زیدان ۲۰۰ هزار ، پوچتینو۱۵ هزار دلار؛ نرخ تبلیغ اینستاگرامی در صفحه مربیان بزرگ؛ زین الدین زیدان این فرصت را دارد تا با انتشار آگهی های تجاری، روزانه 200 هزار یورو به جیب بزند.
به گزارش ورزش، زیدان پرطرفدارترین مربی دنیا در اینستاگرام است؛ کسی که با 27.8 میلیون فالوور، امکان جذب آگهی های تبلیغاتی به ارزش هر پست 200 هزار یورو را دارد که اگر با پاسخ مثبت سرمربی فرانسوی همراه شود، او را احتمالا به یکی از ثروتمندترین مردان دنیای فوتبال تبدیل میکند.
یک پایگاه بررسی داده که صفحات مربیان حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را بررسی کرده، گزارش میدهد که بعد از زین الدین زیدان، با اختلاف زیاد نام آندره پیرلو و دیگو سیمئونه دیده میشود. سیمئونه به خاطر شخصیت خاص خود به شدت مورد توجه است و باتوجه به صدرنشینی اتلتیکو در لالیگا، موقعیت جالبی را متوجه خود میبیند.
اما آنچه زیدان را به فردی برجسته در بین مربیان تبدیل و اینستاگرامش را تا این حد پرطرفدار کرده، به نقل از وبسایت تیکی تاکا، «شخصیت صمیمانه، ظریف و بدون پرده» اوست که باعث شده تا حتی با فعالیت اندک نیز زیدان بیشترن لایک را به خود اختصاص دهد. او معمولا هفته ای یک عکس از خود منتشر میکند که آخری بیشتر از یک میلیون پسند گرفته است.
پست هایی که او منتشر میکند اغلب ورزشی، خانواده و تجاری است؛ دقیقا مانند آن چیزی که در صفحه نیمار، بکام، رونالدو، ابراهیموویچ و... هم دیده میشود. سرمربی رئال مادرید از سال 2014 به این شبکه اجتماعی پیوسته و بررسی ها نشان میدهند که فعالیت اندک او در اینستاگرام تاثیری در واکنش مخاطبان ندارد.
زیدان همانطور که گفته شد امکان دریافت 200 هزار دلار بابت هر آگهی را دارد و برای نشان دادن اختلاف او با دیگر مربیان، به طور مثال میتوان گفت که برای پوچتینو برچسب 15 هزار دلاری روی تبلیغاتش وجود دارد. آندره پیرلو سرمربی یوونتوس 8.7 میلیون فالوور دارد و در رتبه دوم است و سیمئونه 1.7 میلیون فالوور و پپ گواردیولا نیز 1.3 میلیون فالوور دارند.
پاسخ ها