دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

وقتی ایرلندیها از کابوس آزادی عبور کردند (عکس)

مشاهدات یک خبرنگار ایرلندی از بازی ۱۹ سال پیش این کشور برابر تیم ملی ایران نشان می دهد که آنها در چه مسابقه سختی به پیروزی رسیده و راهی جام جهانی ۲۰۰۲ شده اند.

وقتی ایرلندیها از کابوس آزادی عبور کردند (عکس)

به گزارش ورزش، تنها موفقیت ایرلند در تاریخ رقابت‌های پلی‌آف جام جهانی در نوامبر سال 2001 به دست آمد و قطعا هواداران فوتبال این کشور آن مسابقه تاریخی برابر تیم ملی ایران را فراموش نخواهد کرد.

تیم ملی ایرلند در حالی به رقابت‌های جام جهانی 2002 صعود کرد که در بازی رفت مقابل ایران با دو گل یان هارت و رابی کین به پیروزی رسیده بود تا شکست یک گله در مسابقه برگشت نیز مانع صعود آنها نشده باشد.

وقتی ایرلندیها از کابوس آزادی عبور کردند (عکس)

روی کین قبل از بازی برابر ایران چهار بازی منچستریونایتد را به دلیل مصدومیت از دست داده بود اما در عین حال سر الکس فرگوسن به او اجازه داد که برای این مسابقه حساس به دوبلین سفر کرده و کشورش را همراهی کند.

با این حال بعد از پیروزی دو گله در ایرلند، روی کین دیگر برای بازی با ایران به تهران سفر نکرد و مستقیما راهی منچستر شد. در واقع به نظر می رسید که او خودش در این مورد تصمیم‌گیری کرده تا جایی که یکی از خبرنگاران ایرانی در آن مقطع از سرمربی ایرلند یعنی مک‌کارتی این سوال را مطرح کرد: "نام کشور شما جمهوری ایرلند است یا جمهوری روی کین؟"

اما مسابقه برگشت؛ حدود 900 هواداران ایرلندی برای تماشای بازی تیم ملی کشورشان برابر ایران به این کشور سفر کرده بودند. همچنین در حالی که قرار بود مسابقه به وقت تهران در ساعات عصر گاهی انجام شود، مطابق انتظار هواداران از اوایل صبح استادیوم را پر کرده بودند. هواداران ایرانی فضای فوق‌العاده‌ای در ورزشگاه ایجاد کرده بودند و با شعارهای خود به دنبال تهییج تیم شان بودند.

وقتی ایرلندیها از کابوس آزادی عبور کردند (عکس)

یکی از بازیکنان وقت ایرلند یعنی مت هالند درباره جو ورزشگاه می گوید: " شعارهای آنها به قدری منظم بود که فکر می کردیم مربوط به سرود ملی شان است. مو بر تن ما سیخ شده بود زیرا 100 هزار نفر به حالت ایستاده و به شکلی کاملاً موزون و هماهنگ تیم‌شان را تشویق می‌کردند. یک جو نشاط آور و در عین حال بسیار ترسناک."

با نزدیکتر شدن به لحظات پایانی مسابقه به هیجان هواداران افزوده می شد و آن ها بطری ها را به سمت زمین پرتاب می کردند. ایران نهایتاً در لحظات پایانی توسط یحیی گل محمدی به گل برتری دست یافت اما ایرلند توانست کار را کنترل کند تا به جام جهانی صعود کرده باشد. یک صعود شیرین برای تیم ملی ایرلند حاصل شد و آنها با پنج ساعت تأخیر در پرواز خود ایران را ترک کردند.

وقتی ایرلندیها از کابوس آزادی عبور کردند (عکس)

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋