مجازات فرد داشته باشد مانند : تخریب اموال شخصی که اگر مجنی علیه خود نخواهد درگیر پروسه شکایت از فرد خاطی شود می تواند تمامی کارهای رسیدگی به شکایت خود را به وکیل کیفری متخصص واگذار نماید .

vekalat
vekalat تازه ترین های وکالت را در اینجا مشاهده کنید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋