دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کمیته تعیین وضعیت در فوتبال ایران چه می کند؟

مشاور فدراسیون فوتبال می‌گوید که کمیته تعیین وضعیت در سالهای اخیر نقشی پررنگ در حل و فصل مشکلات نقل و انتقالاتی داشته است.

به گزارش ورزش، تعیین وضعیت بازیکنان فوتبال، کمیته‌ای نسبتا تازه تاسیس در فدراسیون فوتبال ایران است که در سالهای اخیر نامش بیش از پیش در عرصه رسانه‌ای شنیده شده و تصمیماتش با اعتراض یا تمجید اهالی فوتبال همراه بوده است.

غلامرضا رفیعی در این خصوص با اشاره به نقش فدراسیون می‌گوید: نقش مهم کمیته وضعیت بازیکنان برابر اساسنامه و مقررات حاکم، در زمینه حل و فصل اختلافات مالی بین بازیکنان، مربیان و باشگاه ها از یک سو و دعاوی ناظر بر نقل و انتقال امتیازات تیم ها از سوی دیگر غیر قابل انکار است. به علاوه، نظارت این کمیته بر امور واسطه های نقل و انتقالات نیز باعث استقرار نظم و انضباط چشمگیری بر فعالیت این بخش از دست اندرکاران فوتبال کشور شده است.

او درباره اختلاف نظر درباره آرای صادره کمیته تعیین وضعیت توضیح می‌دهد:  البته هیچکس منکر اختلاف آراء و نظرات حقوقی نیست. ممکن است ایرادات یا انتقاداتی در مورد بعضی از پرونده ها وجود داشته باشد. اما بخاطر داشته باشیم که معمولا در هر دعوا یکی از اصحاب دعوا به دلیل محکومیت یافتن انتقاداتی را مطرح کند. اساسا فلسفه پیش بینی مراجع عالی نظیر کمیته استیناف و یا دیوان بین المللی داوری ورزش این است که آراء بدوی مورد بازبینی قرار گرفته و اشخاص بتوانند با تجدیدنظرخواهی از آراء صادره، نزد مرجع بالاتر دادخواهی نمایند که در این فرآیند، قطعاً احتمال نقض بعضی از آراء مراجع بدوی نیز وجود دارد.

رفیعی با اشاره به آینده این کمیته و تمجید از عملکرد جمشید نورشرق اظهار داشت: امیدواریم با توجه به لزوم تحول در مقررات داخلی حاکم در عرصه فوتبال، در انطباق با مقررات بین المللی، شاهد رشد و ارتقاء هرچه بیشتر اتقان آراء و تصمیمات این کمیته به عنوان مرجع ملی رسیدگی به دعاوی قراردادی فوتبال باشیم.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋