دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

حرفهای صالحی امیری و یک ابهام مهم

آیا امکان تغییر رای AFC وجود دارد؟؛ حرفهای صالحی امیری و یک ابهام مهم؛ روز گذشته صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران در گفتگو با برنامه ورزش و مردم اعلام کرد که ایران به تصمیم AFC اعتراض خواهد کرد.

حرفهای صالحی امیری و یک ابهام مهم

به گزارش ورزش، در پی اعلام میزبانی بحرین برای دیدارهای برگشت دور مقدماتی جام جهانی در مرحله اول، ایران به عنوان کشوری که  خود را مستحق میزبانی این رقابت ها می داند، اعتراض رسمی خود را به AFC تسلیم خواهد کرد. در عین حال، با توجه به آغاز برخی فعالیت ها برای تغییر تصمیم میزبانی، نهادهای دیگر ورزشی ایران نیز به کار افتادند تا این میزبانی تغییر بنماید. صالحی امیری در برنامه ورزش و مردم تأکید کرد که ایران به دنبال اعتراض به این موضوع است و از همه ظرفیت ها برای باز پس گیری حق خود استفاده خواهد کرد.


رئیس کمیته ملی المپیک ایران که ظاهرا روابط خوبی با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا دارد، امیدوار است از طریق این آشنایی، بتواند مسیر را برای یک تصمیم گیری تازه، هموار کند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا بعد از اعلام تصمیم میزبانی، AFC ممکن است رای خود را بشکند و آن را تغییر بدهد که از نظر قانونی این اتفاق ممکن است چرا که اعلام میزبانی ها قانونی نیست و تنها یک تصمیم مثل تصمیمات گرفته شده توسط بخش های مربوطه در کنفدراسیون فوتبال آسیا قابل تجدید نظر و برگشت هستند.
اما اینکه آیا ایران از توان لازم برای تغییر این تصمیم برخوردار است، سوال دیگری است که برای رسیدن به پاسخ آن باید کمی بیشتر منتظر ماند اگرچه به نظر می رسد سیاست فدراسیون فوتبال بر محکوم کردن افرادی است که قبلا می توانستند در گرفتن این رای به سود ایران تأثیرگذار باشند.


جلسه ای میان عزیزی خادم و وزیر ورزش برگزار می شود تا این دو درباره این مسئله نیز با هم صحبت کنند و به یک بیانیه مشترک درباره کلیت موضع از دست رفتن میزبانی ها از سوی AFC برسند. نکته ای که در این بین باقی مانده این است که ایران از چه توان مضاعفی در شرایط فعلی برخوردار است و اینکه چرا قبلا و در روزهای پیش از تصمیم گیری AFC از آن استفاده نکرده است.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋