دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

هتل؛ پست مدرنیسم اخلاقی در سینمای آنلاین فیلم نت

«هتل» قطعا یکی از بهترین کمدی‌هایی است که در حیات پساکرونا ساخته شده است و شما می‌توانید آن را در سینما آنلاین فیلم نت تماشا کنید.

مجتبی اردشیری عضو انجمن منتقدان سینما: به گزارش فیلم ‌نت نیوز ، کمدی «هتل» که این روزها اکران آنلاین خود را در فیلم ‌نت آغاز کرده، نمونه موجهی برای یک کمدی درست و مطابق با استانداردهای مخاطب‌پسند است. ضمن اینکه در روزگاری که عمده تولیدات حوزه کمدی، به سمت «پرسوناژ»ها رفته و کمتر از «موقعیت» بهره می‌برند، هتل تلاش کرده تا به‌واسطه فضاسازی‌هایی که در یک موقعیت محیطی به عمل می‌آورد، مخاطبان خود را با شیوه‌ای درست و به دور از لودگی و مزاح‌های جنسی بخنداند.

هتل؛ پست‌مدرنیسم اخلاقی در سینما آنلاین فیلم نت

البته با توجه به شخصیت‌پردازی فیلم که تاحدود بسیاری منطبق با شاخصه‌های کمدی اسکروبال است، می‌توان ادعا کرد که هتل، به وجوهی از این جنس کمدی که منطبق با نرم شخصیت‌پردازانه است، پایبند بوده است. مهمترین مبحث این حوزه، مرتبط با استقلال‌رای زنان فیلم است که خود فارغ از شاخصه رفتاری، مسیر روایت را تغییر داده و مستقلا به فضاسازی‌های متعددی در پروسه داستان‌گویی می‌رسند.

در مقابل چنین شاخصه‌هایی، با دو اهرمی در کاراکترهای مرد مواجه هستیم که در برابر این استقلال‌اندیشه، پتانسیل کمیک بالایی داشته و می‌توانند با خلاقیت‌های خود، سوار بر این فردیت‌های زنانه شده و موقعیت‌های طلایی خوبی را ایجاد کنند. این جنس کمدی که بروز چندانی در سینمای امروز ایران ندارد، می‌تواند به‌نوعی یک پست‌مدرنیسم اخلاقی برای جریانی باشد که طی آن قاطبه کمدی‌ها به سمت هزل، شوخی‌های رکیک جنسی و لودگی می‌کشاند. درنتیجه چنین رویکردی است که استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها به عمل آمده و سبب شد تا این فیلم در گیشه، با شرایط نه‌چندان خوب، به فروش ۲۸۰ میلیارد تومانی رسیده و در اکران آنلاین نیز با استقبال خیره‌کننده‌ای مواجه می شود بنابراین این جنس کمدی که در ۸۰ سال پیش، نمادی از سبک‌سری در هالیوود به حساب می‌آمد، امروز می‌تواند با گذر از فرآیند مدرن در حوزه تولیدات سینمای کمدی، به جریانی تبدیل شود که می‌تواند طبقات مختلفی از مردم جامعه را در مقام مخاطب، به خود ببیند.

هتل  را به طور اختصاصی در سینما آنلاین فیلم‌نت تماشا کنید

همه چیز درباره فیلم هتل در سینما آنلاین فیلم نت  

فارغ از این اهرم، داستان موفق شده تا برای چنین اسکلت‌بندی ساختاری، نقطه‌گذاری‌های هوشمندانه متوالی داشته باشد. بنا بر این چینش، روایت آکنده از شوخی‌های کلامی و بصری پی‌درپی است و ریتم در سطح بالایی، در تمام دقایق داستان، مخاطب خود را پرهیجان نگه‌می‌دارد؛ اوج چنین صحنه‌هایی را می‌توان در سکانس اتاق پرو و خرید لباس به عینه مشاهده کرد. این سکانس‌ها نمونه‌ای از یک کمدی موقعیت درست منطبق با فضاشناسی صحیح فیلمنامه و خلاقیت‌های فردی بازیگران است که به‌ شیوه‌ای پرنفس، موقعیت‌های کلامی و محیطی پرکششی را به لحاظ کمیک برای مخاطب خلق می‌کند.

حتی در این شکل کمدی، نوع تصویربرداری نیز با طراوت خوبی همراه است و می‌تواند بار کمیک سکانس‌های پرتردد را به شکلی که مخاطب اذیت نشود، به آنها منتقل کرده و خود به عنصری در جهت تکمیل پازل کمدی کار تبدیل شود.

«هتل» قطعا یکی از بهترین کمدی‌هایی است که در حیات پساکرونا ساخته شده است. نوع نگاهی که به داستان‌های دو زوج مستقر در هتل شده، طراحی سازه روایت و مهمتر از اینها، بهره‌برداری‌هایی که داستان از یک موقعیت بالقوه به عمل آورده، «هتل» را به یک کمدی پر نفس تبدیل کرده است. در این بین قطعا زوج جشمیدی و کیایی توانستند با همپوشانی خلاقیت‌های فردی خود، سهم بسزایی در پررنگ شدن شوخی‌ها داشته باشند.

تمام این پارامترها را که کنار بگذاریم به شوخی‌های به‌اندازه و سلامت داستان می‌رسیم که خواست تمامی مخاطبان سینمای کمدی طی سالیان اخیر بوده است. بنابراین با فیلم محترمی مواجه هستیم که توانست در مدتی محدود، مخاطبان بسیاری را جذب کرده و همین، خود نویددهنده این اتفاق است که در صورت تکرار این فرمول، می‌توان به حیات جدید و جریان‌سازی در سینمای کمدی امروز رسید. سینمایی که طی آن، علاوه بر رضایت حداکثری مخاطب از تماشای یک کمدی سالم و خانواده‌محور، گیشه‌ای طلایی نیز در انتظار آن است. درواقع با سینمایی مواجه هستیم که هم نگاهی بنیادین به محتوا دارد و هم در گیشه با اقبال بالایی مواجه می‌شود. حالا حساب کنید چند درصد از کمدی سالیان اخیر سینمای ایران، واجد چنین شرایطی بوده‌اند؟

 

 

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋