دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

جام تخت جمشید در موزه پاس(عکس)

جام تخت جمشید مسابقاتى که از سال ١٣٥٢ تا ١٣٥٦ در فوتبال ایران برگزار شد در موزه باشگاه پاس تهران نگهدارى مى شود.

در اولین دوره جام تخت جمشید که با حضور ١٢ تیم برگزار شد پرسپولیس عنوان قهرمانى را به دست آورد. در دوره هاى دوم و سوم تاج و پرسپولیس این عنوان را کسب کردند. اما در دوره پایانى در سال هاى ٥٥ و ٥٦ تیم پاس تهران به عنوان قهرمانى جام تخت جمشید دست یافت.

جام تخت جمشید در موزه پاس(عکس)


به همین دلیل این جام زیبا در اختیار باشگاه پاس قرار گرفت و در موزه این باشگاه نگهدارى مى شود.


مصطفى آجورلو مدیرعامل اسبق پاس که موزه این باشگاه را تاسیس کرد در خصوص جام تخت جمشید مى گوید:"وقتی به باشگاه پاس رفتم این جام را در زیرزمین پیدا کردیم که خاک گرفته و رنگ و رو رفته بود. گفتند جام تخت جمشیدی است که پاس قبل از انقلاب فتح کرده. گفتم چه دلیلی دارد افتخار باشگاه را پنهان کنیم؟‌ موزه شکیلی برای نمایش دادن همه افتخارات پاس ایجاد کردیم و این جام هم که بخشی از تاریخ فوتبال ایران است در موزه قرار گرفت،‌مثل همه افتخارات و جام های رنگارنگ پاس."


در خصوص ویژگى هاى این جام مى توان گفت جام تخت جمشید جامی با هشتاد سانتی‌متر ارتفاع متشکل از هشت کیلو نقره خالص و بیست کیلو برنج برای اولین بار در آذر ماه سال ۱۳۵۳ رونمایى شد.

جام تخت جمشید در موزه پاس(عکس)

در خصوص ویژگى هاى این جام مى توان گفت جام تخت جمشید جامی با هشتاد سانتی‌متر ارتفاع متشکل از هشت کیلو نقره خالص و بیست کیلو برنج برای اولین بار در آذر ماه سال ۱۳۵۳ رونمایى شد و حالا یکی از افتخارات باشگاه پاس تهران است . باشگاهی که سابقه قهرمانی در آسیا را دارد و سال ها در فوتبال تهران تنه به تنه تیم های بزرگ پایتخت استقلال و پرسپولیس می زد و روزگاری نه چندان دور مسئولان رده بالای کنفدراسیون فوتبال آسیا و دبیرکل آن مرحوم پیترولاپان را در موزه خود می دید. 


اتفاقی که این روزها برای فدراسیون فوتبال ایران هم به ندرت دیده می شود و به ندرت دیده می شود مسئولی از ای اف سی برای بازدید به ایران سفرکند.

جام تخت جمشید در موزه پاس(عکس)

جام تخت جمشید در موزه پاس(عکس)

جام تخت جمشید در موزه پاس(عکس)

جام تخت جمشید در موزه پاس(عکس)

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋