دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

جان و وقت شهروندان در ایستگاه ها تلف شد!

دیگر اتوبوس‌های پیر پایتخت، جوابگوی نیاز‌های شهروندان نیستند. دود سیاهی که از اگزوزشان بیرون می‌آید، با زبان بی‌زبانی می‌گوید دیگر تحمل جا‌به‌جایی مسافران را ندارند.

جوان آنلاین: دیگر اتوبوس‌های پیر پایتخت، جوابگوی نیاز‌های شهروندان نیستند. دود سیاهی که از اگزوزشان بیرون می‌آید، با زبان بی‌زبانی می‌گوید دیگر تحمل جا‌به‌جایی مسافران را ندارند. وضعیت داخل‌شان هم خوشایند نیست، هر چند وقت یک‌بار تصاویری از صندلی‌های شکسته و در‌های معیوب این وسیله حمل‌و‌نقل عمومی دیده می‌شود، البته برخی مدیران شرکت اتوبوسرانی تأکید کرده‌اند اتوبوس‌ها از نظر ایمنی مورد تأیید است، اما برخی مسافران از خرابی اتوبوس‌ها و سروصدای بیش از حد آن‌ها هنگام حرکت می‌گویند. آنطور که معلوم است کمبود اتوبوس در تهران باعث شده است این اتوبوس‌های کهنه با زور رانندگان به خیابان‌های شهر بیایند و از ایستگاهی به ایستگاه دیگر کشانده شوند؛ موضوعی که رئیس شورای شهر تهران به آن اشاره کرده و گفته است: «کمبود وسیله نقلیه عمومی داریم، زیرا حدود ۱۰ سال، اتوبوس به ناوگان تهران وارد نشده یا به قدری کم وارد شده است که به چشم نمی‌آید»، اما او وعده واردشدن اتوبوس‌های جدید به خطوط ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را نیز داده است: «با پیگیری‌های انجام‌شده اتوبوس به تدریج وارد می‌شود»؛ وعده‌ای که بار‌ها و بار‌ها از سوی مدیران شهری شنیده شده، اما هیچ کدام‌شان نتوانسته است درمانی برای زخم کهنه کمبود اتوبوس در شهر باشد.

دیگر وقتی برای شعار باقی نمانده است و باید عمل شود؛ عمل به وعده‌هایی که مدیران شهرداری هنگام قبول کردن پست و مقام به شهروندان می‌دادند و می‌گفتند وضعیت حمل‌و‌نقل عمومی در شهر را تسهیل خواهند کرد، البته نمی‌توان منکر اقداماتی شد که در این مدت برای توسعه خطوط مترو و امضای تفاهمنامه‌ها و قرارداد‌ها شده است، اما نتیجه هیچ کدام از این اقدامات تا امروز برای شهروندان ملموس نبوده و نیست، به همین دلیل عمده آن‌ها نسبت به وعده‌های مدیران شهری در این زمینه بی‌اعتماد شده‌اند.

وعده ورود ۲۲۰۰ اتوبوس

چه تعداد اتوبوس در تهران داریم و چقدر دیگر نیاز است که داشته باشیم؟ در این رابطه علیرضا زاکانی، شهردار تهران درباره شرایط فعلی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به سایت شهر گفت: «روزی که بنده شهردار شدم هزارو ۸۶۰ اتوبوس به تحویل شهرداری رسید که عمده آن‌ها فرسوده بود، چراکه در چهارسال قبل از آن فقط حدود ۱۰۰اتوبوس نوسازی شده بود، این در حالی است که تا به امروز بالغ بر ۷۰۰اتوبوس نوسازی شده است و امروز ۲ هزارو ۷۱ اتوبوس برخط هستند.» او ادامه داد: «علاوه بر این ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از شرکت‌های داخلی خریداری و ۲ هزارو ۱۹۴ اتوبوس هم از خارج وارد خواهد شد و تا پایان سال آینده بالای ۷هزار اتوبوس در تهران فعال می‌شود.» این در حالی است که فروردین ماه امسال محمد امیرآبادی، مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری امور حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران به «جوان» گفته بود: «شهر تهران حداقل ۹‌هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و اتوبوس‌های فعال شهر ما ۲هزار دستگاه بیشتر نیست. با توجه به کمبود اتوبوسی که شهر تهران دارد، اتوبوس‌های جدید، اضافه و اتوبوس‌های قدیمی، اورهال و از آن‌ها نیز استفاده می‌شود. هر زمان که ظرفیت اتوبوس‌های شهری تکمیل شد و از این وضعیت اضطرار خارج شدیم، به مرور اتوبوس‌های قدیمی‌تر را از چرخه بهره‌برداری خارج خواهیم کرد.»

در حالی که دهمین ماه سال در حال طی شدن است، ورود اتوبوس‌های جدید به شهر تهران و فعالیت آن‌ها در ایستگاه‌ها اثری در بهبود وضعیت حمل‌ونقل نداشته است.

 

گلایه شهروندان از کمبود اتوبوس

بار وعده‌های بی‌عمل مسئولان بر دوش شهروندانی افتاده است که ناچار هستند از اتوبوس برای تردد در شهر استفاده کنند. بسیاری از آن‌ها زمان زیادی را در ایستگاه‌ها انتظار می‌کشند تا بلکه اتوبوسی از راه برسد، تازه اگر این اتوبوس جای خالی داشته باشد و بتوانند با زور و زحمت سوارش شوند.

آقای نصرتی که تقریباً هر روز برای تردد در شهر از اتوبوس استفاده می‌کند، می‌گوید: «اتوبوس به شدت کم است و زمانبندی رسیدن آن‌ها به ایستگاه اصلاً دقیق نیست، به همین دلیل مسافران برای استفاده از آن اذیت می‌شوند.»

خانم هاشمی هم نسبت به مشکلاتی که هنگام استفاده از اتوبوس برایش ایجاد می‌شود، گلایه می‌کند و می‌گوید: «این مشکل من نیست، همه مسافران اتوبوس درگیر آن هستند؛ حداقل باید دو یا سه اتوبوس رد شود تا بتوانیم سوار اتوبوس شویم.» او ادامه می‌دهد: «ازدحام جمعیت در برخی ایستگاه‌ها به شدت زیاد است، مثلاً در خط راه‌آهن- تجریش یا بیهقی- میدان امام‌خمینی (ره) در ساعاتی از روز جای سوزن انداختن نیست. شاید ساعت ۱۱ ظهر که تعداد مسافر کم است، تعداد اتوبوس زیاد به نظر برسد و خلوت هم باشد، اما فایده‌ای ندارد، مدیران شهری باید فکری برای ساعاتی که اوج تردد مسافران است، کنند.»

او به مدت انتظار و اتلاف وقت مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس نیز اشاره می‌‎کند و می‌گوید: «در برخی ایستگاه‌ها باید ۲۰ دقیقه تا نیم‌ساعت بایستیم تا اتوبوس بیاید. در مجموع برای کسی مثل من که روزانه سوار چهار اتوبوس می‌شود، فقط حدود دو ساعت وقتش در ایستگاه اتوبوس هدر می‌رود، این به غیر از زمانی است که در اتوبوس در حال تردد هستیم یا در ترافیک می‌مانیم.».

اما یکی دیگر از شهروندان به اتوبوس‌های خالی در حال حرکت به سمت برخی ایستگاه‌های کم‌مسافر اشاره می‌کند و می‌گوید: «در ایستگاه بیمه که یک ایستگاه مرجع است، حدود چهار اتوبوس به سمت مسیر‌های مختلف می‌آید. برخی از این اتوبوس‌ها مثل شهرک استقلال مسافران کمی دارد، اما تقاضا برای برخی دیگر از مسیر‌ها به شدت زیاد است و مسافران داخل اتوبوس جا نمی‌شوند. با یک مدیریت ساده می‌توان چنین وضعیتی را حل و فصل کرد، اما دریغ...

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋