دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

شمشیر 1300 ساله ناپدید شد

شمشیر شوالیه معروف فرانسوی که شهرتی چون شمشیر شاه آرتور داشت به‌طور ناگهانی ناپدید شد و مسئولان آثار باستانی را شوکه کرد.

خبرآنلاین: شمشیر شوالیه معروف فرانسوی که شهرتی چون شمشیر شاه آرتور داشت به‌طور ناگهانی ناپدید شد و مسئولان آثار باستانی را شوکه کرد.

بیشتر ما داستان شاه آرتور بریتانیایی و شمشیر معروف افسانه‌ای او را می‌دانیم اما چیزی از شمشیر ۱۳۰۰ ساله رولاند، شوالیه فرانسوی در دوران شارلمانی (شارل یکم فرانسه) نمی‌دانیم. شمشیری که تا همین اواخر درون تخته سنگی جای داشت و یکی از جاذبه‌های گردشگری و از آثار تاریخی روستایی در فرانسه محسوب می‌شد. این شمشیر چند روز پیش به‌طور ناگهانی ناپدید شد.

رولاند چهره تاریخی و اسطوره ای فرانسوی‌هاست و او در بروتانی (بریتانیای صغیر)- استانی تاریخی و منطقه‌ای فرهنگی در فرانسه- حکمرانی می‌کرده است. رولاند در نبردی در سال ۷۷۸ میلادی کشته و از همان زمان به یکی از قهرمانان و اسطوره‌های فرانسه تبدیل شد.

بنابر افسانه‌ها رولاند وقتی مرگ خود را حتمی دید سعی کرد شمشیرش را که محکم و خراب‌نشدنی بود و در عین حال می‌توانست سنگ‌ها را هم برش زده و خرد کند،‌ با فرو کردن درون سنگ از بین ببرد. از آنجایی‌که تیغه شمشیر از بین نرفت، او شمشیر را چند کیلومتر دورتر از خود پرتاب کرد و شمشیر درون صخره‌ای گیر کرد.

شمشیر ۱۳۰۰ساله ناپدید شد

اما در واقعیت، این شمشیر درون صخره‌ای در روستای زیبای روکامدور فرانسه فرو رفته و بخشی از آن در سنگ مدفون بود و یکی از آثار باستانی و جاذبه گردشگری این شهر به حساب می‌آمد. سرقت این شمشیر ۱۳۰۰ ساله، برای این شهر همچون شوک است.

شمشیر ۱۳۰۰ساله ناپدید شد

تحقیقات برای پیدا کردن این شمشیر قدیمی در این منطقه آغاز شده است.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋