travelingblog

travelingblog

لذیذترین غذاهای برزیل را از دست ندهید

برزیل واقعاً در حد زمینه چیزی برای ارائه کردن دارد. شهرهای بزرگتر مانند سائوپائولو و ریودوژانیرو دارای فرهنگ و زندگی شبانه منحصربه‌فرد هستند و هزاران مایل خط ساحلی، مناطق تاریخی و غذاهای دلچسب شما را به وجد می‌آورد. در تور برزیل این غذاهای خوشمزه را از دست ندهید. ۱۰ مورد از لذیذترین خوراکی ها و غذاهای برزیل را به شما معرفی می کنیم.

1. گوشت کبابی

 

برزیل و آرژانتین هر دو مدعی هستند که قهرمان باربیکیو آمریکای جنوبی هستند. و در حالی که هر کشور رویکرد متفاوتی برای گوشت خود دارد، از برش‌ها گرفته تا ادویه جات، برخی چیزها یکسان هستند. یعنی، مقادیر زیاد گوشت، که با سرعتی آرام طبخ می شوند.

در برزیل، برش‌های درجه یک (محبوب‌ترین آن‌ها پیکانا است) قبل از گذاشتن روی زغال انجام می شود (یا چوب، اگر آن را به روش قدیمی انجام می‌دهند تا به رنگ صورتی کبابی شوند). کباب‌های خانگی سوسیس، کیجو کوالو و قلب مرغ را نیز در این دسته غذاها هستند. در حالی که در چوراسکاریا (استیک‌خانه‌های سبک باربیکیو)، انواع گوشت‌های روی سیخ‌ کباب می شود: از گوشت خوک گرفته تا بره و گراز وحشی. در سفر به برزیل، گوشت های کبابی را از دست ندهید.

 

2. Moqueca (موککا)

 

موککا بیش از یک خورشت ماهی صرف است، زیرا دیگ گلی داغ روی میز در میان ابرهای بخار معطر آشکار می‌شود. بایانوس (ساکنان باهیا، در شمال شرقی کشور) و کاپیکساباس (از ایالت همسایه اسپریتو سانتو) هر دو ادعای منشأ این غذا را دارند و هر دو، موککا را به همان اندازه خوشمزه سرو می کنند. در ساده ترین حالت، ماهی و/یا سایر غذاهای دریایی در گوجه فرنگی، پیاز و گشنیز خرد شده خورشت می شوند. در کاپیکساباس دانه‌های آناتو را برای رنگ قرمز طبیعی به مواد غذایی اضافه می‌کند، در حالی که در بایانوس یک نسخه سنگین‌تر از روغن نخل، فلفل و شیر نارگیل را سرو می‌کنند. این غذا با برنج، فاروفا (آرد مانیوک برشته شده) و پیراو (فرنی ماهی تند ساخته شده با آرد مانیوک – بسیار خوشمزه تر از آن چیزی است که به نظر می رسد) ترکیب شده است.

3. کاچاچا

 

کاچاچا که قدمت آن به اوایل قرن شانزده برمی‌گردد، از آب نیشکر تخمیر شده تهیه می‌شود و بیشتر به عنوان کوکتل ملی برزیل شناخته می‌شود.

4. بریگادیرو

 

 

بریگادیرو یک نوع ترافل شکلاتی برزیلی بسیار ساده است که موردعلاقه کودکان در مهمانی هاست. ترافل های شیرین با جوشاندن شیر غلیظ شده با پودر کاکائو، سپس مخلوط کردن با کره و شکل دادن به مخلوط قبل از غلتاندن در شکلات درست می شوند. این شیرینی سریعا قند خون را بالا می برد و شیرینی لذیذی دارد.

 

5. Pão de queijo

 

پنیر و نان در pão de queijo برزیلی کنار هم قرار می گیرند. این یک میان‌وعده است که در هر زمانی از روز از آن لذت می‌برید. از بیرون ترد و از داخل نرم و جویدنی است. رول های نان بدون گلوتن با آرد تاپیوکا، تخم مرغ و پنیر کورادو میناس رنده شده (پنیر شیر گاوی از ایالت Minas Gerais) درست می شوند که به شکل توپ های کوچک در آمده اند. آن ها را گاها با گوشت نیز پر کرده.  سرو می کنند.

 

6. Acarajé (آکاراژه)

یکی از پر کالری ترین تنقلات خیابانی در برزیل، آکاراژه است. آکاراژه نخود سیاه چشم کوبیده، روغن نخل و پیاز پوره شده است که قبل از سرخ شدن در روغن نخل، سرخ شده است. آنها برش های باز شده و پر شده با میگوی خشک و واتاپا – پوره ای غنی و تند از میگو، نان، آجیل بادام هندی و سایر مواد هستند. منشا این غذا در باهیا، در شمال شرقی برزیل است، جایی که طعم آن ریشه قوی در آشپزی آفریقایی دارد. وقتی آکاراژه به صورت داغ، با روغن تازه و با سس فلفلی سرو می شود بهترین طعم را دارد.

7. کویندیم

 

یکی دیگر از موارد مورد علاقه باهیا، کویندیم، یک خوراکی شیرین زرد براق است که با چیزی بیشتر از تخم مرغ، شکر و نارگیل ساخته می‌شود (با کره یک افزودنی معمولی). در قالب هایی به اندازه کاپ کیک پخته می شود، کف آن برشته شده و طلایی، متراکم با نارگیل رنده می شود و به طرز دلپذیری به سقف دهان می چسبد. گفته می شود این نام از کلمه "kintiti" (به معنای "لذیذ" در کیکونگو، زبانی که در کنگو-برازاویل، جمهوری دموکراتیک کنگو و آنگولا صحبت می شود، گرفته شده است، در حالی که خود دستور غذا از زبان پرتغالی الهام گرفته شده است.

8. آسائی

از میان تمام میوه های جنگل آمازون، آسائی شاید شناخته شده ترین میوه باشد. آسایی یک توت بنفش سفت است که به طور سنتی توسط قبایل بومی آمازون به عنوان منبع انرژی خورده می شود. در آشپزی آمازون نیز به عنوان سس برای ماهی استفاده می شود. 

9. فیجوادا

 

یکی از معدود غذاهای خوشمزه ای که در همه جای کشور پهناور برزیل خورده می‌شود، فیجوادا است. فیجوادا یک خورشت لذیذ از لوبیا سیاه، سوسیس و تکه‌های گوشت خوک که با ران و گوش مخلوط می‌شود. طبخ فیجوادا که به روش قدیمی انجام می‌شود، آشپزی ظریف است که تا 24 ساعت طول می‌کشد، از جمله خیس کردن لوبیا و نمک‌زدایی گوشت خوک. اکثر برزیلی‌ها برای خوردن فیجوادا به رستوران‌ها و بارها می‌روند و به‌طور سنتی چهارشنبه‌ها و شنبه‌ها خورده می‌شود. برنج، کلم پیچ، برش‌های پرتقال، فاروفا (آرد مانیوک برشته شده) و برش های گوشت خوک در کنار آن همراه با یک لیوان کاچاچا برای تسهیل هضم غذا سرو می‌شود.

10. تنقلات سرخ شده در بار

 

نوشیدنی موردعلاقه برزیلی ها آبجوی تگری است و کنار آن در بار، مجموعه ای از غذاهای سرخ شده، سفارش می دهند، بسته های سرخ شده شیرینی ترد، پر از پنیر در حال ذوب یا گوشت چرخ کرده. کوکسینیا یکی دیگر از گزینه های محبوب است که با مرغ خرد شده و پوره سیب زمینی تهیه می شود، شکلی شبیه ران دارد و با پودر سوخاری طلایی پوشانده می شود.

travelingblog
travelingblog

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋