tohid.amirabbas

tohid.amirabbas

توسط ۱ نفر دنبال می شود

طراحی سایت اختصاصی چیست؟

طراحی سایت اختصاصی چیست؟

طراحی سایت اختصاصی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد شبکه های اجتماعی، باعث شده است که توسعه کسب و کارها با سرعت بیشتری انجام شود. طراحی سایت، با توجه به نوع مشاغل و زمینه فعالیت آنها ویژگی ها و امکانات متفاوتی دارد. به عنوان مثال طراحی سایت شرکتی با طراحی سایت فروشگاهی و یا پورتال تفاوت زیادی دارد.

بهترین نوع طراحی وب سایت، طراحی سایت اختصاصی و در عین حال حرفه‌ای می‌باشد که کاربران را به خود جذب می‌کند. برخی از صاحبان مشاغل و کارفرمایان که آشنایی بیشتری با فضای وب دارند و به دلیل اینکه کنترل کار را به دست بگیرند و کسب و کار و محصولات خود را به درستی به مشتریان و کاربران معرفی کنند، شرکت یا سازمان خود را نیازمند به طراحی سایت اختصاصی می‌دانند.

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی با قالب‌های آماده چه تفاوت‌هایی دارد؟

طراحی سایت اختصاصی از همان ابتدا کارفرما با هدفی مشخص برای توسعه کسب و کارش طی جلسات مشاوره با کارشناسان، امکانات و نیازهای خود را ارزیابی می کند و اقدام به طراحی سایت می‌کند. گرافیست، قالب وب سایت را به صورت اختصاصی با سلایق و رنگ بندی و نمونه سایت های مدنظر کارفرما، طراحی می کند و پس از انجام اصلاحات کارفرما و در نهایت تایید گرافیکی قالب، به بخش برنامه نویسی ارسال می کند. پس از برنامه نویسی، صفحه آرایی و ورود اطلاعات و چیدمان مطالب انجام می شود و پس از بررسی تست های کنترل کیفی سایت در هاست آپلود و تحویل کارفرما می شود.

ولی در سایت های قالب آماده ممکن است برخی از کاربران صرفاً جهت معرفی وب سایت با امکانات اولیه و بعضی مواقع برای نوشتن آدرس سایت بر روی سربرگ یا کاتالوگ هزینه کنند و برای آن‌ها اهمیتی ندارد که موفقیتی را به دست بیاورند و نمی‌خواهند هزینه‌های زیادی را برای طراحی سایت بپردازند و یا امکانات خاص و پیشرفته و همچنین شیک بودن وب سایت مدنظرشان نمی باشد؛ اینگونه کاربران بهتر است به طراحی وب سایت معمولی با قالب‌های آماده با هزینه های کم و اقتصادی اقدام کنند.

نمایشگر ویدیو

 

 

00:00

 

01:00

 

 

طراحی وبسایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی سایت اختصاصی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا به طور کاملا پیشرفته‌ای انجام می‌شود. این کار توسط مهندسان و متخصصان طراحی وب سایت (وب مسترها) انجام می‌شود. این سایت‌ها به نوعی کسب و کار شما را برای کاربران به نمایش می‌گذارند و باعث می‌شود مشتریان جدیدی از طریق همین وب سایت‌ها با شما آشنا شده شده و یا از شما خرید کنند.

کارفرمایان حین تصمیم برای سفارش طراحی سایت از طرف مشاوران مراکز تشویق می‌شوند تا به طراحی وب سایت اختصاصی و با کیفیت‌تر بپردازند، زیرا سایت حرفه‌ای نسبت به سایر سایت‌ها ویژگی‌های بیشتری دارد که در ادامه این مطلب به این موضوع پرداخته شده است.

طراحی سایت اختصاصی ویژگی‌هایی دارد که باید در حین طراحی و پیاده سازی کاملا به آن‌ها اهمیت داده شود.

  • صاحبان مشاغل بهتر از هر کسی می‌دانند که امروزه ویژگی‌های ظاهری سایت با توجه به کسانی که از آن خرید و یا بازدید می‌کنند از مهمترین فاکتورها می‌باشد.
  • در طراحی سایت اختصاصی، قالب‌های گرافیکی سایت به صورت اختصاصی طراحی می‌شود، همچنین امکانات و ویژگی‌های این سایت‌ها با توجه به درخواست مشتری سفارشی سازی می شود.
  • هنگامی که کاربران برای خرید و یا به دست آوردن اطلاعات به یک وب سایت مراجعه می‌کنند، رنگ و شکل و محتوای وب سایت، سرعت بارگذاری و راه‌های دسترسی کاربران به سایت، مراجعه کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. طراحی سایت اختصاصی و حرفه ای باعث می‌شود تا مخاطب از باز کردن سایت مورد نظر پشیمان نشود و زمان زیادی را در سایت بگذارد.
  • برای طراحی سایت اختصاصی مورد نظر باید همواره یک هدف مشخصی در نظر گرفته شود و از هدف اصلی دور نشوید.
  • در طراحی سایت اختصاصی در قسمت بالایی سایت (هدر سایت) همواره باید از اطلاعات مهم و اساسی استفاده شود.
  • در برنامه نویسی وب سایت باید خط به خط کدها مطابق با قوانین بهینه سازی سایت و سئو باشد.
  • طراحی وب سایت اختصاصی باید به گونه‌ای باشد که با تمامی شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کند و لینک شود.
  •  هنگام راه اندازی وب سایت اختصاصی باید از یک سرویس میزبان معتبر برای پشتیبانی استفاده کرد. سرور باید همیشه وصل باشد و قطعی نداشته باشد. آپ تایم سرور باید بالای ۹۹% باشد.

در ادامه به توضیحات بیشتر درباره طراحی سایت ریسپانسیو (واکنشگرا) با قالب اختصاصی می‌پردازیم.

طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو

طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو یا واکنشگرا، یعنی سایت شما در همه‌ی مرورگرها و دستگاه‌های نمایش مانند لپ تاب، موبایل، تبلت و … همخوانی داشته باشد و به درستی و بدون نیاز به زوم کردن دستی، نمایش داده شود.

امروزه متخصصان طراحی وب سایت، طراحی قالب سایت را به صورت ریسپانسیو انجام می‌دهند. هنگامی که طراحی سایت چه با قالب های آماده و چه با قالب های اختصاصی به صورت ریسپانسیو انجام گیرد، باعث می‌شود کاربرانی که از طریق موبایل و تبلت سایت شما را باز کرده اند مدت زمان بیشتری در سایت شما بمانند و سایت را به زودی ترک نکنند. همچنین سایت ریسپانسیو باعث بهبود رتبه سئو سایت در موتورجستجو گوگل می شود.

طراحی سایت اختصاصی شرکتی

با پیشرفت تجارت الکترونیک و دنیای اینترنت، تمامی مشاغل با طراحی سایت اختصاصی در زمینه‌های گوناگون سعی دارند تا محصول و شرکت خود را از طریق سایت‌ها به نمایش بگذارند و بازار را به خود اختصاص دهند و دیگر صاحبان مشاغل برای ایجاد همکاری، به تحقیقات محلی و بازدید حضوری بسنده نمی‌کنند.

طراحی سایت شرکتی اختصاصی برای تمامی شرکت‌هایی که دوست دارند در عرصه‌ی تجارت الکترونیک با رقبای خود رقابت کنند، ضروری می‌باشد، اما باید دقت داشته باشید که این کار باید به صورت اصولی و با دقت بسیار انجام شود.

نکات مهم طراحی سایت شرکتی اختصاصی

  1. طراحی سایت اختصاصی باشد. یعنی طرح سایت برای شرکت شما طراحی و سفارشی شده باشد.
  2. در طراحی سایت شرکتی باید اطلاعات کاملی از محصولات و یا خدمات شرکت قرار دهید و چیدمان و ساختار مرتبی داشته باشد.
  3. رویدادها و مقالات را مرتب بروزرسانی و آپدیت کنید.
  4. از فرم‌های مختلف جهت تعامل با مشتریان استفاده کنید. مانند فرم ثبت درخواست یا استعلام آنلاین، فرم اخذ نمایندگی و …
  5. گالری تصاویر نمایشگاه‌ها و گواهینامه‌ها و افتخارات شرکت در اعتبار و آشنایی مشتریان مهم می‌باشد. کیفیت بالای تصاویر در جذب مشتریان تاثیر بسیاری دارد.
  6. قسمت معرفی شرکت و درباره ما را با اطلاعات کامل قرار دهید. رزومه‌ای از کارهای خود در این قسمت قرار دهید.
  7. وب سایت اختصاصی شرکت شما باید دارای قسمت تماس با ما باشد تا مشتریان بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.
  8. پروژه‌های در حال اجرا و اجرا شده را همراه با توضیحات و تصاویر معرفی کنید.
  9. محتوای سایت قابلیت اشتراک گذاری در تمامی شبکه‌های اجتماعی باشد.
  10. در صورتی که به فکر توسعه شرکت و یا قصد شرکت در نمایشگاه های بین المللی دارید، سایتتان را چند زبانه طراحی کنید. (زبان های انگلیسی و عربی و سایر زبان‌ها …)
  11. متخصصان باید با توجه به سلیقه کاربران و رده سنی افراد مراجعه کننده به طراحی سایت اختصاصی بپردازند تا رنگ، فریم و فونت سایت، کاربران را جذب کند.

طراحی سایت اختصاصی شرکتی نیز مانند سایر سایت‌ها نیاز به مهارت و تجربه دارد و متخصصان رایان به صورت تمام وقت با پشتیبانی یکساله در تمامی این مراحل همراه شما هستند.

 

طراحی سایت اختصاصی فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی، هدف اصلی از طراحی وب سایت تبلیغ و فروش محصولات فروشگاهی می‌باشد و مدیریت فروشگاه اینترنتی باید بسیار ساده و روان و با چند کلیک ساده انجام پذیر باشد.

هنگامی که در طراحی وب سایت فروشگاهی از CMS استفاده می‌شود، دیگر نیازی نیست تا متخصص طراحی وب سایت در فروشگاه حضور داشته باشد و در نتیجه هر شخص مسئولی با دانش و تجربه‌ی اولیه و آموزش های یک‌ساعته ویدئویی به راحتی می‌تواند محصولات و مشخصات سایت فروشگاهی را در هر جایی تغییر دهد.

سایت‌های فروشگاهی با داشتن CMS می‌توانند به راحتی طبقه بندی محصولات شما را نیز به درستی انجام دهند، همچنین برای طراحی وب سایت اختصاصی فروشگاهی باید از تصاویر و اطلاعاتی استفاده کرد که نشان دهنده‌ی ویژگی واقعی محصولات و خدمات باشد.

در نظر داشته باشید که توصیه می‌شود از طراحی گرافیک اختصاصی در زمان ساخت سایت فروشگاهی استفاده شود، زیرا قالب گرافیکی سایت نقش بسیار مهمی در جذب مشتریان و فروش کالاها دارد و باعث ماندگاری بیشتر افراد در سایت می‌شود.

راه اندازی سایت اختصاصی فروشگاهی بر عهده‌ی متخصصان طراحی وب می‌باشد. اما به دلیل استفاده از CMS های حرفه ای و آسان، مدیریت سایت و محصولات فروشگاه بر عهده‌ی مسئولین فروشگاه اینترنتی است.

tohid.amirabbas
tohid.amirabbas

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋