tohid.amirabbas

tohid.amirabbas

خرید دستگاه CNC

خرید دستگاه CNC 

خرید دستگاه CNC : در صورتی که قصد خرید دستگاه سی ان سی را دارید ، بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. به همین منظور ما در اینجا به موضوعاتی که باید در مورد این دستگاه بدانید ، اشاره میکنیم. اطلاع بیشتر از مقاله اینجا کلیک کنید.

خرید دستگاه CNC 

دستگاه های فرز CNC ماشین آلات فوق العاده مفیدی برای تولید تجاری و صنعتی هستند. صنعت هوافضا، صنعت پزشکی و صنعت الکترونیک همگی می‌توانند از محصولات CNC Milling بهره ببرند - اما این ماشین‌ها چگونه کار می‌کنند و چه چیزی آنها را منحصر به فرد می‌کند؟

CNC مخففComputer Numerical Control  است. این اساساً به این معنی است که دستگاه فرز به جای دست، توسط کنترل عددی کامپیوتری حرکت و نظارت می شود. ابزارهای فرز CNC مشابه حفاری و برش قطعات را با دقت باورنکردنی انجام می دهند و بنابراین جایی برای خطای انسانی باقی نمی گذارند. این فرآیند یک راه حل صنعتی محبوبی است زیرا می تواند اندازه ها و شکل های دقیقی از مواد متنوع ایجاد کند.

دستگاه های فرز CNC چگونه کار می کنند؟

یک دستگاه فرز CNC از یک برش استوانه ای دوار برای حرکت در امتداد چندین محور و ایجاد شکاف ها، سوراخ ها و جزئیات در مواد برای تبدیل آن به وسیله نقلیه یا قطعه مکانیکی استفاده می کند. بیشتر ماشین‌ها روی سه تا پنج محور کار می‌کنند و دقت و جزئیات بیشتری را ایجاد می‌کنند. 

دستگاه های فرز CNC مدرن به عنوان دستگاه های افقی و عمودی مونتاژ می شوند. اجزاء را می توان با موادی مانند پلاستیک، سرامیک و مواد کامپوزیت، علاوه بر فلزات، ساخت. 

دستگاه فرز CNC چگونه سود می رساند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، فرز کنترل عددی کامپیوتری بسیار دقیق است. دستگاه های کوچک مانند Turret را می توان برای انجام فرآیندهای پیچیده مانند برش قطعات پیچیده ماشین آلات پزشکی با دخالت بسیار کمی برنامه ریزی کرد. همه قطعات یکنواخت خواهند بود، به این معنی که یک دسته ثابت از محصولات و اشتباهات کمی برای مشاغل تجاری یا صنعتی باید پرداخت شود. دستگاه های فرز استاندارد دستی هستند و امکان خطا و نقص در آنها وجود دارد.

خرید اولیه یک دستگاه فرز CNC ممکن است پرهزینه باشد. با این حال، یک اپراتور می تواند کل نیروی کار ماشین آلات را به صورت الکترونیکی نگهداری کند و در نهایت در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه نیروی کار می شود. فرآیند فرز CNC همچنین سریعتر از چاپ سه بعدی با طیف وسیع تری از مواد موجود برای استفاده است، به این معنی که شرکت های هوافضا، کارخانه های الکترونیک و شرکت های پزشکی به طور یکسان می توانند از مزایای دستگاه CNC در زمینه های مربوطه خود بهره ببرند.

نکته مهم برای خرید دستگاه CNC 

قبل از خرید دستگاه CNC مناسب برای مشاغل تولیدی خود چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟ از ماشین‌های فرز و ماشین‌های تراش ، تا مراکز ماشین‌کاری 5 محوره، و مراکز تراشکاری چند محوره، دستگاه CNC در اندازه‌ها و عملکردهای بسیار متنوعی هستند.

ابزارهای CNC موجود در ابعاد و محورهای مختلف، با سطوح مختلف کیفیت و اتوماسیون، دارایی های مهم در کسب و کار تولیدی شما هستند. برای خرید ماشین ابزار مناسب برای نیازهای تولیدی خود، در اینجا پنج نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای دسترسی سایت اینجا کلیک کنید

نیازمندی های پروژه خود را بشناسید

قبل از هر چیز، شما باید ارزیابی روشنی از نیازهای تولید فعلی و آینده خود داشته باشید تا از خرید دستگاه CNC کوچک خودداری کنید.

سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • قطعات و موادی که می خواهم دستگاه تولید کند ، چیست؟
  • در ساخت آن قطعات به چه سطوحی از دقت نیاز دارم؟
  • به چند محور نیاز دارم؟
  • چگونه بین سرعت، دقت، انعطاف پذیری و قیمت تعادل برقرار کنم؟ در موارد خاص، انتخاب یک مدل کندتر ممکن است به معنای دقت بیشتر با قیمت کمتر باشد.
  • اندازه، پیچیدگی و درجه های مختلف موادی که من با آنها کار خواهم کرد چیست؟

با پرسیدن این سوالات از خود، می توانید مشخص کنید که در مرحله بعد به چه عملکرد و قابلیت هایی نیاز دارید.

بهترین نوع دستگاه را در نظر بگیرید

با چنین مجموعه گسترده ای از انواع ماشین آلات موجود، باید بهترین مناسب را برای مشاغل تولیدی خود در نظر بگیرید. با تجربه ما در تولید و فروش دستگاه‌های CNC با کارایی بالا، متوجه شده‌ایم که مشتریان باتجربه معمولاً قبل از انتخاب ماشین به عوامل زیر توجه می‌کنند:

  • ابعاد، شکل ها و مواد قطعاتی که قرار است ساخته شوند
  • چرخه های تولید و زمان چرخش، به عنوان مثال پردازش دسته ای کوچک در مقابل بزرگ
  • اندازه فضاهای کاری، به عنوان مثال اندازه میز، اندازه ابزار و زمان تعویض ابزار
  • طول، عرض، ارتفاع، تعداد قطعات تولید شده در یک چرخه و تعداد عملیات در یک تنظیم
  • ظرفیت ابزار و قدرت و عملکرد دوک ماشین (نیروی برش)
  • انواع نگهدارنده ابزار، با استفاده از BBT/CAT/BT/HSK (بسته به هزینه یا در دسترس بودن)
  • درجه اتوماسیون و کنترل دستگاه مورد نیاز
  • سازگاری با نرم افزار CAM موجود یا سایر برنامه های طراحی
  • تعداد محورهای ماشینکاری که به پیچیدگی قطعاتی که قرار است ساخته شوند بستگی دارد
  • انعطاف پذیری ماشین ها، یعنی اگر ماشین دیگری از کار افتاده باشد، می توانید کارهای دیگری را روی آن اجرا کنید؟
  • زمان چرخه دستگاه
  • تراشکاری در مقابل ماشینهای فرز
  • اگر نیاز به ساخت قطعاتی دارید که هم به تراشکاری و هم فرزکاری نیاز دارند، توصیه می کنیم ماشین ابزارهای چند کاره مانند C1 یا نسخه ارتقا یافته C2 را در نظر بگیرید.

در صنایع پیشرفته که در آن قالب‌ها با بالاترین دقت و کیفیت ساخته می‌شوند، ما ماشین‌های SMART یا سری SIRIUS را توصیه می‌کنیم. هر دو خط ماشین ابزار دارای قابلیت های قوی و ماشینکاری دقیق هستند.

درک قیمت دستگاه CNC

با توجه به هزینه های دستگاه CNC از ده ها هزار تا صدها هزار دلار، خرید دستگاه CNC اغلب به عنوان سرمایه گذاری بالا توسط شرکت های تولیدی در نظر گرفته می شود. در تعیین بودجه خود برای ماشین ابزار خود، باید گزینه های مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. اکثر ماشین‌های CNC با گزینه‌های معمولی استفاده می‌شوند و گزینه‌های اضافی شامل هزینه‌های بیشتری است.

همچنین باید قیمت، کیفیت و بازده تولید را در نظر بگیرید. یک دستگاه ارزان‌تر ممکن است از همان ابتدا راحت‌تر باشد، اما ممکن است نتواند سرعت و عملکرد مورد نیاز کسب‌وکار شما را ارائه دهد. برعکس، پرداخت بیش از حد برای ویژگی‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید، می‌تواند بر روی قیمت شما تأثیر بگذارد.

قطعات یدکی و هزینه های تعمیر و نگهداری خود را بدانید

اغلب قطعات و هزینه های نگهداری نادیده گرفته می شوند. برای در نظر گرفتن ماشین ابزار مناسب، باید هزینه های چرخه عمر سرمایه گذاری خود را محاسبه کنید. یک ماشین ارزان‌تر ممکن است در تمام طول عمر خود به دلیل کیفیت پایین‌تر قطعات ماشین ، گران‌تر تمام شود. خرابی‌ها همچنین می‌تواند برای اپراتورها و مالکان ماشین‌ها ناامیدکننده باشد و در نتیجه پول بیشتری را از دست بدهد.

ماشین و اجزای آن - "ارزانتر بهتر نیست

در صورت امکان، خریداران دستگاه CNC سعی می کنند بهترین ماشین را برای نیازهای خود با ارزان ترین قیمت موجود پیدا کنند. ماشین آلات ساخته شده در کشورهای پیشرفته تکنولوژی دارای کیفیت و دوام بالاتری هستند و ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند. با این حال، اینها ممکن است طول عمر بیشتری داشته باشند و نیاز به تعمیر و نگهداری پایین دست کمتری داشته باشند. برای خواندن مطالب مشابه وارد لینک شوید.

فراتر از کشور ساخت ، باید به محل ساخت و مونتاژ قطعات آن نیز توجه کنید. برخی از سازندگان دستگاه CNC ممکن است در کشورهایی با مهندسی قوی مستقر باشند، اما قطعات سازنده آنها در کشورهای دیگر ساخته و مونتاژ می شوند.

سخن آخر

خرید دستگاه CNC ممکن است کمی شما را سردرگم کند اما با در نظر گرفتن نکات مهمی که در بالا ذکر شد ، میتوانید به راحتی دستگاه مناسب را برای خود انتخاب کنید.

 

 

tohid.amirabbas
tohid.amirabbas

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋