دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

جزئیات ورود ناوگان Bataan نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس

از آنجایی که حداقل ۶ ماه ناوگروه باتان در خلیج فارس حضور خواهد داشت، برخورد نیروی دریایی سپاه یا ارتش با این ناوگروه برسر توقیف نفتکش‌ها محتمل خواهد بود.

پارتیزان نوشت: مدتی پیش آمریکا اعلام کرد در پی توقیف شناورهای تجاری توسط ایران حضور نیروهای خود در خلیج فارس را افزایش خواهد داد.

در این جهت، آمریکا ناوگروه آماده آبی‌خاکی باتان را روانه خلیج فارس کرده است، این ناوگروه متشکل از ناو بالگردبر USS Bataan(LHD-۵) از کلاس وسپ و ناو پشتیبانی عملیات آبی‌خاکی USS Carter Hall(LSD-۵۰) از کلاس هارپز فری است.

جزئیاتی از ورود ناوگروه باتان نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس

ناوگروه باتان در کنار خدمه خود، حامل 100 نفر از نیروهای واکنش سریع از واحد 26 تفنگداران دریایی می‌باشد که به تازگی آموزش‌های خود را تمام کرده‌اند و اولین تجربه حضور آنها در خلیج فارس می‌باشد.

اگر توجه کنید، روی نقشه PATFORSWA FRC دیده می‌شود، این مربوط به یگان گشت دریایی واکنش سریع گارد ساحلی آمریکا است که در سال 2002 در پی اشغال عراق، جهت پشتیبانی از ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر شد و بعد از پایان اشغال عراق، آمریکا پایگاه این نیرو را به بهانه حفاظت از آب راه خلیج فارس دائمی کرد.

جزئیاتی از ورود ناوگروه باتان نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس

با توجه به تصاویر و اخبار ناو آبی‌خاکی کارتر هال، ناو فوق حامل خودروهای زرهی، کامیون های پشتیبانی، تجهیزات و مقادیر زیادی مهمات است تا احتمالا در پایگاه آمریکا در بحرین یا پایگاه های دیگر در خلیج فارس تخلیه شود.

ناو بالگردبر باتان از کلاس وسپ در حالت استاندارد حامل 6 فروند جنگنده ناونشین AV-8B هریر2، 4 فروند بالگرد رزمی AH-1Z وایپر، 12 فروند هواپیمای تیلت روتور MV-22B آسپری، 4 فروند بالگرد ترابری CH-53E سوپر استالیون، 3 الی 4 فروند بالگرد چندمنظوره UH-1Y ونوم می‌باشد.

جزئیاتی از ورود ناوگروه باتان نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس

پایگاه PATFORSWA(نیروی گشت دریایی جنوب غربی آسیا) که در پایتخت بحرین در بندر شهر منامه قرار دارد، شامل 6 فروند قایق گشت ساحلی از کلاس کاتر سنتینل است.

این قایق‌ها که در اصل برای گشت‌‌دریایی ضد قاچاق موادمخدر در ساحل اقیانوس های آرام و اطلس آمریکا ساخته شدند و ماموریت های عملیات جستوجو و نجات را هم انجام میدهند، تنها به یک جایگاه ریموت کنترل توپ 25 میلی‌متری و 4 تیربار سرنشین‌دار M2 برونینگ مسلح هستند.

جزئیاتی از ورود ناوگروه باتان نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس

در طی زمان دریانوردی و ورود ناوگروه باتان به خلیج فارس، 100 نفر از نیروهای واکنش سریع تفنگداران دریایی آمریکا، تمرینات مختلفی چون هلی‌برن روی کشتی و عملیات نزدیک نفوذ با قایق را تمرین کرده اند.

جزئیاتی از ورود ناوگروه باتان نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس

بنا به گفته‌های نیروی دریایی آمریکا، این تفنگداران قرار است امینت خطوط تجاری در خلیج فارس را تأمین کنند و به طور ویژه از توقیف شناورها توسط ایران جلوگیری کنند.

جزئیاتی از ورود ناوگروه باتان نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس

در مورد جزئیات نحوه عملیات آنها اطلاعاتی ارائه نشده است، اما با توجه به تجربیات اخیر برخورد نیروی دریایی سپاه با هواگردهای آمریکایی، ممکن است در آینده حین توقیف یکی از نفتکش‌های متخلف در دریا، ناوگروه باتان گروهی از این تفنگداران را با حمایت هوایی برروی نفتکش مذکور پیاده کند و به هرشکل در روند توقیف دخالت کنند.

از آنجایی که حداقل 6 ماه ناوگروه باتان در خلیج فارس حضور خواهد داشت، برخورد نیروی دریایی سپاه یا ارتش با این ناوگروه برسر توقیف نفتکش‌ها محتمل خواهد بود.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋