دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

گزارشگر خبرساز و سرمربی منتخب خوزستان (عکس)

گزارشگر خبرساز و سرمربی منتخب خوزستان (عکس)

ستون تازه ورزش ؛برگی از تاریخ؛ گزارشگر خبرساز و سرمربی منتخب خوزستان (عکس)؛ تعداد معدودی از گزارشگران فوتبال ایران سابقه بازی و مربیگری در سطح اول فوتبال ایران را دارند که یکی از آنها اسکندرکوتی است

به گزارش"ورزش "، اسکندر کوتی گزارشگر و مجری قدیمی فوتبال در دهه 60و 70بود که خاطرات زیادی در ذهن اهالی فوتبال از خود به جا گذاشته است. از گزارش های همزمان او با مرحوم شفیع و صالح نیا گرفته تا احساسات کنترل نشده او بعد از اعلام پنالتی ایران برابر عربستان با فریادهای الله اکبر. پنالتی که روی منصوریان در رقابت های مقدمانی جام جهانی 1998فرانسه در سال 76گرفته شد و کریم باقری نتوانست آن را تبدیل به گل کند.هر چند آن دیدار در نهایت با تساوی یک بریک و با جبران خود آقا کریم به پایان رسید.


اسکندر کوتی که  سابقه بازی در نقش های تلویزیونی را با توجه به تسلطش به زبان عربی در کارنامه دارد قبل از اینکه گزارشگر تلویزیونی شود و به آرزوی دوران جوانی اش برسد در فوتبال خوزستان سابقه مربیگری داشت. او به واسطه حضور در کلاسهای مربیگری از جمله کلاسهای استاد تومیسلاو ایویچ به جرگه مربیان فوتبال رسید ، سالها سرمربی نوجوانان خوزستان بودو  در رده جوانان هم در خوزستان مربیگری کرد.

نقطه عطف او در سال 1364بود که مربی تیم منتخب خوزستان در رقابت های استانی لیگ قدس آن سالها شد و با این تیم به نیمه نهایی اولین دوره جام قدس استانی نیز رسید . هر چند در مجموع دیدارهای  نیمه نهایی مغلوب قهرمان آن رقابت ها تهران الف شد و از رسیدن به فینال باز ماند.

گزارشگر خبرساز و سرمربی منتخب خوزستان (عکس)


اسکندر کوتی که علاوه بر گزارشگری سالها برنامه ورزش از شبکه دو را با تهیه کنندگی و اجرای خودش به روی آنتن برد در سال 79بازنشسته شد. او بعد از 20سال هنوز با رادیو همکاری دارد و صدایش را می توان به یاد چند دهه قبل از رادیو شنید.رادیویی که برای او بهترین خاطره را ساخت .کوتی  بعد از چهل سال و آن جمله معروف که هیچ وقت کهنه نمی شود در خانه اصلی روزگار را سپری می کند .

یادمان نمی رود که او اولین نفری بود که پس از آزاد سازی خرمشهر در 3خرداد سال 1361 و در حدود ساعت 11صبح گفت :"شنوندگان عزیز خرمشهر آزاد شد" .خبری مهم و تا ابد ماندگار در تاریخ این مرزو بوم  که در اخبار ساعت 14همان روز از رادیو سراسری ایران به صورت رسمی اعلام شد.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋