دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

از دقیقی تا کولیبالی؛ یک دهه با اولین ها

از دقیقی تا کولیبالی؛ یک دهه با اولین ها

موسی کولیبالی نخستین گل لیگ بیستم را به ثمر رساند تا نگاهی بیندازیم به نخستین گل های لیگ برتر در سالهای اخیر.

به گزارش ورزش، لیگ بیستم امروز به صورت رسمی آغاز شد و در یکی از این مسابقات تیم فوتبال فولاد خوزستان در دقیقه 10 به گل رسید. روی ارسال دقیق آبشک و ضربه موسی کولیبالی که پیش تاخته بود، فولاد گل اول بازی را وارد دروازه حریف کرد. این اولین گل لیگ بیستم بود که توسط یکی از معدود خارجی های لیگ بیستم به ثمر رسید.
در زیر نگاهی می اندازیم به نخستین گل های لیگ برتر در یک دهه گذشته.


لیگ نوزدهم: در دقیقه 34 نیمه اول بازی نساجی و گل گهر و در حالی که نساجی توانسته بود از نظر تاکتیکی بازی بهتری از حریفش انجام بدهد روی یک ارسال از سمت راست و ضربه رحمان جعفری مهاجم هدفش  به گل رسید. این گل البته با ضربه مهرداد عبدی بازیکن فصل گذشته نساجی و بازیکن این فصل گل گهر به ثمر رسید تا اولین گل لیگ نوزدهم یک گل جالب و عجیب باشد.


لیگ هجدهم: در دقیقه 5 دیدار فولاد مقابل پارس جنوبی، شاگردان پورموسوی توسط حسن بیت سعید به گل رسیدند تا نخستین گل لیگ هجدهم به نام این بازیکن و تیمش به ثبت برسد.


لیگ هفدهم: در نخستین بازی از لیگ هفدهم تیم‌های سیاه جامگان و ذوب آهن در ورزشگاه ثامن الائمه (عج) مشهد به مصاف هم رفتند. در دقیقه 19 این دیدار محمد نژاد مهدی به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد تا سیاه جامگان با یک گل پیش بیفتد. این بازیکن در حالی که قصد داشت توپ برگشتی رشید مظاهری را به صورت نمایشی از مقابل دروازه ذوب آهن دور کند، توپ را وارد دروازه تیمش کرد تا نخستین گل لیگ سیزدهم، گل به خودی باشد.


لیگ شانزدهم: ادینیو زننده اولین گل لیگ شانزدهم نام گرفت. لوسیانو ادینیو در دقیقه 14 دیدار تراکتورسازی و استقلال خوزستان با استفاده از اشتباه محمد طیبی توپ را وارد دروازه رافائل کرد تا زننده اولین گل لیگ شانزدهم باشد و بازگشت باشکوهی به لیگ ایران داشته باشد. ادینیو در لیگ پانزدهم حضور نداشت.


لیگ پانزدهم: اولین گل لیگ پانزدهم به نام شهباززاده ثبت شد. استقلال تهران در نیمه اول از میزبان خود سیاه جامگان مشهد پیش افتاد. در دقیقه 37 بازی اولین گل لیگ برتر به ثمر رسید. ارسال دقیق و تماشایی برهانی به میانه مدافعین و ضربه سر شهباز زاده نخستین گل استقلال را به ثمر رساند تا اولین گل لیگ برتر به نام سجاد شهباززاده ثبت شود.
لیگ چهاردهم: چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه ۹ مرداد و با دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز شد. در این دیدار که در حضور نزدیک به ۹ هزار تماشاگر و به قضاوت محمد فغانی برگزار شد، سامان نریمان جهان در دقیقه ۳۱ و با یک ضربه سر برای تراکتورسازی گلزنی کرد. این مسابقه جدال تیم‌های قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی در فصل قبلش بود.


لیگ سیزدهم: تیم های استقلال خوزستان و ذوب آهن در اولین بازی از لیگ سیزدهم به مصاف هم رفتند. اولین گل این دیدار را عادل کلاه کج برای استقلال خوزستان در دقیقه 83 به ثمر رساند


لیگ دوازدهم: اولین گل دوازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر، میلاد نوری بازیکن صبا در دقیقه 3 موفق شد دروازه پیکان را باز کند.


لیگ یازدهم: اولین گل فصل لیگ یازدهم را حسین کاظمی؛ بازیکن راه آهن در دیدار با ذوب آهن به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. علی دایی سرمربی راه‌آهن و منصور ابراهیم ‌زاده سرمربی ذوب‌آهن بودند.


لیگ دهم: سعید دقیقی مهاجم تیم شهرداری تبریز نام خود را به عنوان اولین گلزن لیگ دهم ثبت کرد. دقیقی در دقیقه 3 بازی تیمهای شهرداری تبریز و استقلال به زیبایی دروازه طالبلو را گشود و اولین گل تاریخ تیم شهرداری تبریز در لیگ برتر را به ثمر رساند.

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋