دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سردرگمی انتخاباتی در تیم سیاسی «پاستور»

با آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، معادلات سیاسی پیچیده‌تر شده است؛ معادلاتی که می‌تواند به حذف برخی از نام‌هایی بینجامد که تا دیروز نامزد قطعی یک جریان سیاسی بودند.

دنیای اقتصاد: با آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، معادلات سیاسی پیچیده‌تر شده است؛ معادلاتی که می‌تواند به حذف برخی از نام‌هایی بینجامد که تا دیروز نامزد قطعی یک جریان سیاسی بودند. در این چرخش سیاست، برخی از چهره‌هایی که اقبالی برای قرار گرفتن در لیست نامزدها نداشتند، می‌توانند جایگزین دیگرانی شوند که نامشان در ردیف اول لیست افراد مناسب کرسی ریاست‌جمهوری نوشته شده بود. به نظر می‌رسد که چرخ گردون سیاست به حذف نام پرویز فتاح از لیست مورد نظر جریان منسوب به دولت سیزدهم چرخیده است و او به دلایلی، دیگر نمی‌تواند نامزد مورد نظر این جریان باشد. پیش از این «دنیای‌اقتصاد» در گزارش‌هایی اعلام کرده بود که اقبال این‌بار به فتاح رو کرده و بخشی از جبهه پایداری تصمیم گرفته است تمام‌قد پشت او قرار بگیرد. اما حالا براساس شنیده‌ها ظاهرا حضور فتاح در میدان رقابت‌های انتخاباتی منتفی شده است. حال تیم سیاسی پاستور ناچار به انتخاب نام‌های دیگری است که حتی به برخی از آنها فکر هم نکرده بود.

سردرگمی انتخاباتی در تیم سیاسی «پاستور»

به این ترتیب به نظر می‌رسد در سه‌روز باقی‌مانده از مهلت ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، جریان طرفدار نظریه تداوم راه «شهیدجمهور» که تا همین دیروز قصد داشت فتاح را به‌عنوان گزینه اصلی‌اش معرفی کند، باید نامزد تازه‌ای برای برآورده کردن آرمان خود و ادامه حضورش در دولت جدید پیدا کند. درواقع این جریان که برای رسیدن به این نقطه اشتراک راه زیادی طی کرده بود، حالا دچار سردرگمی شده است. به این ترتیب دوضلع اصلی این جریان در دولت سیزدهم که در یک‌سوی آن مهدی مجاهد، معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس‌جمهور قرار داشت و در سوی دیگر آن مقداد نیلی، بر سر نامزدی فتاح به اجماع رسیده بودند، حال با منتفی شدن کاندیداتوری فتاح، شنیده‌ها حاکی از اختلاف‌نظر در مورد سه‌گزینه محمد مخبر، محمدمهدی اسماعیلی و مهرداد بذرپاش است.البته از میان این اسامی، شاید مخبر قوی‌ترین نامزدی باشد که این دو جریان بتوانند بر سر آن اجماع کنند.

اما گزینه دیگر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد است که در حوزه عمومی چهره چندان شناخته‌شده‌ای نیست و از این‌رو در فرصت کم باقی‌مانده تا 8تیرماه بعید به نظر می‌رسد که جریان حامی ادامه راه «شهیدجمهور» بتواند او را به عنوان گزینه مطلوب این تفکر در حوزه عمومی جا بیندازد. مهرداد بذرپاش که در دولت سیزدهم سمت وزیر راه و شهرسازی را برعهده دارد، یکی دیگر از گزینه‌های این جریان است که او هم از همان نقطه‌ضعف اسماعیلی رنج می‌برد.براین اساس تیم سیاسی پاستور اکنون دچار تشتت در انتخاب نامزد اصلح خود شده است. بر این اساس تنها موضوع مورد اشتراک باقی‌مانده میان دوضلع جریان حاضر در دولت که بر سر نامزدی فتاح به نتیجه رسیده بودند، ‌‌‌حالا تنها یک نقطه اشتراک دارند که آن هم عدم‌حمایت از سعید جلیلی است. جریان مذکور تنها تا روز دوشنبه هفته جاری برای تشویق نامزد مورد نظر خود به ثبت‌نام در انتخابات مهلت دارد که همین، کار را برای آنها سخت کرده است.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋