tourdo ir

tourdo ir

رسانه توردو با موضوع گردشگری و سفر شروع به فعالیت کرد. tourdo.ir
 ۸ نفر را دنبال می کند

13 تا از بهترین بستنی فروشی های تهران + آدرس

خوشبختانه در پایتخت، بستنی فروشی‌های خوب کم نیستند؛ مخصوصاً وقتی پای خلاقیت و طعم‌های جدید در میان باشد. در این مطلب برایتان از بهترین بستنی فروشی های تهران صحبت می‌کنیم و به شما پیشنهادهای هیجان انگیزی برای انتخاب بستنی‌های معروف تهران ارائه می‌دهیم.

بهترین بستنی فروشی‌ های تهران کجاست؟

بهترین بستنی فروشی های تهران کجاست؟

گرچه انتخاب بهترین بستنی فروشی های تهران در میان انبوهی از بستنی فروشی‌های پایتخت کاری سخت و دشوار است، اما ما برایتان لیستی از بهترین گزینه‌ها در مناطق مختلف شهر گرداوری کردیم تا با خیالی آسوده از این خوراکی خوشمزه لذت ببرید. مناطق مرکزی تهران همیشه به داشتن بهترین رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها شناخته می‌شدند. خبر خوب این است که در این محله‌ها بستنی فروشی‌های محبوب و متفاوتی هم وجود دارد که سر زدن به آنها خالی از لطف نیست.

تاریخچه بستنی در ایران

تاریخچه بستنی در ایران

تاریخچه بستنی در ایران چندان بی‌شباهت به روم باستان نیست. در ایرانِ قدیم مردم با ترکیب آب انگور و یخ و برف، دسر دلچسب خود را درست می‌کردند. در فصل تابستان این برف‌ها از یخچال‌های زیر زمینی یا برف‌های باقیمانده در کوه‌ها برداشته میشد.

با این حال رونق بستنی به شکل امروز، به دهه‌ 30 بر می‌گردد. زمانی که دست‌فروشان بساط خوراکی‌‌هایشان را روی زمین یا چرخ‌های کوچک پهن کرده و مردم در حال رفت و آمد را به خرید آنها تشویق می‌کردند. در حقیقت بستنی فروشی در تهران قدیم چندان شبیه به چیزی که امروز وجود دارد، نبود.

سرانجام در سال‌های دهه 40، ورود ماشین‌های بستنی ساز به ایران همه چیز را عوض کرد. شركت سازنده اين ماشین‌ها به هر کدام از بستنی فروشی‌های شناخته شده تهران، يک دستگاه هديه داد. پس از آن ساخت فالوده در کنار بستنی هم رونق فراوانی گرفت و این خوراکی خوشمزه به بخشی از تفریحات مردم پایتخت تبدیل شد.

بستنی فروشی سی دا

بستنی فروشی سی دا

بستنی فروشی سی‌دا یکی از بهترین بستنی فروشی های تهران است که از سال 1396 کار خود را در این محدوده آغاز کرد. اما ویژگی مهم این مغازه در تنوع بستنی‌هایش قرار دارد؛ به گونه‌ای که احتمالاً برای انتخاب در میان طعم‌های مختلف به سختی قادر به تصمیم‌گیری خواهید بود.

از جمله بستنی‌های خلاقانه این برند، سوربتو است که به دلیل نداشتن مواد افزودنی و حتی شیر، برای افراد دارای حساسیت بسیار مناسب خواهد بود.

  • آدرس: خیابان سهروردی شمالی، پایین‌تر از بهشتی، نبش اندیشه‌ 3
  • شماره تماس: 88458727

منبع: توردو

tourdo ir
tourdo ir رسانه توردو با موضوع گردشگری و سفر شروع به فعالیت کرد. tourdo.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋