vakilmoshavare

vakilmoshavare

سلام به دوستان عزیزم به صفحه من خوش امدید سایت وکیل مشاوره سعی دارد که بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد با من همراه باشید

هرآنچه که درمورد انواع دعاوی ملکی ونقش وکیل در حل آن باید بدانید!⚖️

 دعاوی ملکی یکی از مهم‌ترین دعاوی هستند که امروزه رسیدگی به آنها در کشور ایران بسیار سخت و دشوار شده است، متأسفانه در برخی موارد عدم تخصص مشاورین املاک و کلاهبرداری‌های ملکی باعث شده تا حجم زیادی از پرونده‌های تشکیل شده در مراجعه قانونی مرتبط با دعاوی ملکی باشند، به همین دلیل حضور وکیل حاذق و کاربلد در پرونده های ملکی الزامی است، حضور وکیل در این نوع پرونده‌ها به شما کمک می‌کند تا مشکلات ملکی خود را به‌خوبی حل نمایید و همچنین با درست پیش‌بردن روند پرونده و راهنمایی‌های لازمه می‌تواند باعث موفقیت شما در پرونده‌تان شود، همچنین اگر در شهر گرگان زندگی می کنید و به مشکلات ملکی دچار شده اید می توانید به وکیل ملکی در گرگان مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید، در ادامه می‌خواهیم درباره موضوع انواع دعاوی ملکی و نقش وکیل در حل آنها صحبت کنیم. باما همراه باشید.

دعاوی ملکی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

 ازآنجایی‌که ارزش املاک روزبه‌روز در حال تغییر است خریدوفروش ملک بسیار افزایش‌یافته است، اما برخی از افراد به دلیل عدم تخصص در ملک و املاک دچار زیان می‌شوند و یا باعث می‌شوند به‌راحتی از آنها کلاهبرداری شود، همچنین طبق آماری که به دست ما رسیده، در سال‌های اخیر کلاهبرداری‌های ملکی بسیار زیاد شده است، به‌طورکلی دعاوی ملکی به سه دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به توضیح درباره آنها می‌پردازیم.

دعاوی ملکی حقوقی: یکی از بیشترین پرونده‌هایی که امروزه در دادگاه‌های ایران بسیار به آن رسیدگی می‌شود، دعاوی ملکی حقوقی است که می‌توان از مهم‌ترین آنها به: دعوی تحویل ملک. دعوی ثبت سند ملکی، خلع دریافت پایان کار، دعوی پایان تصرف عدوانی، دعوی فسخ قرارداد، دعوی فسخ قرارداد دارای نقص قوانین، دعوی تخلیه اماکن اشاره کرد.

دعاوی ملکی ثبتی: دعاوی ملکی ثبتی به تمام مشکلات و اختلافات پیش‌آمده در ثبت سند و تنظیم اسنادمی گویند، دعاوی ملکی ثبتی اصولاً زمانی رخ می‌دهد که مالکین در خریدوفروش به‌تندی عمل می‌کنند یا حتی باعجله تصمیم برای خرید و یا فروش ملک می‌گیرند، برخی از مهم‌ترین پرونده‌هایی که در دادگاه مربوط به دعاوی ملکی ثبتی پیگیری می‌شوند : لغو سند ابطال سند مالکیت باطل کردن مراحل ثبتی دعوی توقیف مراحل اجرایی ملک از جمله پرونده های مهم این نوع از دعاوی است.

 دعاوی ملکی کیفری: این نوع از دعوی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که خریدار یا مالک در خریدوفروش مرتکب جرم شود که معمولاً این نوع از پرونده‌ها با شاکی خصوصی همراه است، همین‌طور باید این جمله را ذکر کنم که به‌طورکلی هر چیزی باعث فریب، سودجویی در املاک است جزوی از دعاوی ملکی کیفری شناخته می‌شود، از مهم‌ترین دعاوی ملکی کیفری می‌توان به عوامل مقابل اشاره کرد: جعل اسناد ملکی کلاهبرداری در معاملات ملکی خیانت‌درامانت،  انتقال غیرقانونی اموال،  خریدوفروش بدون اجازه صاحب‌ملک،  ورود به ملک دیگران بدون اجازه.

نقش وکیل در حل دعاوی ملکی

 همان‌طور که گفته شد دعاوی ملکی یکی از مهم ترین دعاوی است که امروزه بیشترین مراجعه‌کنندگان به دادگاه مربوط به دعاوی ملکی هستند، اما ازآنجایی‌که رسیدگی به این نوع پرونده‌ها به‌دقت و توجه بسیار بالایی نیاز دارد، پس به یک فرد خبره و ماهر نیاز دارید که به‌خوبی با مراحل قانونی آشنایی‌ داشته باشد و بتواند در تمامی مراحل پرونده شما را یاری کند، وکیل بهترین گزینه برای این کار است، به همین دلیل است که می‌گوییم حضور وکیل در تمامی دعاوی الزامی است، همچنین این وکلا به دلیل اینکه با تمامی قوانین آشنایی دارند و به‌خوبی می‌توانند به پرونده‌ها رسیدگی کنند حضورشان در دعاوی ملکی بسیار حائز اهمیت است، از اهمیت وکیل در پرونده‌ها می‌توان به موارد پایین اشاره کرد:

  • درصورتی‌که حق دادگاه به نفع شما نباشد می‌تواند درخواست تجدیدنظر کند.
  • در تمامی جلسات دادگاه حضور پیدا می‌کند.
  • در مقابل محاکمه قاضی از شما دفاع می‌کند.
  • ایجاد تغییرات در روند پرونده
  • جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در پرونده
  • کاهش هزینه‌ها
  • صرف جویی در وقت رفع تنش و استرس
  • افزایش درصد موفقیت در پرونده

وکیل ملکی ماهر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

وکیل ملکی ماهر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 در تمامی دعاوی و دادگاه‌ها طرفین حق دارند از وکیل کمک بگیرند و حتی اگر توانایی گرفتن وکیل را نداشته باشند، دادگاه برای آنها وکیل انتخاب می‌کند، درست است که وکیل نقشی در دعوی ایجاد شده ندارد؛ اما حضور آن کنار موکل و پیگیری پرونده آن می‌تواند تغیر بسیاری در روند پرونده و یا حکم قاضی ایجاد کند، اما این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب وکیل بسیار مهم است، شما باید وکیل ملکی را انتخاب کنید که در تمامی زمینه‌های پرونده بتواند به شما یاری برساند، به همین دلیل باید ویژگی‌های وکیل را نظر بگیرید و آن‌ها را بسنجید، چند ویژگی‌هایی که در انتخاب وکیل باید در نظر گرفت به شرح ذیل است:

برای انتخاب وکیل ابتدا بدانید که یک وکیل ملکی خوب باید چه خصوصیات و ویژگی‌هایی داشته باشد.

  1. وکیل ملکی خوب است که به‌تمامی مسائل حقوقی ملکی آگاهی کامل داشته باشد.
  2. با قوانین روز آشنایت داشته باشد،
  3. زبده و ماهر باشد.
  4. از نظر رفتاری با موکلش به‌خوبی برخورد کند.
  5. در طول پیگیری پرونده صبور باشد.
  6. بتواند برای دفاع از شما دلایل محکمه‌پسند پیدا کند.
  7. مانع پایمال‌شدن حق‌وحقوق شما شود.
  8. بادقت و ریزبین باشد.
  9. شما را به‌خوبی از نتیجه پرونده آگاه کند،
  10. باید بتواند به‌خوبی به موکل خود مشاوره دهد،
  11. او باید تسلط کافی برای تنظیم لایحه و همچنین ارائه دادخواست داشته باشد.

انواع دعاوی ملکی کیفری و ملکی حقوقی

انواع دعاوی ملکی کیفری و ملکی حقوقی

 دعاوی ملکی حجم بالایی از پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است، به همین دلیل است که دادگاه‌ها پر از افرادی است که به مشکل کلاهبرداری‌های ملکی، جعل اسناد، خلع‌ید، تصرف عدوانی، دچار شده‌اند، در ادامه قصد داریم به بررسی انواع دعاوی ملکی کیفری و ملکی حقوقی بپردازیم.

 دعاوی ملکی حقوقی:

  • دعوی الزام به تمکین ملک: اگر در مبایعه‌نامه تاریخ تحویل ملک ذکر شده باشد، ملک باید طبق تاریخ تعیین شده به خریدار تحویل داده شود، حال گاهی ممکن است که مدت‌زمان تحویل ملک از تاریخ درج شده در مبایعه‌نامه بگذرد، در این صورت خریدار می‌تواند شکایت کند.
  • دعوی خلع‌ید: اگر غیر از صاحب‌ملک، شخص دیگری ملک دارای سند را در تصرف خود قرارداد، مالک می‌تواند برای تخلیه ملک به مراجعه قضای مراجعه کرده و از تصرف‌کننده شکایت کند، اما نکته که باید در اینجا ذکر شود؛ برای شکایت خلع‌ید حتماً باید سند رسمی موجود باشد.
  • دعوی الزام به تنظیم سند رسمی: فردی صاحب‌ملک شناخته می‌شود که سند رسمی داشته باشد، هنگامی که ملکی فروخته می‌شود باید تنظیم سند انجام شده و ملک به شخص دیگر انتقال داده شود، اگر فروشنده ملک این سند را تنظیم نکند، خریدار می‌تواند در مورد این موضوع طرح شکایت کند.
  • دعوی رفع تصرف عدوانی: شکایت در این مورد از دعوی به این صورت است که باید با سند و یا مدرکی که ثابت کند ملک بدون رضایت او از تصرفش خارج شده است.
  • دعوی فک رهن: در برخی مواقع پیش می‌آید که فردی ملکی را نزد بانک، شخص امانت می‌گذارد و تا زمان که دین خود را ادعا کند این ملک نزد بانک و یا شخص امانت باقی می‌ماند، ولی اگر دین خود را نپردازد آنکه ملک نزد آن امانت گذاشته شده می‌تواند طرح شکایت کرده و فک رهن کند.
  • دعوی فروش ملک مشاع: فروش ملک مشاع باید با رضایت تمامی مالکان انجام شود در غیر این صورت اگر یکی از آنها ملک را بفروشند و مابقی رضایت نداشته باشند، مابقی اهالی می‌توانند از آن شکایت کنند.

 دعاوی ملکی کیفری:

  • جعل اسناد ملکی به‌قصد کلاهبرداری.
  • خیانت‌درامانت در املاک.
  • فروش غیرقانونی ملک و املاک.
  • استفاده از سند جعلی در ارتباط با معاملات ملکی.
  • تخریب املاک شخص.

 کلام آخر

 مقاله انواع دعاوی ملکی و نقش وکیل در حل آنها به پایان رسید تشکر که تا آخر این مطالب همراه ما بودید، در این مقاله سعی کردیم متونی را برایتان به تحریر در آوریم که بتواند در حل مسائل ملکیتان کمک شایانی به شما باشد، همچنین توضیح دادیم که مراجعه به وکیل چقدر می‌تواند درصد برنده‌شدن پرونده شما را بالا ببرد، از اینکه مقاله ما را برای خواندن انتخاب کردید بسیار متشکر هستم، ممنون که تا آخر این مقاله همراه ما بودید.

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دعاوی ملکی پیشنهاد می کنم که با وب سایت ما همراه باشید 

 

vakilmoshavare
vakilmoshavare سلام به دوستان عزیزم به صفحه من خوش امدید سایت وکیل مشاوره سعی دارد که بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد با من همراه باشید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋