دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

فسخ یکطرفه قرارداد و الزامات قانونی بودن آن

نورشرق: اگر بازیکن دو ماه حقوق نگیرد ولی ...؛ فسخ یکطرفه قرارداد و الزامات قانونی بودن آن؛ رییس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال می‌گوید، براساس قوانین فیفا اگر ۲ ماه حقوق یک بازیکن پرداخت نشود، می‌تواند با در نظر گرفتن این موضوع اقدام به فسخ قراردادش کند.

فسخ یکطرفه قرارداد و الزامات قانونی بودن آن

به گزارش ورزش، فسخ یکطرفه قرارداد این روزها در فوتبال ایران خیلی بیشتر از گذشته دیده می‌شود و طی همین یکماه اخیر بازیکنان تاثیرگذاری نظیر دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان، مهدی مهدی پور، شجاع خلیل زاده، مهدی ترابی و ... اقدام به فسخ یکطرفه قرارداد خود کردند.


این همان موضوعی است که مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم نسبت به آن حساسیت بالایی دارند و به راحتی در مورد درست بودن یا نادرست بودن یک تصمیم حرف نمی‌زنند و معتقدند موضوعی پیچیده است که باید با درنظر گرفتن تمامی موارد مورد ارزیابی و قضاوت قرار بگیرد.


جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ساعاتی پیش در گفت‌وگویی رادیویی و درباره سوال رایج این روزهای اهالی فوتبال در مورد نقل و انتقالات بازیکنان و اینکه آنها چطور می‌توانند اقدام به فسخ یکطرفه قرارداد کنند، حرف هایش را اینطور آغاز کرد و گفت: « در مقررات نقل و انتقالات فیفا و اصلاحاتی که یک سال پیش انجام شد، ماده‌ای اضافه شد که صراحتاً اعلام کرد اگر ۲ ماه حقوق یک بازیکن پرداخت نشود، او باید اخطاری ۱۵ روزه بابت حسن نیت خود به باشگاه بفرستد و سپس قراردادش را فسخ کند.» 


وی در مورد اینکه آیا بازیکنان ایرانی هم با استناد به این قانون می‌توانند قراردادشان را فسخ کنند یا خیر، اظهار داشت: « در بند ۳ ماده ۱۳ آیین‌نامه نقل و انتقالات این حکم را داریم که اگر حقوق بازیکنی پرداخت نشود و بازیکن اخطاری ۱۰ روزه بفرستد، می‌تواند با طرح دعوی، خواهان ضمانت اجرا شود. با توجه به مقررات نقل و انتقالات فیفا، بازیکن می‌تواند به سمت فسخ قرارداد برود.»

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋