دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آزمایش دوپینگ ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد

آزمایش دوپینگ ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره مطرح شدن موضوع دوپینگ ورزشکاران فوتبال توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ورزش، طی روزهای گذشته اخبار و مطالب فراوانی درباره موضوع دوپینگ فوتبالیست ها در رسانه ها مطرح شد. مباحثی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال به مانند سابق از بازیکنان نمونه های دوپینگ جمع آوری نمی کند. همچنین اخباری در این خصوص منتشر شد که آزمایشگاهی که قبلا تست های دوپینگ برای آن ارسال می شد، از آلمان به قطر تغییر یافته است.


در همین رابطه رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با واکنش به این موضوع اعلام کرد که نمونه گیری از ورزشکاران برای انجام تست های دوپینگ سالهاست که از وظیفه فدراسیون فوتبال خارج شده و این کار بر عهده ستاد مبارزه با دوپینگ است.


دکتر توحید سیف برقی در این خصوص گفت: کلیه امور مرتبط با بحث دوپینگ شامل نمونه گیری از تیمها، مدیریت نتایج تا سال 2015 -2014 زیر نظر فدراسیون فوتبال بود، ولی بعد از آن بر اساس صلاحدید مدیران ارشد فدراسیون، تا کنون این مسوولیت بر عهده ستاد مبارزه با دوپینگ -نادو- قرار گرفته است.


از آن سال، فدراسیون فوتبال در هیچ بخشی از روند کنترل دوپینگ شامل انتخاب تیم، انتخاب بازیکن، نمونه گیری و مدیریت نتایج، بر اساس قانون آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و نیز قوانین مبارزه با دوپینگ فیفا 2021 دخالتی ندارد.


رییس کمیته پزشکی در ادامه گفت: نهایتا مسئولیت انتخاب تیم‌ها، بازیکنان، مدیریت نتایج، مجازات ها و تمامی بحث های حقوقی بر عهده نادوست و دوباره تاکید می‌کنم فدراسیون فوتبال هیچ مسوولیتی در این خصوص ندارد.


وی گفت: تنها زمانی که تست یک بازیکن فوتبال مثبت اعلام می شود نماینده پزشکی فدراسیون فوتبال به جلسات دعوت می شود که معمولا خود من بنده در نشست های نادو حضور پیدا می‌کنم. فدراسیون فوتبال بر اساس قانون و موضوع تضاد منافع حق دخالت در امور مرتبط با دوپینگ را ندارد.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋