tohid.amirabbas

tohid.amirabbas

کولر گازی اینورتر خازنی

کولر گازی اینورتر خازنی

کولر گازی اینورتر خازنی در ساخت این کولر گازی‌های اینورتر از خازن استفاده شده است به همین دلیل با نام کولر گازی های اینورتر خازنی یا به عبارت دیگر کولر گازی های اینورتر وی شناخته می‌شوند، در کولر گازی های اینورتر خازنی کمپرسور دور ثابت دارد ولی در عین حال، مصرف انرژی برق در این نوع از کولر گازی‌های اینورتر، در حداقل میزان قرار دارد. یکی از عوامل دخیل در مصرف انرژی پایین کولر گازی های اینورتر خازنی، استفاده از گاز R410A می‌باشد، به کولر گازی های اینورتر خازنی، کولر گازی های کم مصرف نیز گفته می‌شود.

کولر گازی اینورتر خازنی

کولر گازی اینورتر خازنی

کولر گازی اینورتر خازنی

در ساخت این دسته از کولر گازی های اینورتر از دی سی بهره گرفته شده است. دی سی یک برد الکترونیکی است که موجب می‌شود تا کمپرسور با دور متغیر کار کند. به عبارت دیگر، در این نوع کولر گازی های اینورتر، موتور کولر گازی خاموش و روشن نمی‌شود و فقط سرعت دور موتور کاهش یا افزایش پیدا می‌کند تا دمای محیط همواره به اندازه دمای تنظیم شده باشد. مصرف انرژی برق در این نوع کولر گازی اینورتر نیز پایین است. نام دیگر این نوع کولر گازی‌های اینورتر، کولر گازی های اینورتر فوق کم مصرف می باشد.

کولر گازی اینورتردار

جدیدترین نسل کولر گازی ها، کولر گازی اینورتردار می‌باشد که به آنها کولر گازی کم مصرف نیز گفته می شود. در ادامه توضیح داده شده است که به چه دلیل کولر گازی های اینورتر را کولر گازی های کم مصرف نیز می‌نامند. چیزی که باعث می شود تا کولر گازی های نسل جدید، عملکرد بهتری نسبت به کولر گازی های معمولی داشته باشند، وجود اینورتر در ساخت آنها است. اینورتر (Inverter) به معنای معکوس کننده است و در اصل یک کیت الکترونیکی می‌باشد که در سر راه کمپرسور قرار می‌گیرد.

اینورتر چیست؟

اینورتر وظیفه دارد تا جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل نماید. انجام این فرآیند در اینورتر به این صورت است که ابتدا جریان متناوب به جریان مستقیم تبدیل می‌شود و پس از آن، جریان مستقیم، به جریان متناوب با فرکانس‌های مختلف تبدیل می‌گردد. به عبارت دیگر، اینورتر موظف است از طریق انرژی برق وارد شده به هر ترانزیستور، برق مورد نیاز سیم پیچ‌های موتور را تامین نماید.

کانورتر چیست؟

تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم بر عهده کانورتر می‌باشد که از طریق پل دیود اینکار را انجام می‌دهد، استفاده از اینورتر در اسپلیت، مزایای قابل توجهی را ارائه می‌دهد. در کولر گازی های اینورتر، به منظور کنترل دمای مورد نیاز و تنظیم فرکانس مورد نیاز برای کمپرسور، به جای ترموستات، از میکرو کنترل استفاده می‌شود. زمانی که دمای محیط به دمای مورد نیاز تنظیم شده می‌رسد، میکرو کنترل به جای اینکه فرمان خاموش شدن کمپرسور را صادر کند، باعث می‌شود تا سرعت دور موتور کاهش یابد تا از این طریق شوک الکتریکی به موتور و کمپرسور وارد نشود.

اسپلیت دیواری (Wall Mounted) چیست؟

این کولر گازی‌ها به دلیل نصب شدن یونیت داخلی بر روی دیوار، اسپلیت دیواری نامیده می‌شوند. خرید کولر گازی اصلی اسپلیت دیواری در ظرفیت های مختلفی از جمله 9000Btu/hr تا 36000 Btu/hr عرضه می‌شود، این نوع از اسپلیت دیواری دارای مدل‌های متنوعی هستند که در برخی از مدل ها کمپرسور با کمترین میزان مصرف انرژی فعالیت می‌کند.

انواع مدل های کولر گازی دیواری

اسپلیت ایستاده یا کابینتی (Standing) چیست؟ کولر گازی اسپلیت ایستاده یا کابینتی دارای شکل ظاهری مشابه یک کمد یا یخچال است و به همین دلیل اسپلیت ایستاده نامگذاری شده است، کولر گازی اسپلیت ایستاده همانند اسپلیت ساده است و دارای یونیت داخلی و یونیت خارجی می‌باشد با این تفاوت که دارای ویژگی‌های مناسب برای مکان‌های عمومی، بزرگ و پر رفت و آمد است. از ویژگی‌هایی که باعث شده است تا از کولر گازی ایستاده در مکان های بزرگ استفاده شود، حجم زیاد جابجایی هوا، پرتاب باد بیشتر و ظرفیت‌های بالا در تولید سرمایش و گرمایش می‌باشد.

کولر گازی‌های ایستاده

کولر گازی‌های ایستاده در ظرفیت‌های 36000، 48000، 54000، 60000 و 90000 Btu/h تولید می‌شوند و مصرف برق بالایی دارند به همین دلیل برای مصارف خانگی انتخاب مناسبی نمی‌باشند. این نوع کولر گازی ها در دو نوع تولید می شوند: در بعضی از کولر گازی‌های ایستاده خروجی هوا از طریق کانال‌ها در محیط توزیع می شود و در بعضی دیگر از این کولر گازی‌ها، کمپرسور در یونیت داخلی و کندانسور در یونیت خارجی قرار می‌گیرد.

اسپلیت کانالی یا داکت اسپلیت (Duct) چیست؟

در این نوع کولر گازی، یونیت داخلی فضای داخلی را اشغال نمی‌کند و در سقف کاذب جاسازی می‌شود و برای آن کویل آب گرم تعبیه می‌گردد، به همین دلیل همانطور که از نام این نوع از کولر گازی مشخص است، برای استفاده از کولر گازی اسپلیت کانالی، لازم است تا کانال کشی انجام شود تا هوای مطبوع خروجی خرید کولر گازی اصلی در تمام قسمت‌های محیط دمیده شود. از مزایای استفاده از کولر گازی اسپلیت کانالی یا داکت اسپلیت این است که تعداد کندانسورها کاهش می‌یابد و همانطور که اشاره شد، فضای داخلی را اشغال نمی‌کند.

بهترین مارک ظرفشویی

بهترین مارک ظرفشویی ما در لوازم خانگی نورا  برای شما مشتریان عزیز شرایطی رو فراهم کرده‌ایم تا با خیالی راحت بتوانید ماشین ظرفشویی مورد نظر خود را خریداری کنید. تاریخچه نخستین ماشین ظرف‌شویی را یک زن ثروتمند به نام جوزفین کاکرن در سال ۱۸۸۶ اختراع کرد و آن را در نمایشگاه جهانیِ شیکاگو در ۱۸۹۳ به نمایش گذاشت.

بهترین مارک لباسشویی

بهترین مارک لباسشویی ماشین های لباسشویی از زمانی که به وجود آمده است تا به امروز با تغییرات زیادی مواجه شده است. این تغییرات به صورتی هستند که باعث شده اند ماشین های لباسشویی به دسته های زیادی تقسیم شوند که مربوط به قبل تغییر و بعد آن هستند. وارد کردن تغییرات در کارکرد تسمه و حذف آن نیز جزو تغییرات بود که در مرور زمان به وجود آمد.

قیمت یخچال سایدبای ساید

قیمت یخچال سایدبای ساید  – ساید بای سایدها(Side By Side) نسل جدید یخچال فریزرها می باشند که با ظرفیت و گنجایش 4 برابر بیشتر نسبت به یخچال های معمولی نسلی بعدی یخچال ها خواهند بود. و به زودی پایان زندگی یخچال های قدیمی تک درب فرا خواهد رسید. یخچال های ساید بای ساید با خط جداکننده عمودی در وسط خود قسمت یخچال و فریزر را از هم جدا کرده اند. و در طرح هایی حتی درب تو درب (Door-in-Door) شده اند تا ظرفیت گنجایش قیمت یخچال سایدبای ساید را چندین برابر بیشتر کند.

خرید کولر گازی اصلی

خرید کولر گازی اصلی, آشنایی با انواع سیستم‌های تهویه مطبوع، اجزا و نحوه کار کرد در صورتیکه قصد خرید سیستم تهویه مطبوع را داشته باشید، با سر زدن به بازار و یا یک جستجوی سریع در اینترنت و خرید اسپلیت، با انواع کولر گازی و مدل های متنوع مواجه می‌شوید که این موضوع می‌تواند انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع مناسب را کمی دشوار نماید. در ادامه به معرفی انواع سیستم های تهویه مطبوع پرداخته ایم. مطالعه این بخش می تواند کمک موثری در انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع مناسب باشد.

 منبع : گروه مطالعاتی نورا

tohid.amirabbas
tohid.amirabbas

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋