تاپ کلینیک

تاپ کلینیک

با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

طرز تهیه ماسک صورت با ماست

ماست، افزون بر این که یکی از پر طرفدار ترین و مغذی ‌ترین و خوراکی‌ های دنیا به حساب می آید، توانایی این را دارد که به غذای مورد علاقه پوست نیز تبدیل گردد. این مواد غذایی حاوی مقدار بسیاری مواد معدنی و پروتئین می باشد که کمک شگرفی به بازسازی سلول‌ های پوستی می نمایند. همچنین ماست، دارای مقدار بسیاری لاکتیک اسید می باشد.

در ترکیب خیلی از مواد مراقبتی و آرایشی امروزه، قادر هستید لاکتیک اسید را مشاهده نمایید؛ چون یک ترکیب ضد قارچی و یک ترکیب لایه‌ بردار طبیعی قدرتمند می باشد که پوست شما را تمیز و نرم می‌ کند. ما در این مقاله سعی کردیم چند ماسک صورت با ماست را برای شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

ماسک های صورت با ماست

در این بخش می خواهیم به چند ماسک صورت که با ماست ساخته می شود اشاره کنیم. این ماسک ها به شرح زیر می باشد:

1. ماسک خانگی با ماست

برای درست کردن این ماسک، به غیر از خود ماست، به هیچ ماده دیگری نیاز ندارید. فقط کافی می باشد به طور روزانه، مقداری از ماست فرآوری نشده و غیر شیرین را بر پوست چهره خود بمالید و به آرامی به مدت زمان پنج دقیقه ماساژ نمایید. بعد از سپری شدن پنج دقیقه دیگر توانایی این را دارید که با آب سرد صورت خود را شست و شو نمایید.

جهت درمان انواع جوش‌ها، لکه ‌های پوستی، التهاب و خشکی پوست این ماسک خیلی مناسب می باشد.

2. ماسک صورت با ماست و عسل

این ماده غذایی ضد باکتری و یک ضد قارچ خیلی قوی می باشد و جهت تنظیم میزان چربی پوست و درمان آکنه ها و بهبود جای زخم آنان خیلی مناسب می باشد.

جهت تهیه ماسک صورت با ماست و عسل توانایی این را دارید که با یک دیگر سه قاشق غذا خوری ماست و یک قاشق غذا خوری عسل را به خوبی ترکیب نمایید تا ترکیبی یک‌ دست به دست آید. سپس شما قادر هستید بعد از بیست دقیقه ماسک خود را شست و شو دهید.

جهت آرامش دادن بیشتر به پوست خود و کم کردن التهاب‌ های پوستی، توانایی این را دارید که یک قاشق چای‌ خوری گلاب به مواد این ماسک نیز اضافه نمایید.

3. ماسک صورت با ماست و آبلیمو

یکی از معروف ترین روشن‌ کننده‌ های پوستی و سرشار از ویتامین C آبلیمو می باشد که کاربرد بسیاری جهت جوان‌ سازی پوست دارد. و هم آبلیمو در خشک کردن آکنه ها و کم کردن آن‌ ها نیز بسیار تاثیر گذار می باشد.

جهت تهیه ماسک ماست با عسل، 1/2 آبلیموی تازه را با سه قاشق غذا خوری ماست مخلوط کرده و تا بیست دقیقه بعد از استفاده بر پوست، صبر نمایید. بعد با آب سرد پوست خود را شست و شو دهید.

شما توانایی این را دارید که جهت تهیه کردن یک ماسک غنی از ویتامین c، یک قاشق غذا خوری از آب مرکباتی از جمله نارنج و پرتقال نیز استفاده نمایید.

4. ماسک صورت با ماست و توت فرنگی

این ماده غذایی دارای ویتامین های فراوان می باشد و جهت روشن کردن و تقویت پوست، بسیار مناسب می باشد و بوی بسیار آرامش ‌بخش و خوبی را نیز داراست.

جهت ساختن این ماسک، چهار قاشق غذا خوری ماست را با یک توت فرنگی متوسط در مخلوط کن ترکیب داده تا به یک ترکیب لطیف و یک‌ دست برسید. شما توانایی این را دارید که این ماسک را بعد از سپری شدن بیست دقیقه شست و شو دهید.

5. ماسک صورت با ماست و زردچوبه

یکی دیگر از روشن کننده ‌های مشهور زردچوبه می باشد. زردچوبه التهاب‌ های پوستی را کمتر کرده و در زدودن لکه‌ های پوستی، بسیار قدرتمند عمل می نماید.

جهت ساختن ماسک ماست و زردچوبه، یک قاشق غذا خوری زردچوبه را با سه قاشق غذا خوری ماست ترکیب داده و صبر نمایید تا روی پوست شما، ماسک بیست دقیقه باقی بماند. بعد آن را شست و شو دهید.

6. ماسک صورت با ماست و کاکائو

یکی از عالی ترین مواد جهت کم کردن فرآیند پیری پوست و زدودن چین و چروک‌ های آن کاکائو می باشد. به پوست، کاکائو استحکام می ‌بخشد و دارای مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد؛ و هم در کم کردن آکنه های پوستی نیز تاثیر گذار می باشد و سلول ‌های مرده پوست را از بین می‌برد. کاکائو یک آب ‌رسان بسیار قوی نیز به حساب می آید.

جهت ساختن ماسک ماست با کاکائو، یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو را با چهار قاشق غذا خوری ماست ترکیب داده تا به یک ترکیب یک ‌دست برسید. شما توانایی این را دارید که با آب سرد ماسک خود را بعد از سپری شدن نیم دقیقه از روی صورت خود پاک کرده و بشویید.

7. ماسک صورت با ماست و جو دوسر

یکی از عالی ترین موادی که می‌توان آن را جهت تقویت پوست معرفی نمود جو دوسر می باشد. جو دوسر با بستن منافذ باز و همچنین جذب چربی اضافی پوست، برای کاستن آکنه های پوستی یکی از بزرگ ‌ترین کمک‌ها می باشد. با جو دوسر، توانایی این را دارید که به آسانی پوست خود را اسکراب کرده و از سلول‌ های مرده رهایی یابید. و هم این ماده غذایی در کاهش خارش و آب ‌رسانی و حساسیت‌ های پوستی نیز خیلی مفید می باشد.

جهت ساخت ماسک ماست با جو دوسر، شما قادر هستید دو قاشق غذا خوری جو دوسر را با دو قاشق غذا خوری ماست مخلوط کرده و اجازه دهید تا نیم ساعت ماسک روی پوست صورتتان باقی بماند. بعد آن را پاکیده و صورت خود را با آب گرم شست و شو دهید.

8. ماسک صورت ماست برای درمان آفتاب سوختگی و سایر التهابات پوستی

گوجه و خیار، آلوئه ورا، نعناع، تمامی آن ها قوی برای پوست از التیام ‌دهنده‌ ‌ها و آب ‌رسان های به حساب می آیند. با خنک کردن سریع پوست، این مواد توانایی این را دارند که به خوبی درد و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را بکاهند.

برای ساختن این ماسک، شما قادر هستید یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذا خوری ماست مخلوط کرده کنید و اجازه دهید تا نیم ساعت روی پوست شما باقی بماند.

شما قادر هستید نوع دیگری از این ماسک را با دو قاشق غذاخوری آب خیار یا گوجه را با دو قاشق غذاخوری ماست را با همدیگر مخلوط کرده و اجازه نمایید که نیم ساعت باقی بماند.

شما می توانید نوع سوم این ماسک را با سه قاشق غذا خوری ماست را با یک مشت نعنای کاملا ریز شده بسازید. شما قادر هستید بعد از بیست الی سی دقیقه پوست خود را شست و شو دهید.

گلاب یکی دیگر از مواد بسیار آرام‌ کننده و التیام‌ بخش پوست می باشد. شما قادر هستید به هر یکی از ماسک‌ های بالا، یک قاشق چای‌ خوری از گلاب را اضافه نمایید.

چند نکته مهم

  • برای تولید ماسک ماست محلی سالم تر از ماست های صورت کارخانه ای بهتر می باشد.

  • اسید لاکتیک ماست توانایی این را دارد که حساسیت ساز باشد.

  • اگر به بتای هیدروکسی اسید حساسیت داشته باشید، استفاده از ماسک ماست توصیه نمی شود.

  • برای تولید ماسک ماست، ماست ارگانیک و پرچرب توصیه می شود.

  • اگر پوست جوش دار و چرب دارید، هر روز از ماسک ماست استفاده نمایید.

  • تعداد دفعات هفتگی را، در صورت داشتن عفونت قارچی، بیش تر کنید.

نتیجه گیری

همه افرادی که به روتین پوستی خود اهمیت می دهند، اکثرا از تاثیر برخی مواد غذایی برای سلامتی پوست آگاهی ندارند. یکی از این مواد غذایی ماست می باشد که در سلامتی پوست صورت نقش بسزایی دارد. ما در این مقاله به برخی ماسک های صورت که با ماست ساخته می شوند اشاره کرده ایم.

تاپ کلینیک
تاپ کلینیک با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋