دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پرسپولیس استقلال؛ در بند هیچ

پرسپولیس استقلال؛ در بند هیچ

در بند هیچ؛ پرسپولیس- استقلال؛ هدف فقط خلاصی از شر دربی بود!؛ همه چیز انگار فقط برای رفع تکلیف بود؛ تمامی عوامل این دیدار وظیفه خود را به بدترین شکل ممکن انجام دادند.

به گزارش ورزش، دیدار امروز بین دو تیم مدعی استقلال و پرسپولیس به بدترین شکل ممکن به اتمام رسید. دو تیم در خلق موقعیت و ایجاد خطر روی دروازه یکدیگر ناکام بودند و تمام جریان مسابقه به اعتراض به داوری، سوت های متوالی و حرکات قابل پیش بینی سپری شد؛ شاید بدترین از این امکان نداشت.

 

1- همین آمار و ارقام خودش گویای همه چیز است. در تقابل دو تیم مدعی پایتخت شاید یک موقعیت بالای 80 درصد گل در جریان این 90 دقیقه روی دروازه ها خلق نشد. با تماشای این عکس احتمالا نیازی به صحبت دیگری در مورد این دربی باقی نمی ماند.

 

پرسپولیس استقلال؛ در بند هیچ

 

2-همه چیز در این دربی به قابل پیش بینی ترین شکل ممکن آغاز شد. ترکیب دو تیم را از یک هفته پیش هم می شد حدس زد و اگر تغییری بر اساس اجبار ایجاد شد (مثلا غیبت وریا و حضور دانشگر در سمت راست) با محتاطانه ترین رویکرد شکل گرفت. طبیعتا از این حجم شدید میل به احتیاط یا ترس نمی توان چیزی بیشتر از 45 دقیقه نخست انتظار داشت؛ یکی از بدترین نیمه های دربی در طول تاریخ تقابل دو تیم.

 

 

3-با این سیستم پرسپولیس و البته عدم وجود هافبک بازی ساز در میانه میدان، احتمالا مهم ترین راه حل گلزنی از کناره ها بوده است. برای رسیدن به این هدف باید شاهد اضافه شدن هافبک های دفاعی به جناحین برای تشکیل مثلث و برتری عددی باشیم، اما بر خلاف دو بازی قبل امروز این اتفاق در نیمه اول توسط کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک رخ نداد و به همین علت این تیم در خلق حتی یک فرصت گلزنی مسلم نیز ناکام بود.

 

پرسپولیس استقلال؛ در بند هیچ

 

4- استقلال با قرار دادن محمد دانشگر به جای وریا غفوری در ترکیب قاعدتا شانس کمتری برای نفوذ از جناحین داشت. میل آبی پوشان به استفاده از عمق دفاع نسبتا کند پرسپولیس منجر به خلق تنها موقعیت مهم نیمه اول شد (چه آفساید بود و چه نبود)، اما در ادامه شلوغی در مقابل محوطه پرسپولیس و هوشیاری هافبک های دفاعی این تیم باعث شد در نیمه اول دیگر شاهد تکرار چنین صحنه ای استقلال نباشیم.

 

5- در دقایق ابتدایی نیمه دوم شاهد خلق دو موقعیت روی دروازه استقلال بودیم که هر دو به علت اضافه شدن وینگرها و جلو آمدن هافبک های دفاعی پرسپولیس ایجاد شد. این دو فرصت نوید نیمه دومی متفاوت می داد و به نظر می رسید پرسپولیس با میل بیشتر به هجوم وارد زمین شده، اما در نهایت جریان مسابقه به حالت عادی برگشت و هیچ تغییری در ادامه دیده نشد.

 

6- سوت های فراوان و ممتد داوری قطعا یکی از دلایل زشت شدن این دربی بود. حالا که هوادار در استادیوم نیست دلیلی به خطا اعلام کردن کوچک ترین برخورد وجود ندارد، اما تئوری کلیشه ای "مدیریت جریان مسابقه و در نرفتن بازی از دست داور" باعث شد بنیادی فر از هیچ برخوردی نگذشته و به خراب شدن روند حرکت دو تیم ترسوی این دربی کمک کند. مثلا این همه اعتراض و خطا و فقط سه دقیقه وقت اضافی؛ فقط انگار هدف داور و عوامل برگزاری مسابقه زودتر رها شدن از شر دربی است.

 

پرسپولیس استقلال؛ در بند هیچ

 

7- هر هفته هم در مورد داوری بنویسیم فرقی نمی کند. کادر فنی هر دو تیم به خصوص استقلال در طول مسابقه اعتراض فراوانی به عملکرد داوری داشتند و این روند حتما در مصاحبه های بعد از بازی، فردا و تا هفته های دیگر هم ادامه پیدا خواهد کرد. این بخش تا ورود VAR به ایران احتمالا پای ثابت هر نگاهی به جریان یک مسابقه در لیگ برتر خواهد بود.

 

8- این عوامل دست به دست هم دادند تا این دربی به بدترین شکل ممکن برگزار شود؛ ترس بیش از حد دو سرمربی- اعتراض فراوان دو تیم- سوت های ممتد و خسته کننده داور و قابل پیش بینی بودن تغییرات. پرسپولیس و استقلال در فصل جاری کارنامه فاجعه بازی از نظر خلق موقعیت و گلزنی دارند و عجیب بود اگر نتیجه دیگری به جز تساوی بدون گل رقم می خورد.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋