مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت

مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت

آموزش تکنیک های سئو و دیجیتال مارکتینگ
توسط ۱ نفر دنبال می شود

طراحی سایت چگونه است؟

طراحی سایت چیست؟

متوجه شده اید که سوال این است که طراحی وب سایت چیست و این قطعاً اساسی ترین سؤالی است که در رابطه با طراحی وب سایت می پرسد. این سوال احتمالاً توسط شخصی که می خواهد خودش یک وب سایت بسازد و همچنین کسی که می خواهد طراحی وب سایت را یاد بگیرد پرسیده نمی شود. زیرا برای پاسخ به این سوالات باید مقالات دیگری را در سایت ما مشاهده کنید. این سوال احتمالا توسط شخصی پرسیده می شود که می خواهد طراحی وب سایتی را برای شرکت یا برند خود سفارش دهد. کاری که کارفرمایان معمولا انجام می دهند و می خواهند با دید بازتر به این مفهوم برخورد کنند و نمی خواهند به این طریق گمراه شوند. پس احتمالا این سوال برای آنها پیش می آید، البته بجاست.

به این سوال که سایت چگونه طراحی شده است نمی توان پاسخ کوتاهی داد. طراحی وب سایت (در معنای عام و عام آن) فرآیند توصیف ساختار یک وب سایت، توسعه و ساخت آن و کارهای پس از ساخت است. پس برای توضیح این مفهوم لازم است این طراحی وب سایت را به مراحل مختلف تقسیم کنیم و سعی کنیم این مراحل را به گونه ای توصیف کنیم که در نهایت به پاسخ این سوال برسیم که چگونه یک وب سایت طراحی کنیم. باز هم تاکید می کنیم که هر یک از مراحلی که به شما می گوییم ممکن است ساده به نظر برسند اما هر کدام تجربه خاص خود را می طلبد و این مراحل تاثیر خاص خود را در مرحله بعدی خواهند داشت. پس با ما همراه باشید.

در 8 مرحله به شما خواهیم گفت که چگونه یک وب سایت طراحی کنید.
تعیین هدف و استراتژی طراحی وب سایت ما
این اولین مرحله از طراحی یک شی بسیار مهم و حیاتی است. این مرحله پایه اصلی کار است و بیشتر تصمیمات مهم باید در این مرحله گرفته شود. درست است که این مرحله جزو مراحل عملی طراحی وب سایت محسوب نمی شود، اما همه چیز از همین مرحله تئوری شروع می شود و در این مرحله ایده و نوع اجرای آن مشخص می شود. هر کاری، چه طراحی سایت و چه هر کار دیگری، همیشه باید هدف خاصی را پشت سر بگذارد. شما باید بدانید که هدف و انگیزه اصلی شما از طراحی سایت چیست. در این مرحله باید بفهمید که از سایتی که می خواهید طراحی کنید چه می خواهید. آیا خرید و فروش در سایت شما فقط برای تبلیغ برند شما انجام می شود، آیا کارمندان شما در آنجا هر کاری انجام می دهند و هر هدف دیگری که دارید.

در این مرحله است که باید بدانید طراحی سایت شما چیست. آیا به طراحی سایت فروشگاهی نیاز دارید؟ آیا به وب سایت شرکت نیاز دارید؟ آیا برند شما به نوع خاصی از طراحی وب سایت نیاز دارد؟ در این بخش پاسخ این سوالات را خواهید یافت، اما با این حال، این دلیلی برای شروع ایجاد سایت نیست. هنوز تصمیمات دیگری باید گرفته شود و هنوز راه درازی در پیش است.

ساختار طراحی سایت را مشخص کنید
در این بخش باید پلتفرم طراحی سایت خود را انتخاب کنید. این پلتفرم باید کاملاً با نیازهای سایت شما مطابقت داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است که شما یک برند بسیار معتبر و بزرگ باشید که به تازگی طراحی سایت را در نظر گرفته اید (عجیب اما غیرممکن نیست!) که در این صورت باید طراحی سایت اختصاصی را در نظر بگیرید. این کار به طراحان و برنامه نویسان حرفه ای سایت نیاز دارد تا از ابتدا برای شما سایت طراحی کنند و همه چیز را مطابق با آنچه شما می خواهید طراحی کنند. گاهی ممکن است سایت شما فقط به یک سری امکانات خاص نیاز داشته باشد که فقط با طراحی سایت خاص امکان پذیر است که در این صورت این تنها راه حل شماست.

اگر توصیه ما را بخواهید، باید به شما بگوییم که هنوز هم بهترین پلتفرم طراحی وب سایت، سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا CMS است. این سیستم به شما کمک می کند تا تمام کارهای مربوط به طراحی وب سایت را انجام دهید و با افزونه ها امکانات اضافی را به سایت اضافه کنید. اکثر سایت های دنیا از این CMS استفاده می کنند و بهترین روش برای طراحی سایت محسوب می شود. راه دیگر استفاده از سازندگان وب سایت مانند WIX، Shopify و ... است که البته گزینه های طراحی وب سایت آنها نامحدود نیست و بیشتر برای برندها و کسب و کارهای کوچک استفاده می شود.

ساختار طراحی سایت را مشخص کنید
تحقیق در مورد گرایش های جدید در طراحی سایت
اگر این مرحله را قبل از مرحله طراحی وب سایت قبلی انجام دهید مشکلی ندارد. اما این گام بسیار مهمی است که در آینده تاثیرگذار خواهد بود. طراحی وب سایت شما باید مطابق با استانداردهای روز دنیای طراحی وب باشد و شما باید آن را مطابق با گرایش های جدید انجام دهید. افرادی هستند که همیشه می گویند همه چیز قدیمی تر است. این گفته در مورد خیلی چیزها درست نیست. اگر نسخه های قبلی با چیزی مشکل نداشتند، هرگز نیازی به تغییر آنها نبود. در طراحی سایت هم همینطور است، گرایش های جدید در طراحی سایت به قدری خوب هستند و همه جوانب را در نظر گرفته اند که استفاده از آنها نه تنها ضروری است بلکه اجباری است.

گرایش های جدید در طراحی وب سایت معمولاً شامل حداقل عناصر است 

سایت شما ممکن است بسته به کسب و کار شما به صفحات دیگری نیاز داشته باشد و در این مرحله باید اطلاعات کافی در مورد آنها به دست آورید.

تصمیم دیگری که باید بگیرید این است که این صفحات شما دارای چه عناصری خواهند بود و چه بخش هایی باید برای آنها در نظر گرفته شود. از این گذشته، این صفحات بسیار مهم هستند و باید نشان دهنده کسب و کار شما باشند. اجازه نمی دهیم عناصر آنها کسانی نباشند که مخاطب هدف ما را به خوبی نمی شناسند.

نام دامنه، نام سایت و کپی رایتینگ
سایر مواردی که در طراحی وب سایت باید در نظر گرفت ممکن است به نحوه طراحی وب سایت مربوط نباشد، اما این موارد همیشه در طراحی وب سایت بسیار مهم هستند. شاید با خود فکر کنید، آیا نام دامنه و نام سایت ما نباید با نام تجاری ما یکی باشد؟ راستش را بخواهید گاهی این سوال در بحث طراحی سایت و دنیای وب اصلا جواب نمی دهد. به عنوان مثال، تصور کنید نام شرکت شما "موسسه ایده های پردازش پویا" یا چیزی شبیه به آن باشد. البته نام دامنه آن به زبان انگلیسی بسیار طولانی است و به عنوان یک نام سایت توسط هیچکس به یاد نمی آید. بنابراین در اینجا باید هم به دنبال یک دامنه به یاد ماندنی و هم یک نام ملموس و جالب برای سایت خود باشید.

و در مورد کپی رایتینگ، چیزی که شاید چندان مورد توجه قرار نگرفته باشد، اما در دنیای امروز اهمیت زیادی پیدا کرده است. کپی رایتینگ در واقع متن هایی در سایت شما هستند که یا سایت را به کاربرانتان معرفی می کنند یا از کاربرانتان می خواهند کاری انجام دهند یا صرفا شعار سایت شما هستند. این متون باید با دقت زیادی انتخاب شوند و برای انتخاب آنها از یک کپی رایتر خوب استفاده شود.

نام دامنه، نام سایت و کپی رایتینگ
تمام ابزار و نیروی انسانی را جمع آوری کنید
نحوه کار با این بخش از طراحی وب سایت ممکن است فکر کنید که یک طراح و توسعه دهنده وب کافی است. تا زمانی که در واقع اینطور نیست. پشت یک وب سایت موفق، تیمی از متخصصان در همه زمینه ها قرار دارند که به تمام جزئیات مسلط هستند. شما برای محتوای جذاب سایت خود به یک محتوای نویس خوب نیاز دارید، برای بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو به سئو نیاز دارید و ممکن است برای پیاده سازی یک سری ابزار و سایر عناصر ضروری به افراد با پیشینه های مختلف نیاز داشته باشید. بنابراین قبل از شروع طراحی سایت باید این موارد را در نظر داشته باشید.

زمان بندی و برنامه ریزی برای شروع کار
اکنون همه چیزهایی را که باید داشته باشید در اختیار دارید، اما قبل از شروع طراحی وب سایت، در این قسمت از طراحی سایت باید برنامه ریزی و زمان بندی کار را انجام دهید. کارهایی که در هر مرحله از فرآیند طراحی وب سایت باید انجام شود، هر کار تا چه تاریخی باید انجام شود، منابع و ابزار لازم به دست متخصصان رسیده است، اطلاعات برای استفاده جمع آوری شده و در نهایت یک برنامه عالی. در تقویم، برنامه باید طوری طراحی شود که بالاخره کار شروع شود. توجه داشته باشید که این مرحله باید زمانی انجام شود که تمام اطلاعات لازم جمع آوری شده باشد.

شروع به طراحی سایت کنید
اینجاست که کار ما شروع می شود و طراحی وب سایت چگونه به پایان می رسد. در این مرحله از تمامی مسائل پیش تولید برای شروع طراحی وب سایت خود استفاده می کنیم. این مرحله خود دارای نکات مهمی است که در مقالات دیگر سایت به آن پرداخته ایم و در آینده به بسیاری از جزئیات آن اشاره خواهیم کرد.

آخرین کلمه

نحوه طراحی سایت سوالی نیست که بتوان به سادگی به آن پاسخ داد. این مقاله ای که نوشتیم در واقع پایه ای بود برای شروع و کسب اطلاعات در مورد چیزهایی که نیاز دارید. به یاد داشته باشید که کار طراحی وب سایت ما به اینجا ختم نمی شود و در آینده نکات بیشتری در رابطه با طراحی وب سایت و عناصر مورد نیاز در اختیار شما قرار خواهیم داد. از اینکه در این مقاله همراه ما بودید متشکریم و امیدواریم از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده ایم به نحو احسن استفاده کنید و چیزی در طراحی وب سایت خود کم نگذارید.

مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت
مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت آموزش تکنیک های سئو و دیجیتال مارکتینگ

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋