دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

پوهانگ - الهلال، یکی پوکر می کند؛ شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)؛ تیم های الهلال و پوهانگ استیلرز این شانس را دارند تا با پیروزی در فینال لیگ قهرمانان، به چهارمین عنوان قهرمانی خود در این تورنمنت رسیده و بر بام فوتبال آسیا بایستند.

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

به گزارش ورزش، با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، چهره تیم های حاضر در دیدار پایانی مشخص شد. الهلال در دربی بزرگ شهر ریاض موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد النصر عبور کند. دیدار پرحاشیه ای که پس از سوت پایان بازی به جنجال کشیده شد و بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند. در شرق آسیا نیز پوهانگ استیلرز به لطف 10 نفره شدن اولسان هیوندای، بازی یک بر صفر باخته را به تساوی کشاند و در ضربات پنالتی، مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. حالا این دو تیم باید در تاریخ 2 آذر و در شهر ریاض به مصاف هم بروند.

نکته جالب درخصوص برگزاری این بازی، افتخارات دو تیم الهلال و پوهانگ طی سالهای گذشته بوده است. این دو تیم تاکنون 3 بار موفق شده اند که عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهند و در این زمینه رکورددار هستند. الهلال و پوهانگ تنها تیم های آسیایی هستند که تاکنون 3 بار در جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده اند و دیدار فینال امسال این شانس را در اختیار دو تیم قرار داده است تا با پیروزی در دیدار پایانی، به چهارمین عنوان قهرمانی خود در سطح قاره آسیا دست پیدا کرده و به تنهایی بر بام فوتبال باشگاهی آسیا بایستند.

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

الهلال که فرصت میزبانی و بازی در حضور تماشاگران خودی را در دیدار پایانی به دست آورده، از شانس بالایی برای پیروزی و قهرمانی برخوردار است. اما نکته ای که برای سعودی ها نگران کننده است، آمار 100 درصد پیروزی پوهانگ در فینال های آسیایی است. در واقع نماینده کره جنوبی تاکنون 3 بار راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در نسخه قدیمی و فعلی شده و هر سه مرتبه نیز به پیروزی رسیده و جام قهرمانی را بالای سر برده است. این در حالی است که نماینده عربستان پیش از این 7 بار به دیدار فینال رفته و 4 مرتبه شکست خورده است.

الهلال هر چقدر که در مرحله گروهی متزلزل ظاهر شد و بر اثر اتفاق و شانس از دور گروهی صعود کرد، در تابستان با خریدهای بزرگ و گران قیمتی که انجام داد، تیم قدرتمندی را ساخت و با جذب لئوناردو ژاردیم یک مربی باتجربه و دارای رزومه بالا را روی نیمکت تیمش قرار داد. جذب ستاره هایی نظیر متئوس پریرا و موسی مارگا و حفظ بازیکنانی چون گومیس، الدوسری و سلمان الفرج نیز باعث شد تا آبی های شهر ریاض بتوانند به راحتی از سد استقلال و پرسپولیس گذشته و راهی دیدار فینال غرب آسیا شده و در آنجا نیز همشهری و رقیب دیرینه خود یعنی النصر را از پیش روی بردارند و راهی دیدار فینال شوند.

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

پوهانگ استیلرز نیز که اصلا وضعیت خوبی در لیگ کره جنوبی ندارد، با شگفتی راهی دیدار فینال شد. آنها پیش از آغاز مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در 4 دیدار از 5 مسابقه خود در لیگ کره جنوبی تن به شکست داده بودند و کمتر کسی انتظار داشت این تیم بتواند راهی دیدار پایانی شود. این تیم در حال حاضر در رتبه هفتم جدول 12 تیمی لیگ کره جنوبی حضور داشته و با تیم صدرنشین اولسان هیوندای 22 امتیاز فاصله دارد. طبق قوانین حاکم بر فوتبال کره جنوبی، چنانچه پوهانگ نتواند جزو 6 تیم نخست کره قرار گیرد، راهی دیدارهای پلی آف سقوط و بقا می شود و اگر بین 6 تیم اول قرار گیرد، به مسابقات پلی آف قهرمانی راه پیدا می کند.

وضعیت دو تیم در جدول رده بندی کشورهایشان، مقایسه مهره ها و ستاره های داخلی و خارجی دو تیم، شرایط میزبانی و... همه و همه باعث شده است تا شانس الهلال برای قهرمانی روی کاغذ بسیار بیشتر از حریف کره ایش باشد. این تیم عربستانی، در سال های 1986 و 1987 دو بار متوالی راهی دیدار فینال جام باشگاه های آسیا شد و هر 2 مرتبه برابر تیم های ژاپنی تن به شکست داد. آنها در سال 1991 نخستین قهرمانی خود را با پیروزی برابر استقلال در ضربات پنالتی کسب کردند. در فصل 1999-2000 نیز آبی های ریاض از سد جوبیلیو ایواتا گذشته و دومین قهرمانی خود را به دست آوردند. الهلال در سال های 2014 و 2017 نیز راهی فینال شد اما برابر وسترن سیتی و اوراوا ردز مغلوب شد و دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند تا اینکه در سال 2019 با غلبه بر اوراوا ردز، ضمن انتقام از این تیم، سومین قهرمانی خود را در آسیا و اولین قهرمانی در نسخه جدید لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد تا این تیم پرافتخار، پس از 20 سال بر بام فوتبال آسیا بایستد.

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

پوهانگ استیلرز نیز همچون الهلال، 2 مورد از قهرمانی های خود را در نسخه قبلی تحت عنوان جام باشگاه های آسیا کسب کرده است. این تیم 48 ساله کره ای در فصل 1996-1997 راهی دیدار فینال شد و با پیروزی برابر ایلهوا چونما، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. پوهانگ فصل بعد نیز به دیدار پایانی رسید و دالیان چین را از پیش روی برداشت و دومین قهرمانی خود در آسیا را جشن گرفت. این تیم کره ای در سال 2009 نخستین قهرمانی خود در نسخه فعلی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. آنها در ورزشگاه ملی توکیو با نتیجه 2 بر یک از سد الاتحاد عربستان گذشته و سومین قهرمانی خود را کسب کردند.

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

شما پرافتخارترین تیم آسیا هستید (عکس)

حالا هر دو تیم الهلال و پوهانگ این فرصت را به دست آورده اند تا ضمن غلبه بر دیگری، به چهارمین قهرمانی خود در آسیا دست پیدا کنند. پیروزی هر کدام از این دو تیم، باعث دست نیافتنی تر شدن آنها می شود. پوکر در آسیا و کسب عنوان قهرمانی چهارم، یکی از تیم های الهلال یا پوهانگ را به تنهایی به عنوان پرافتخارترین تیم آسیایی تبدیل می کند. اتفاقی که باعث می شود رسیدن تیم های ایرانی به آنها را بسیار سخت و شاید غیرممکن کند.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋