vebra

vebra

آیا دوربین خودرویی باعث خالی شدن باتری ماشین می‌شود یا خیر؟

حتما شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید قصد خرید دوربین خودرویی را دارید و فکر می‌کنید دوربین خودرویی باعث خالی شدن باتری ماشین می‌شود؛ زیرا باتری خودرو یکی از اجزای اصلی برای روشن کردن ماشین است و طبیعی است که بابت طول عمر آن نگران باشید. اما بایستی این خبر خوشحال کننده را به شما دهیم که دوربین خودرویی به هیچ عنوان باعث تخلیه باتری خودرو حتی در زمان خاموش بودن نشده وشما با خیال راحت می‌توانید آن را نصب کنید. حال اگر هنوز برای خرید این محصول پرکاربرد مردد هستند پیشنهاد می‌شود که تا انتهای مقاله همراه ما باشید زیرا ما در ادامه دلیل این امر را بیشتر بررسی کردیم. 

دلایل آنکه دوربین خودرویی به باتری آسیب نمیزند چیست؟

بهترین دوربین خودرو چیست و کاربرد انواع آن - نمایندگی مرکزی هایک ویژن

همانطور که می‌دانید برای تامین امنیت دوربین ثبت وقایع خودرو نیاز است تا آن را به فندک متصل کنیم تا با استفاده از خودرو انرژی موردنیاز برای آن فراهم شود و طبیعی است که خیال کنید این مورد به باتری خودروی شما آسیب وارد می‌کند حال دلایل اینکه این باور کاملا اشتباه است عبارتند از:

اول اینکه مصرف برق دوربین خودرویی بسیار کم است و دوربین ثبت وقایعی که دارای امکانات بسیار مانند وای فای، انواع حسگر و لوپ رکوردینگ و نظیر آن باشد ممکن است کمتر از یک چراغ استاندارد(معمولاً حدود 0.25-0.45 آمپر) باشد. از همین رو نیازی به نگرانی نیست.

دلیل دوم نیز این است که اغلب دوربین‌های خودرویی مجهز به حالت مد پارکینگ هستند یعنی اینکه در حالت پارک پس از چند دقیقه خاموش شده و فقط در زمان‌هایی روشن می‌شوند که ربه به ماشین شما وارد شود. 

دلیل آخر نیز این است که برخی از دوربین‌هایی خودرویی مجهز به باتری جداگانه هستند و در زمانی که خودرو در حال حرکت است شار شده و در زمان پارک ماشین برق مورد نیاز دوربین را تامین می‌کنند.

البته ناگفته نماند که اگر دوربین خودرویی اشتباه نصب شود هیچ مشکلی برای باتری پیش نخواهد آمد و فقط دوربین خودرویی آسیب می‌بیند و راهکار جلوگیری از این اتفاق نیز نصب دوربین توسط افراد ماهر است. 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به این سوال رایج که آیا دوربین خودرویی باعث خالی شدن باتری ماشین می‌شود یا خیر؟ پاسخ دهیم، حال دوربین‌های خودرویی در بسیاری از مواقع ضروری مانند تصادف و یا ضربه در زمان پارک ماشین برای اثبات حقایق به کمک شما خواهند آمد و از همین رو جزو واجبات برای هر خودرویی است، همچنین دوربین‌های خودرویی در زمان مسافرت شما را از گوشی بی نیاز خواهند کرد و شما با استفاده از آن می‌توانید لحظات خوش خود را ثبت کنید و خاطره بسازید. 

​​​​​​منبع: دستگاه وبرا

vebra
vebra

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋