دنیای ورزش⚽️ فوتبال

دنیای ورزش⚽️ فوتبال

آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال
توسط ۲۲ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ردپای عادل و شجاعیان در نشست خبری هتل هیلان

ربیعی: جان می‌دهیم و این تیم را حفظ می‌کنیم؛ ردپای عادل و شجاعیان در نشست خبری هتل هیلان !؛ نشست خبری باشگاه مس رفسنجان در شرایطی شب گذشته در رفسنجان برگزار شد که شاهد حواشی زیادی طی این جلسه سه ساعته بودیم.

ردپای عادل و شجاعیان در نشست خبری هتل هیلان

به گزارش ورزش، مس رفسنجان تقریبا دو هفته پیش از پایان رقابت های لیگ یک و در شرایطی که رقابت فشرده ای میان آلومینیوم اراک و مس کرمان تا ثانیه‌های پایانی بازی هفته آخر وجود داشت، صعودش به لیگ برتر را قطعی کرد و با توجه به اینکه مدیریت باشگاه تاکید بر حفظ محمد ربیعی سرمربی تیم داشت، خیلی زود هم وارد کارزار نقل و انتقالات شد و مهره های مورد نیاز کادر فنی، البته با محدودیت‌هایی که در بازار وجود دارد، جذب شدند.


حسین شنانی، داود نوشی صوفیانی، رحیم زهیوی، سجاد آشوری، سعید کریمی، عقیل کعبی، علیرضا دغاغله، علیرضا نقی زاده، عماد میرجوان، فراز امامعلی، قائم اسلامی خواه، مسیح زاهدی، میثم نقی زاده، ناصر و حامد نورمحمدی بازیکنانی هستند که تا اینجا محمد ربیعی جذب تیم کرده و محمد گلزاری، علی پورمحمد و کورش ملکی هم از جمع نارنجی پوشان رفسنجانی جدا شده اند.


نشست خبری‌ای که باشگاه مس ترتیب داده بود، برای پاسخ به ابهاماتی بود که پیرامون تیم فوتبال باشگاه و البته سایر تیم ها وجود داشت، که البته حواشی جالب توجه و عجیبی در دل خود داشت.


زین الدینی: لیگ برتر دنیایی متفاوت است 
شروع صحبت‌ها در این کنفرانس با حرف های مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان بود و او با ذکر این نکته شروع کرد که تیم فوتبال باشگاه کار غیرممکنی را طی یکسال ممکن کرده، ولی حالا وارد دنیای جدیدی شده و باید ساز و کارهای مناسب این محیط جدید فراهم شود.

ورزشگاه جدید تا آبان آماده می‌شود 
ادامه صحبت‌های زین الدینی درباره ورزشگاه جدید مس رفسنجان بود که ظرفیتی 12500 نفری دارد و آنطور که مدیرعامل باشگاه می‎گوید قرار است با حمایت های صنایع مس ایران تا آبان ماه برای میزبانی در لیگ بیستم به بهره برداری برسد. در این فاصله قرار است شاگردان محمد ربیعی در ورزشگاهی بازی کنند که چسبیده به همین ورزشگاه در دست ساخت قرار دارد و در حال انجام اصلاحاتی نظیر نور ورزشگاه  هستند که سازمان لیگ فوتبال  مسئولان باشگاه را ملزم به انجام آنها کرده است. 

اهداف مس رفسنجان در لیگ بیستم از نگاه مدیرعامل 
زین الدینی مدیرعامل باشگاه اینطور در این مورد صحبت کرد:« ما ابتدا به دنبال ثبات در لیگ برتر هستیم و سپس در یک بازه سه تا پنج ساله به دنبال کسب سهمیه آسیایی و حتی قهرمانی در لیگ برتر هستیم. به دنبال این هستیم که از محل فروش بازیکن به درآمدزایی برسیم. در این زمینه از نظر کیفی خوب نیستیم و باید برنامه ریزی بهتری داشته باشیم و استعداد یابی جامع تری انجام دهیم.»

ربیعی: کار غیرممکن را ممکن کردیم 
پس از حرف های مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان، محمد ربیعی به فصل گذشته اشاره کرد و بر این نکته تاکید داشت که تیمش را دیرتر از سایر تیم های مدعی روانه مسابقات کرده ولی همدلی کادر فنی، مدیریت و بازیکنان که با همراهی اصحاب رسانه کامل شده، دلیل این موفقیت تاریخی برای شهر رفسنجان بوده است.

ردپای عادل و شجاعیان در نشست خبری هتل هیلان

جان می‌دهیم و این تیم را در لیگ برتر حفظ می کنیم
از همینجا بود که سوالات خبرنگاران آغاز شد و ربیعی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا از عملکرد تیم در بازار نقل و انتقالات رضایت دارد، اینطور پاسخ داد:« سال گذشته اول به دنبال ثبات بودیم و گام بعدی اینکه در میان مدعیان باشیم. در لیگ برتر در درجه اول به دنبال ماندن در هستیم و اگر موفق به عبور از این هدف شدیم، به دنبال یک رتبه محترمانه خواهیم بود. نسبت به این هدف تغییراتی ایجاد کرده ایم، که ابتدا باید از بازیکنان فصل گذشته ام تشکر کنم که جانانه جنگیدند و غیرممکنی را ممکن کردند، ولی امسال به تیمی جوان تر نیاز داشتیم و میانگین سنی را از نزدیک به 32 به 27 رساندیم.  این تغییر به دلیل سبکی است که به دنبال پیاده کردن آن هستیم و فنی ها می توانند آن را درک کنند. باشگاه مس رفسنجان هنوز برای خیلی از مردم کشور ناشناخته  است و برای اینکه این شناخت و اعتبار را ایجاد کنیم به زمان نیاز داریم. ما البته قصد داشتیم بازیکنان دیگری را هم جذب کنیم که به دلایل مختلف نشد. من با این محدودیت ها سعی کردم تیمی بسازم که یکدست باشد. ستاره نداریم ولی یک تیم هستیم. ما هم سال گذشته یک تیم بودیم و هم اینکه سعی می کنیم امسال یک تیم به معنای کامل باشیم. به هر حال تغییرات زیادی داشتیم و نیاز به زمان برای هماهنگی داریم. حرف آخر؛ جان می دهیم و این تیم را  در لیگ برتر حفظ خواهیم کرد. این قول را همینجا می دهم.»


 
14 تیم بازیکنان خارجی دارند؛ می‌خواهیم محترم باشیم 
سوال بعدی را خبرنگاری در رابطه با این موضوع پرسید که آیا می‌توان انتظار شگفتی از مس رفسنجان در لیگ برتر داشت و همانطور که کادر فنی توانست سال گذشته برنامه سه ساله را در یکسال جامه عمل بپوشاند، دست به یک شگفتی بزرگ در لیگ بیستم بزند. ربیعی سرمربی مس رفسنجان به این سوال محتاطانه و البته امیدوارانه پاسخ داد:« می‌خواهم واقع بینانه به این سوال پاسخ بدهم. دوست دارم مردم رفسنجان و شما را خوشحال کنم ولی اول باید تیم را در لیگ برتر به ثبات برسانیم. ما با حریفانی بازی داریم که 14 تای آنها بازیکن خارجی دارند ولی من نمی توانم بازیکن خارجی بخرم. پس بهتر است این تیتر را به شما بدهم. سعی می کنیم تیمی محترم در لیگ برتر باشیم.» 

مدیرعامل مس می‌ماند یا می رود؟ 
سوال بعدی را خبرنگاری در مورد مشغله زیاد زین الدینی مدیرعامل باشگاه مطرح کرد؛  اینکه آیا این مشغله باعث ایجاد تغییرات در باشگاه می شود یا خیر که زین الدینی احتمال این موضوع را رد نکرد ولی در ادامه رئیس هیئت مدیره باشگاه که چند دقیقه ای می شد که خودش را به نشست رسانده بود، برای توضیح درباره این موضوع وارد بحث شد و تاکید کرد که مدیران باشگاه و صنایع مس به دنبال ایجاد ثبات هستند و اگر قرار بر ایجاد تغییر هم باشد، این تغییر در راس مدیریتی باشگاه نخواهد بود و زین الدینی به کارش ادامه خواهد داد.

آیا استقلال داریوش شجاعیان را از لیستش خط می‌زند؟ 
این سوالی بود که محمد ربیعی با جدیت از خبرنگار رفسنجانی پرسید که خریدهای او را زیر سوال برده بود. این خبرنگار با نام بردن از بازیکنانی نظیر نقی زاده و زهیوی و همینطور سایر بازیکنان از خریدهای محمد ربیعی برای حضور در لیک بیستم انتقاد کرد و جالب اینکه خرید فرار امامعلی که یکی از بازیکنان کلیدی پیکان طی سال های اخیر بوده را نیز زیر سوال برد! ربیعی برای پاسخ به این سوال وارد جزئیات شد و در حالی که از شیوه مطرح شدن این سوال ناراحت و کمی عصبانی شده بود، گفت:« اول اینکه زهیوی و خالدی سفید امضا کرده اند. دوم اینکه این ها سابقه سال ها حضور در لیگ برتر را دارند؛ ضمن اینکه در میان 10 سهمیه لیگ برتری ما هم به حساب نمی آیند. این حرف شما زیر سوال بردن دانش و علم مربی ای است که سال گذشته تمام رکوردهای لیگ یک را جابجا کرد. اگر من معمار این قضیه هستم، می دانم که این بازیکنان از بازیکنان آزاد دیگر بهتر هستند. بله این ها بازی نکرده اند ولی این نمی تواند مصداق خوب بودن یا بد بودن یک بازیکن شود. اگر یک بازیکن مصدوم شود، یعنی دیگر می میرد؟ آیا بازیکنانی مثل مسی و رونالدو مصدوم نمی شوند؟ آیا رحیم زهیوی بازیکن با کیفیتی نبوده است؟ نقی زاده فصل گذشته در هفته دوم در سپاهان مصدوم شد ولی یک فصل قبل تر در تراکتور 25 بازی نکرد؟ شاید این بازیکنان خوب درنیایند ولی ما از سهمیه لیگ برتر استفاده نکردیم. من این سوال را از شما دارم. اگر شما جای محمود فکری بودید، آیا داریوش شجاعیان را به دلیل اینکه سال گذشته بازی نکرده و مصدوم بوده، از فهرست تیمتان خط می زدید؟».

ردپای عادل و شجاعیان در نشست خبری هتل هیلان

انتظار داشتم بپرسید چطور بهترین خط حمله لیگ شدیم 
ربیعی سپس به شروع به اسم بردن از تک تک بازیکنانی کرد که جذب کرده و این  سوال را مطرح کرد که بله این سوال را می شود مطرح کرد که آیا می توانستیم بازیکنان بهتری جذب کنیم؟ او سپس به نقل قولی از فرگوسن در کتاب رهبری اشاره کرد؛ اینکه حتی وقتی در بهترین حالت تیم را می بندید، 30 درصد ضریب خطا وجود دارد. او سپس با ناراحتی ادامه داد:« من انتظار داشتم در مورد این بپرسید که چطور تیم من همیشه بهترین خط حمله می شود؟ چرا همیشه انتقاد می کنید؟ شما در مورد حمیدرضا محمودی می پرسید که بازیکن بومی رفسنجان است و می گویید همکلاسی من بوده است ولی من خودم این بازیکن را به تیم دیگری فرستادم، چون فکر می کنم که او هنوز نیاز به رشد دارد وهر وقت خودم تشخیص بدهم دوباره به تیم باز خواهد گشت. در نهایت من هستم که باید در قبال نتایج این تیم پاسخگو باشم و اگرچه بازیکنان بومی را خیلی دوست دارم ولی باید سطح مسابقات را در نظر بگیریم. از نظر من بومی و غیر بومی هر دو ارزشمند هستند ولی در فوتبال حرفه ای و در تفکر حرفه ای این مفاهیم دیگر کم رنگ شده است و جایی ندارد.»

از اینجا همه سوالات به یک موضوع ختم شد ! 
یکی از نکات و اتفاقات عجیب نشست خبری باشگاه مس رفسنجان درست از همینجا شروع شد؛ جایی که علیرغم توضیحات مدیرعامل و سرمربی مس رفسنجان در مورد تیم رسانه ای انتخاب شده برای باشگاه و به خصوص تیم فوتبال باشگاه، شاهد اعتراض خبرنگاران رفسنجانی به انتخاب یک عضو رسانه ای غیر بومی بودیم. آنها که به نظر می رسد دیدگاه مشترکی در اینباره داشتند و به هر نحوی که شده می خواستند نظر خودشان را به کرسی بنشانند، شروع به مطرح کردن این سوال به شیوه های مختلف کردند و برخی از آنها در اعتراض به انتخاب مدیر رسانه ای تیم فوتبال باشگاه، نشست خبری را پس از به زبان آوردن اعتراض های تند ترک کردند. این اعتراضات تا جایی پیش رفت که محمد ربیعی دیگر طاقت نیاورد و از کارشکنی برخی از رسانه های رفسنجانی در فصل گذشته حرف زد و این رفتار را مناسب تیمی که می خواهد در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران شرکت کند، ندانست. البته نوع رفتار برخی از خبرنگاران حاضر در این نشست خبری به نحوی بود که برداشت دیگری غیر از سهم خواهی نمی شد از آن داشت و این همان نکته ای بود که محمد ربیعی هم پس از توضیحات جامعی که درباره دلیل این تصمیمش دارائه کرد، علیرغم میل باطنی‌اش به زبان آورد.

پای عادل به نشست خبری باز شد
خبرنگار دیگری از رفسنجان سوال جالبی را در این نشست خبری مطرح  کرد و از مدیرعامل باشگاه در مورد شایعاتی پرسید که از احتمال حضور عادل فردوسی پور که رفسنجانی است، در هیئت مدیره پرسید. در پاسخ به این سوال زین الدینی با لبخندی که نشان از تکذیب آن داشت، از علاقه خود برای حضور فردوسی پور که نماد رسانه ای رفسنجان است، صحبت کرد ولی در حرف های او نشانی حضور احتمالی عادل در مس رفسنجان و هیئت مدیره‌اش دیده نمی شد.

ختم کلام؛ باید صبورتر باشیم
بخش پایانی این نشست خبری که هر چه پیش می رفت جنجالی تر و پرحاشیه تر هم می شد، با حرف های حامد نورمحمدی مدافع میانی و کاپیتان تازه به خدمت گرفته رفسنجانی ها خاتمه یافت. او که نزدیک به سه ساعت بیکار در کنار سرپرست، مدیرعامل، سرمربی و رئیس هیئت مدیره باشگاه در هیچ سوالی مورد خطاب خبرنگاران قرار نگرفته بود، در پاسخ به این سوال که شرایط مس رفسنجان برای رقابت با سایر تیم ها را با توجه به تجربیاتی که در لیگ برتر دارد، چطور ارزیابی می کند، بر صبورتر بودن رسانه های رفسنجانی برای نتیجه گرفتن تیم تاکید کرد و حرف های کوتاه او پایانی شد بر نشست خبری باشگاه مس در شب پرحاشیه هتل هیلان در رفسنجان.


گزارش از احمدرضا خلیلی

دنیای ورزش⚽️ فوتبال
دنیای ورزش⚽️ فوتبال آخرین اخبار دنیای فوتبال، ورزشکارهای محبوب، تیم‌های مشهور، لیگ‌ اروپا، جدول لیگ برتر، نتایج مسابفات فوتبال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋