دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

این 10 ستاره با پای چپ خود جادو می کنند

از کسانی که موقعیت خلق می‌کنند تا گلزنان! در اینجا ۱۰ بهترین وینگر چپ حال حاضر فوتبال آورده شده است.

روزنامه اعتماد: از کسانی که موقعیت خلق می‌کنند تا گلزنان!  در اینجا ۱۰ بهترین وینگر چپ حال حاضر فوتبال آورده شده است.

زمانی بود که چپ‌پاها همگی فقط در استفاده از پای چپ تخصص داشتند و تنها کارشان این بود که توپ‌ها را به مهاجمان بزرگ برسانند. اما دیگر نه!

با پیشرفت فوتبال، برخی از بااستعدادترین بازیکنان جهان به صورت گسترده در سمت چپ بازی می‌کنند و از هوش، سرعت و خلاقیت برای روشن کردن موتور تیم‌‌شان استفاده  می‌کنند. 

ما فهرستی از ۱۰ تا از بهترین‌های جهان در حال حاضر را تهیه کرده‌ایم. به همین دلیل، ما این‌بار و البته به سختی سون هیونگ مین را حذف کرده‌ایم. مهاجم اسپرز فصل ضعیفی را با استانداردهای خود پشت سر گذاشته است و ما احساس نمی‌کردیم که او شایسته حضور در این لیست باشد. اما برای روشن شدن ماجرا، ما قطعا فکر می‌کنیم که او در روزگار خود یکی از بهترین‌های جهان بوده است. فقط الان نه!

۱۰. لروی سانه (بایرن مونیخ) 

سانه پس از عملکرد خیره‌کننده در لیگ برتر در دوران جوانی، در کشور خود در معرض برخی رفتارهای خشن قرار گرفته است. هواداران بایرن از ملی‌پوش آلمانی انتظار داشتند که مدافعان کناری بوندسلیگا را با سرعت و رفتار مستقیم خود نابود کند، اما او از زمان بازگشت به آلمان در سال 2020 با مصدومیت و ناآمادگی دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال، در این فصل، او بسیار تیزتر به نظر می‌رسد. رقابت سخت او برای به دست آوردن جایگاهی در تیم باعث شده است که او برخی از بهترین فرم‌های خود را بازتولید کند. اگرچه او همیشه مانند زمانی که در سیتی بود صرفا در کناره‌ها دیده نمی‌شود. در عوض، سانه از حرکت در داخل و ارتباط با هم‌تیمی‌ها برای پیدا کردن شکاف‌های دفاعی تیم‌ها لذت می‌برد.

۹. کریم آدیمی (بوروسیا دورتموند) 

مستقیم و تهاجمی! در مالکیت توپ، آدیمی یک وینگر نترس است که به دنبال دور زدن دفاع کناری خود در هر فرصتی است. او با سرعتی که دارد قادر به بیرون آمدن از فضاهای تنگ است. همچنین دوست دارد پاهای خود را دراز کند و به حداکثر سرعت برسد. وقتی این اتفاق افتاد کار بسیار سختی است که او را بگیرید.

آدیمی که بخش مهمی از تلاش دورتموند برای قهرمانی است، از زمان انتقال تابستانی خود از ردبول سالزبورگ در آلمان شکوفا شده است. او به آرامی پیشرفت کرده، اما توانسته گل‌ها و پاس گل‌ها را به بازی خود اضافه کند. او که هنوز 21 سال سن دارد، پتانسیل زیادی دارد و آینده‌ای قوی در انتظارش است.

۸. نیمار (پاری سن ژرمن) 

نیمار یکی از معدود بازیکنان فوتبال جهان است که می‌توان او را در شرایط روحی خاصی توصیف کرد. اما رک و پوست‌کنده، مصدومیت باعث شده که او پس از جام جهانی شرایط خاصی را پشت سر  بگذارد. بنابراین او تنها می‌تواند به رتبه هشتم لیست ما برسد.

در حالی که آسیب‌دیدگی مچ پا باعث شده تا این بازیکن برزیلی از فوریه به این سمت از ترکیب دور بماند؛ به این معنی که او بر اساس فرم فعلی ضعیف است. اما این واقعیت که او در این فصل در 29 بازی در تمامی رقابت‌ها 18 گل و 17 پاس گل به ثمر رسانده است همچنان استعداد بزرگ او را نشان می‌دهد.

نیمار می‌تواند حریفان را تحقیر کند، یک پاس خاص بدهد، از هیچ گل بسازد و اگر دوست داشته باشد، کل ورزشگاه را به پا کند. این بازیکن 30 ساله که بازی‌ساز بسیار کامل‌تری نسبت به سایر وینگرهاست، از اینکه در عمق بیشتر حرکت کند و روی بازی تیمش تاثیر بگذارد، خوشحال است، با این حال هنوز زمانی برای گلزنی و تقویت هم‌تیمی‌هایش پیدا می‌کند.

۷. کائورو میتوما (برایتون) 

قبل از فصل 23-2022، برای اینکه یک هوادار برایتون پیدا کنید که اطلاعات زیادی در مورد میتوما داشته باشد، کار بسیار سختی داشتید. چه رسد به بقیه لیگ برتر. با این حال، تاکنون این بازیکن با سرعت زیاد رو به جلو بوده است و وینگر ژاپنی از آن زمان با مهارت‌های قدرتمند دریبلینگ خود دفاع‌ها را ترسانده است. در حالی که سرعت او ابعاد دیگری به بازی او می‌دهد.

سرمربی او، روبرتو دزربی، از زمان پیوستن به باشگاه نیز او را غیرقابل تعویض می‌داند و مسوولیت بیشتری را در تیمی با عملکرد خوب به ملی‌پوش ژاپنی داده است. ده گل در تمام رقابت‌ها تاکنون در این فصل نشان می‌دهد که او در برایتون به خوبی جا افتاده است، اما انتظار می‌رود که این اعداد حتی بیشتر شود وقتی این بازیکن 25 ساله به درستی به ریتم خود وارد شود.

۶. گابریل مارتینلی (آرسنال) 

در چند وقت اخیر اتفاق عجیبی در شمال لندن رخ داده است. آرسنال که در 15 سال گذشته نیز در حال تلاش بوده، ناگهان دوباره به یک مدعی تبدیل شده است. بسیاری از این موفقیت از آن گروهی از جوانان است که مسوولیت بیشتری را بر عهده گرفته‌اند. در میان آنها، گابریل مارتینلی است. بازیکنی که هدف‌ها، اراده و چشم‌انداز دیدنی‌اش او را به یکی از بازیکنان برجسته لیگ برتر در این فصل تبدیل کرده است. او ظاهرا باشگاه را دوست دارد و این در نمایش‌های خستگی‌ناپذیر او و شادی مشخص پیداست. او هر زمان که اراده می‌کند دروازه را پیدا می‌کند. او تقریبا هر هفته درخششی خاص دارد. نه فقط به عنوان یک جوان 21 ساله که به عنوان یک بازیکن فوق‌العاده.

۵. جک گریلیش  (منچسترسیتی) 

پس از انتقال 100 میلیون پوندی‌اش از استون ویلا به منچسترسیتی، خود گریلیش حتی اعتراف کرد که برای انطباق با روش‌های پپ گواردیولا مشکل داشت. با این حال، پس از یک فصل تحت نظارت مربی اسپانیایی، ملی‌پوش انگلیسی شروع به درخشش کرده است.

گریلیش با استعداد فنی و حرکات چابک پا به توپ مدافعان را متعهد می‌کند که با او درگیر شوند. این در نهایت فضا را برای بهره‌برداری از بقیه استعدادهای ترسناک سیتی آزاد می‌کند. در حالی که آمار او به آرامی در حال بهبود است (او هنوز برای سیتی برای گل یا پاس گل دو رقمی نشده است) تاثیر او را بر تیم قطعا نشان می‌دهد، زیرا او همیشه توپ را حفظ  و به تیم کمک می‌کند تا در زمین پیشرفت کند. در فصل‌های آینده حتی بیشتر از او انتظار داشته باشید.

۴. مارکوس راشفورد (منچستریونایتد) 

راشفورد که در حال حاضر یکی از بهترین فصل‌های دوران حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد، از تابستان گذشته که مرد هلندی به منچستریونایتد آمد، زیر نظر اریک تن هاگ پیشرفت کرد. جدایی کریستیانو رونالدو باعث شد که راشفورد گام‌های موفقیت را بردارد و به درخشش برسد و این پسر کار را به وفور انجام داده است.

پس از جام جهانی، این بازیکن 25 ساله به‌طور منظم رقبا را به چالش می‌کشید. با این حال او در حالی که در مسابقات اخیر کمی از جوشش خارج شده، تیم نیازمند درخشش او در شرایط خاص است. راشفورد که در حال حاضر یک فصل از لحاظ گلزنی عالی را پشت سر گذاشته است، این توانایی را دارد که قبل از پایان فصل گل‌های دیگری هم بزند. 

۳. رافائل لیائو (آث میلان) 

لیائو بازیکن پرتغالی این فصل بار دیگر برای آث میلان در فرم درخشانی قرار گرفته و در طول فصل گل‌ها و پاس گل‌های زیبایی را به ارمغان آورده است. او در عین حال با نمایش‌های چشمگیر خود تیم را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسانده.

این ملی‌پوش پرتغالی که به ‌شدت برای جدایی از ایتالیا مورد توجه قرار گرفته، آینده خود را به میلان گره زده است، زیرا می‌داند که پیشرفت او در مسیر صعودی دیوانه‌کننده خود ادامه خواهد داشت. او استعداد و محصول نهایی را دارد تا به یکی از بهترین مهاجمان فوتبال جهان تبدیل شود.

۲. خویچا کوارتسلیا  (ناپولی) 

هر هوادار ناپولی که به دنبال جدایی لورنزو اینسینیه در تابستان از سقوط شدید تیم‌شان می‌ترسید، دیگر نیازی به ترس ندارد. ورود تابستانی خویچا کوارتسلیا ستاره گرجستانی نه تنها نبود اینسینیه را به چشم نیاورد، بلکه به ناپولی کمک کرد تا اولین قهرمانی خود در سری آ را از زمان دیگو مارادونا به دست آورد. کوارتسلیا که در شروع لیگ کاملا ناشناخته بود، در ایتالیا با سرعت و خلاقیت خود خیره‌کننده عمل کرده است. این بازیکن 22 ساله در حال حاضر محصول نهایی را در اختیار دارد تا در صورت ماندن در ناپل، باشگاه را به جام‌های بیشتری نیز برساند. نمی‌توان گفت که او چقدر می‌تواند در سال‌های آینده خوب شود.

۱. وینیسیوس جونیور (رئال مادرید) 

وینیسیوس جونیور با سرعت، تعادل هیجان‌انگیز و حقه‌بازی، همیشه مقصدش فوق‌ستاره شدن بود. او اکنون به این موفقیت دست یافته است و فصل گذشته رئال مادرید را به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند. او تنها گل فینال را در پیروزی نهایی مقابل لیورپول به ثمر رساند. سرعت و جسارت وینی او را تبدیل به ستاره‌ ایده‌آلی برای حضور پرقدرت کریم بنزما در مرکز می‌کند و رئال بدون حضور لوکا مودریچ و تونی کروس و این وینگر، چشم‌انداز بسیار ترسناکی دارد. تنها چیزی که برای او باقی می‌ماند درخشش در تیم ملی است. در حالی که او یک بازیکن معمولی برای برزیل است و هنوز هم تا حدودی در سایه نیمار قرار دارد تلاش می‌کند شرایط را تغییر دهد. هرچند شرط نبندید که او در یک‌سال آینده در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋