مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت

مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت

آموزش تکنیک های سئو و دیجیتال مارکتینگ
توسط ۲ نفر دنبال می شود

طراحی وب سایت فروشگاهی چیست و چه مراحلی دارد؟

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت در دنیای امروز با تغییر بسیاری از کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای اینترنتی، بازار فعالیت هایی مانند طراحی سایت رونق زیادی پیدا کرده است، اما نحوه طراحی سایت، مراحل آن، کجا و چگونه شروع و همچنین شرایط طراحی وب سایت محمد جانبلاغی و هزینه های آن یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله ضمن پاسخ به سوالات فوق به بررسی مفهوم طراحی وب سایت، تاریخچه آن، مراحل طراحی و همچنین میانگین هزینه طراحی وب سایت می پردازیم. در پایان تعدادی از نرم افزارهای طراحی سایت را به شما معرفی می کنیم.

طراحی وب سایت چیست؟
طراحی سایت یا طراحی وب به مراحل طراحی و ساخت یک سایت اینترنتی جهت اطلاع رسانی، معرفی شرکت و ارائه محصولات آن می گویند. طراحی سایت فرآیندی است که از لایه بندی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. قبل از بررسی مراحل خدمات طراحی سایت، نگاهی کوتاه به تاریخچه طراحی آن می اندازیم.

تاریخچه طراحی سایت چیست؟
تیم برنرزلی، مخترع وب، با راه اندازی اولین وب سایت در سال 1991، نام خود را به عنوان اولین توسعه دهنده وب در تاریخ ثبت کرد. در اولین وب سایت، از فرامتن و ارتباطات برای ارسال ایمیل استفاده شد. در این سایت متنی ساده از گرافیک، تصویر و حتی رنگ آمیزی استفاده نشده و همچنان موجود است.

اگر شما هم مثل من می خواهید برای کسب و کارتان یک سایت فروشگاهی طراحی کنید کافیست در گوگل عبارت طراحی سایت فروشگاهی را جستجو کنید تا لیستی از بهترین و معروف ترین سایت ها yektanet.com, portal.ir, janbalaghi.com, webzi.ir, 3sotweb.comمثل را پیدا کنید.

و ما برای شما براساس تحقیقی که انجام دادیم طراحی سایت فروشگاهی محمد جانبلاغی را به شما پیشنهاد می کنیم.و خودتون هم با مقایسه سایت ها به این نتیجه ای که ما رسیدم می رسید.

مراحل طراحی سایت چیست؟
 

همانطور که گفته شد طراحی وب سایت به معنای طراحی، ساخت و راه اندازی یک وب سایت یا بهینه سازی یک وب سایت قدیمی در اینترنت است. طراحی وب سایت از 4 مرحله اصلی تشکیل شده است که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

مرحله 1: طراحی Wireframe
ابتدا یک نمای کلی از سایت با توجه به نوع سایت و نیاز مشتری طراحی می کنیم. این نما شامل یک نقشه کلی از صفحات سایت و تعیین مکان و چیدمان عناصر مختلف می باشد. به این مرحله از طراحی سایت «طراحی وایرفریم» می گویند.

مرحله 2: طراحی گرافیکی وب سایت
پس از تعیین محل قرارگیری عناصر سایت، نیاز به طراحی سایت توسط محمد جانبلاغی به نشانی https://www.janbalaghi.com/ داریم. در این مرحله سایت با توجه به نوع کسب و کار اینترنتی و با استفاده از نرم افزارهای مخصوص رنگ آمیزی و گرافیک طراحی می شود.

مرحله 3: کدنویسی و برنامه نویسی
با توجه به سایت طراحی شده و نیاز مشتری، در این مرحله می توان از روش های مختلفی برای مدیریت سایت استفاده کرد. سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا طراحی یک چارچوب برنامه نویسی اختصاصی. تصمیم گیری در این بخش بر اساس هزینه ها و نیاز مشتری گرفته می شود.

مرحله 4: راه اندازی سایت
پس از انجام 3 مرحله قبل، سایت را در بستر اینترنت جهانی راه اندازی خواهیم کرد. در این مرحله پس از تهیه «هاست» و «نام دامنه مناسب»، سایت را پیکربندی کرده و در دسترس عموم قرار می دهیم.

طراحی سایت 1

وظایف یک طراح سایت چیست؟
وظایف یک طراح سایت بستگی به این دارد که چه بخشی از سایت مسئولیت طراحی و ساخت را بر عهده دارد. برای راه اندازی یک سایت حرفه ای به دو تیم یا دو نفر نیاز است. تیمی برای طراحی شکل و ظاهر سایت و تیمی برای طراحی کدهای سرور و کدهایی که برای کاربران قابل مشاهده نیستند.

انواع طراحی سایت

انواع طراحی سایت
در قسمت قبل با مفهوم Frontend و Backend سایت آشنا شدیم. حال به بررسی انواع طراحی سایت می پردازیم.

سایت ها به دو دسته کلی وب سایت استاتیک و وب سایت پویا تقسیم می شوند.

در سایت های استاتیک:
فقط قسمت front-end انجام می شود یعنی مطالب سایت فقط یک بار جمع آوری می شود طراحی سایت فروشگاهی و هر یک از صفحات سایت به صورت جداگانه طراحی و بارگذاری می شود. در این سایت ها هرگونه تغییر باید توسط طراح و کارشناس سایت انجام شود. این مدل معمولاً برای طراحی وب سایت های معرفی (که محتوای آنها برای مدت طولانی تغییر نمی کند) استفاده می شود.

سایت پویا:
در طراحی وب سایت این سایت ها هر دو قسمت جلویی و بک اند برنامه ریزی شده است. سایت های پویا نیاز به تغییرات مداوم محتوایی دارند و با توجه به کاربری سایت طراحی و توسعه می یابند. در سایت های داینامیک، برنامه نویس بک اند مسئول پویایی وب سایت است و باید اسکریپتی طراحی کند که سایت را کاملا پویا کند.

اما آنچه در ادامه به آن می پردازیم، بررسی این موضوع است که « طراحی وب چیست و هدف از طراحی آن چه می تواند باشد؟

در دنیای امروز تقریباً برای هر هدفی، سایتی طراحی می شود که به عنوان پایگاهی برای اطلاعات، فروش و ... مورد استفاده قرار گیرد. موفق ترین این سایت ها آنهایی هستند که اصول طراحی و بهینه سازی سایت را به درستی رعایت کرده اند تا محتوا را به نمایش بگذارند. حضار. طراحی و ساخت یک وب سایت کارآمد و موفق این امکان را فراهم می کند تا در کمترین زمان ممکن جدیدترین محصولات را به همراه مشخصات کامل آنها در اختیار مخاطبان قرار دهد که این امر موجب رشد مشتریان و افزایش سود فعالیت اقتصادی می شود.

برای طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم؟
مهمترین عامل برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای، یادگیری مفاهیم اولیه و سپس کسب تجربه است.

منبع: https://www.janbalaghi.com/ 

مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت
مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت آموزش تکنیک های سئو و دیجیتال مارکتینگ

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋