مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت

مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت

آموزش تکنیک های سئو و دیجیتال مارکتینگ
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مفتول گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

مفتول گالوانیزه که به آن مفتول گالوانیزه نیز می گویند یکی از پرمصرف ترین محصولات مفتولی به شمار می رود و در ساخت محصولاتی مانند نرده، توری پرس، سیم خاردار، گابیون کاربرد دارد. مفتول گالوانیزه در صنایع مختلفی مانند عمران، کشاورزی در گلخانه، گلکاری، ساخت قفس حیوانات و غیره نیز کاربرد دارد. همانطور که می دانید مفتول گالوانیزه در انواع مفتول گالوانیزه سرد و گرم تولید و به بازار عرضه می شود و روش ها و مراحل تولید آنها با یکدیگر متفاوت است.

در این مقاله به طور کامل به فرآیند تولید مفتول گالوانیزه می پردازیم، اما قبل از آن بهتر است این مفتول را بهتر بشناسیم و بدانیم مفتول گالوانیزه چیست؟ پس در ادامه این مطلب با آچان ۱۱۸ همراه باشید و اطلاعات مفیدی کسب کنید.

سیم گالوانیزه چیست؟
سیم گالوانیزه که به عنوان "سیم سفید" نیز شناخته می شود، در واقع سیم سیاهی است که روی zn روکش فلزی دارد تا فولاد را در برابر اکسیداسیون مقاوم کند. مفتول گالوانیزه در دو فرآیند خاص به دو روش مختلف تولید می شود که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

چرا سیم یا سیم گالوانیزه؟
گالوانیزه کردن فرآیندی است که در آن فولاد سیاه برای محافظت بیشتر با فلز روی پوشانده می شود. در واقع گالوانیزه به معنای ایجاد یک لایه محافظ بر روی سطح فولاد است. این کار به گونه ای انجام می شود که سیم یا فولاد اصلی از زنگ زدگی، خوردگی، رطوبت و شکستگی محافظت شود. روش گالوانیزه به دو صورت گرم و سرد انجام می شود. این روش در بسیاری از صنایع قابل استفاده است.

 

مراحل تولید سیم گالوانیزه گرم
در مرحله اول سیم سیاه را در کوره آنیل گرم می کنند که به آن شلیک مجدد نیز می گویند. دلیل انجام این کار این است که سیم نرمتر و انعطاف پذیرتر، نفوذپذیرتر و کاهش مقدار کربن است.

سیم گرم شده با آب سرد به دمای متوسط ​​برمی گردد. پس از گرم شدن سیم، با کمک اسید اکسیده می شود. پس از تمیز کردن، چربی زدایی و اکسید زدایی فولاد، سیم را در حمام فلزی روی مذاب با دمای حدود 450 درجه سانتیگراد قرار می دهند. پد و اضافی حذف می شود. پس از این مرحله سیم باید دوباره با آب سرد و در دمای متوسط ​​خنک شود. در نهایت پس از اتمام عملیات خنک سازی، سیم های گالوانیزه به ابعاد مورد نظر پیچیده و بسته بندی می شوند.

مراحل تولید مفتول گالوانیزه سرد
در این روش دیگر از مواد مذاب استفاده نمی شود و پیچیدگی روش اول را ندارد. در این روش از جریان الکتریکی برای پوشش سطح فولاد استفاده می شود. در واقع فلز روی توسط یک پوشش گالوانیکی که یک پوشش یک جزئی است روی فولاد گالوانیزه می شود. در نتیجه ضخامت روی کمتر از نوع اول است یعنی. سیم گالوانیزه گرم و مقاومت کمتری در برابر رطوبت دارد.

هر دو روش باید به درستی و با دقت اجرا و نظارت شوند. حتی استانداردهایی برای آزمایش این روش ها وجود دارد که ASTM نام دارد که یک استاندارد بین المللی است.

 

فرآیند تولید سیم گالوانیزه
مزایای استفاده از سیم گالوانیزه گرم
کیفیت و استحکام: سیم گالوانیزه گرم به دلیل اتصال فلز روی به فولاد در برابر سایش مقاوم است. در نتیجه نگهداری آن نسبت به سایر محصولات مشابه آسانتر است.
سازگاری بالا با شرایط آب و هوایی مختلف: این سیم ها در برابر رطوبت، رطوبت، باران و زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و قابل استفاده و سازگاری با هر شرایط آب و هوایی هستند.
قیمت و ماندگاری: ماندگاری این محصول در شرایط آب و هوایی مناسب حدود 70 سال می باشد. اگرچه قیمت سیم گالوانیزه  آهن امن گرم کمی بالاتر از سایر محصولات مشابه است، اما دوام و پایداری طولانی مدت این محصول آن را به گزینه ای اقتصادی تر در دراز مدت تبدیل کرده است.
انعطاف پذیری: یکی از مهمترین مزایای این سیم انعطاف پذیری آن است که از پیچ خوردگی آن جلوگیری می کند.
در این مقاله سعی کردیم در مورد فرآیند تولید مفتول گالوانیزه آهن امن و روش های تولید آن اعم از سرد و گرم صحبت کنیم و تا حد امکان به سوال شما پاسخ دهیم که سیم گالوانیزه چیست. انتخاب هر یک از این محصولات بسته به هدف کاربردی و شرایط آب و هوایی متفاوت خواهد بود. همچنین در صورت تمایل به خرید مفتول گالوانیزه می توانید از سایت آهن 118 کمک بگیرید آهن 118 در تلاش است تا بهترین محصولات را برای رضایت کاربران خود ارائه دهد. علاوه بر سیم گالوانیزه برای خرید سایر محصولات مفتولی مانند توری، رابیتس، مفتول تقویت کننده و ... می توانید با شماره 54473-021 تماس بگیرید.

مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت
مقالات آموزنده، آموزش سئو و طراحی سایت آموزش تکنیک های سئو و دیجیتال مارکتینگ

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋