دانستنی های حقوقی

دانستنی های حقوقی

متاورس (metaverse) و همه قوانین حاکم بر آن

 

 

متاورس چیست؟

یکی از این پروژه های جدید و نوظهور که توجهات زیادی را جلب کرده، پروژه متاورس هست. متاورس یک پروژه واقعیت مجازی جهت پیوند جهان فیزیکی ما با زندگی دیجیتال، دنیای آواتارها(نمایه) و نسل بعدی اینترنت به حساب می آید. نوعی واقعیت  دیجیتال جایگزین که کاربران در آن زندگی، کار، تحصیل و معاشرت می کنند و همیشه آنلاین هستند.

متاورس به دلیل ویژگی های منحصر به فردش به بستری محبوب برای بازی های آنلاین شبکه های اجتماعی و معاملات تجاری تبدیل شده است.یک دنیای مجازی همه جانبه که در آن ممکن است با دیگران تعامل های مختلفی انجام دهید. طبیعتا درگیر اختلافات مختلفی شوید و همانطور که اشخاص در دنیای حقیقی اختلافات خود را از طریق دستگاه قضایی حل و فصل می کنند به زودی یک  سیستم حقوقی جدید ایجاد می شود که به حل اختلافات در دنیای متاورس کمک کند.

چه قوانینی در متاورس اعمال میشود؟

در حال حاضر هیچ قانونی وجود ندارد که به طور خاص قواعد  متاورس و  یا قواعد سایر دنیای مجازی را تنظیم و مدون  کند با این حال جرایم عام  مشابهی که در  اینترنت و یا دنیای مجازی رخ می دهد و قوانین مربوط به آنها  ممکن است در مورد متاورس نیز اعمال می شود از جمله قانون کپی رایت، قانون افترا، قانون قرارداد و ….

برای خواندن قوانین متاورس میتوانید به لینک های زیر مراجعه کنید .

قانون در متاورس :

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنجم

بخش ششم

دانستنی های حقوقی
دانستنی های حقوقی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋