دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تیمی که پورموسوی ساخت؛ ثبت در بایگانی

تیمی که پورموسوی ساخت؛ ثبت در بایگانی

همان طور که پیش بینی می شد کنفدراسیون فوتبال آسیا جام ملت های نوجوانان و جوانان آسیا را در سال 2021 لغو کرد؛  به این خاطر که فیفا پیش از این اعلام کرده بود جام جهانی نوجوانان و جوانان در سال 2021 برگزار نخواهد شد.

به گزارش ورزش، فدراسیون فوتبال بعد از اینکه فرهاد پورغلامی نتوانست تیم ملی جوانان را از مرحله مقدماتی جام ملت ها عبور دهد و به همین بهانه تیم ملی جوانان شانس حضور در جام ملت های 2018 و جام جهانی 2019 را از دست دهد اینبار سیروس پورموسوی را به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب کرد. مربی ای که پیش از این شاهد حضور او در راس کادر فنی تیم هایی چون استقلال و فولاد خوزستان بودیم. او سال های سال در فوتبال پایه هم کار کرده بود و به افتخارات خوبی در این زمینه رسیده بود. به عنوان مربی قهرمانی به همراه استقلال خوزستان یکی از موفقیت های او در بخش مربیگری بود. 

سیروس پورموسوی به کمک دستیارانش (مارکو – حیدر شریفی – خطیب – فرشاد بختیاری زاده – علی شیخ الاسلامی و...) تیم خوبی را ساخته و پرداخته مسابقات کرد؛ او برای انتخاب یک تیم خوب حتی مسابقات آموزشگاه های استان در بندرعباس را هم از نزدیک نگاه کرد و از آن بازی ها بازیکنانی چون آریا برزگر را انتخاب کرد. مهاجمی که پیراهن تیم پرسپولیس را برتن دارد. البته حمایت فدراسیون فوتبال از تیم ملی جوانان پیش از شروع مقدماتی جام ملت ها مثال زدنی بود. تیم ملی جوانان به روسیه رفت و در این تورنمنت با تیم هایی چون آرژانتین – یونان و ... بازی کرد. در ادامه قهرمانی در تورنمنت کافا را تجربه کرد و در ادامه بازی با اندونزی. این بازی ها به تیم ملی جوانان کمک کرد بازی های مقدماتی جام ملت ها در تهران را با موفقیت پشت سر بگذارد. جوانان ایران هر سه حریف خود را شکست داد؛ نپال – قرقیزستان و امارات . 9 گل زده و بدون گل خورده. این نشان از یک تیم مدعی صعود به جام جهانی داشت. ایران به عنوان یکی از 16 تیم حاضر در جام ملت ها انتخاب شد؛ قرار بود بازی ها مهره ماه در ازبکستان برگزار شود و ایران در گروهی قرار گرفت که در صورت صعود که محتمل به نظر می رسد باید با کره – ژاپن یا عراق بازی می کرد. 

تیمی که پورموسوی ساخت؛ ثبت در بایگانی

اما از جایی به بعد حمایت فدراسیون فوتبال از تیم ملی جوانان کمرنگ و کمرنگ تر شد تا جایی که سیروس پورموسوی تصمیم به استعفاء گرفت. او به تیم پارس جنوبی جم رفت تا دوباره به لیگ برتر برگردد. مسابقات نهایی جام ملت ها به خاطر کرونا مدام به تاخیر می افتاد و در نهایت پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شد. در ادامه پرویز مظلومی به بهانه حضور در کادر مدیریتی باشگاه استقلال از هدایت تیم ملی جوانان کناره گیری کرد و بعد از انتخاب داوود مهابادی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان تاریخ برگزاری بازی ها در ازبکستان اعلام شد. از 13 تا 30 اسفند. اما در روزهایی که تیم ملی جوانان برای انجام دو بازی دوستانه راهی تاجیکستان شده بود اعلام شد جام جهانی برگزار نمی شود. تیم ملی جوانان در بازی اول به تاجیک ها باخت و در بازی دوم هم مساوی کرد. خواهش های کادر فنی تیم ملی جوانان برای برگزاری بازی های جام ملت ها نتیجه نداد و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد در سال 2021 جام ملتها در این دو رده سنی را به بهانه کرونا برگزار نمی کند. این قابل پیش بینی بود. هم به خاطر کرونا و هم اینکه این مسابقات آورده مالی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا نخواهد داشت و کرونا بهانه ی خوبی شد کهAFC از هزینه برای برگزاری این بازی ها خلاص شود. 

رویای صعود به جام جهانی برای یک نسل از بین رفت. چه بازیکنان خوبی در تیم ملی جوانان در دور هم جمع شده بودند. امیر حسین نیک پور دروازه بان که حتما در آینده بیشتر از او خواهید شنید. مهدی احمدی که هم اکنون در سن 19 سالگی در ترکیب نفت مسجد سلیمان به میدان می رود. حسین زاوره ای و احمد شریعت زاده که در تیم صنعت نفت زیر نظر سیروس پورموسوی به میدان می رود. یاسین سلمانی که در سپاهان حضور دارد؛ عارف محمد علی پور در پیکان؛ علی سبحانی – حسین نخودکار و ...

تنها چیزی که می شود خطاب به جوانان گفت: این است که درست رویای صعود به جام جهانی از بین رفت اما همه فوتبال این نبوده و نیست. حضور درخشان در ترکیب تیم های لیگ برتری می تواند آنها را به بهترین تیم ملی برساند. تیم ملی بزرگسالان. ضمن اینکه قرار بود تنها 4 تیم از آسیا راهی جام جهانی شوند و شانس صعود تیم ملی جوانان به جام جهانی یک به چهار بود. فوتبال ادامه دارد. برای جوانانی که می توانیم از آنها خبرهای خوبی به جای صعود به جام جهانی بشنویم؛ به خصوص درخشش در بازی های لیگ برتر.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋