دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تصمیم جدید وزارت ورزش برای سفر تیم ها به عربستان

علی‌نژاد:؛ تصمیم جدید وزارت ورزش برای سفر تیم ها به عربستان؛ بعد از اعطای میزبانی به عربستانی ها در لیگ قهرمانان آسیا حالا این سوال پیش آمده آیا تیم های ایرانی برای انجام بازی های خود به این کشور سفر خواهند کرد؟

تصمیم جدید وزارت ورزش برای سفر تیم ها به عربستان

به گزارش ورزش،  مهدی علی نژاد - معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این باره می گوید: AFC باید بپذیرد درصورتی ما به عربستان می‌رویم که نمایندگان این کشور نیز به ایران بیایند.

او که در این باره با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان صحبت می کرد ادامه داد: فدراسیون فوتبال باید نامه‌نگاری و ارتباط لازم را با فیفا داشته باشد‌. در صورتی که نتوانیم کنفدراسیون فوتبال آسیا را از تصمیمی که گرفته، منصرف کنیم، باید AFC بپذیرد وقتی ما به عربستان می‌رویم که نمایندگان این کشور نیز به ایران بیایند و مصوبه قبلی درخصوص عدم حضور نمایندگان عربستان در کشورمان باطل شود.  باید دیگر کشورها را با خود همسو کنیم که دیگر شاهد اینگونه تصمیم‌گیری‌های یک طرفه  نباشیم.

به تازگی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان بازی های مقدماتی جام جهانی در گروه های مختلف و هم چنین لیگ قهرمانان آسیا را مشخص کرده و در حالی که هم تیم ملی و هم همه تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا درخواست میزبانی داده بود هیچ یک از میزبانی ها به ایران اعطاء نشد. صحبت از عدم حضور تیم های ایرانی در عربستان برای بازی های لیگ قهرمانان آسیا هم مطرح شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده هر تیمی به بهانه های مختلف از حضور در بازی ها انصراف داد با جریمه نقدی و محرومیت از حضور در مسابقات آینده طبق آیین نامه مواجه خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی تصمیم به اعطای میزبانی به تیم های عربستانی در گروه هایی که تیم های ایرانی حضور دارند گرفته که در سال های اخیر بازی های تیم های دو کشور در کشور ثالث انجام شده است. بعد از سردی روابط سیاسی عربستان و ایران کشور عربستان سفر تیم های ورزشی و حتی شهروندان خود را به ایران ممنوع کرده است و کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در سال های اخیر بازی تیم های فوتبال دو کشور را در کشور ثالث برگزار می کرده وتلاش های دیپلماتیک فدراسیون فوتبال ایران برای بهره گیری تیم های ایرانی از حق میزبانی ره به جایی نبرده است. اینبار کنفدراسیون فوتبال آسیا در شرایطی تصمیم به پایان دادن به این بحران گرفته است که تیم های عربستانی میزبان تیم های ایرانی شده اند و این همان چیزی است که عربستانی ها به دنبالش بودند. البته کنفدراسیون فوتبال آسیا به این موضوع هم اشاره کرده تیم  های عربستانی موظف هستند از تیم های ایرانی همان طور که در قوانین بین المللی بدان اشاره شده به نحو مطلوب میزبانی کنند.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋