tierpunchino

tierpunchino

هواساز خانگی چیست؟

هواساز معمولا برای تنظیم دما، رطوبت و تهویه مطبوع در مراکز بزرگ، سالن ها، بیمارستان ها، ادارات و ... بسیار مناسب هستند و کارایی بیشتری نسبت به فن کویل ها به خصوص در مناطق مرطوب دارند. زیرا نصب یونیت های فن کویل علاوه بر بهبود کیفیت هوای خروجی (هواساز نسبت به فن کویل)، مستلزم راه اندازی شبکه گسترده ای از لوله های پیستونی و زهکشی در ساختمان و همچنین رطوبت محیط و زمین است. فن کویل‌ها در ساختمان نصب می‌شوند، در حالی که کانال‌های هوا که معمولاً از سقف کاذب عبور می‌کنند، عمر بسیار بیشتری نسبت به لوله‌های اجرا شده روی زمین دارند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات لازم و مشخصات فنی انواع هواساز، نحوه انتخاب و خرید آنها را در اختیار شما قرار دهیم.

چگونه هواساز بخریم؟

تهویه مطبوع که در جداول مشخصات پروژه به طور خلاصه با (AHU) نشان داده شده است، یکی از مهمترین امکانات مورد استفاده برای تامین تهویه مطبوع و سلامت با قابلیت کنترل دما و رطوبت در هر دو هوای سرد و گرم می باشد. سال .. تهویه مطبوع یکی از اصلی ترین امکانات سیستم های تهویه مطبوع می باشد که در تمامی شرایط اقلیمی ایران قابل نصب و راه اندازی می باشد. (اگر به فکر تصفیه هوای خانه یا محیط خود هستید، می توانید انواع دستگاه های تصفیه هوا را از شعبه دستگاه تصفیه هوا بررسی، بررسی و انتخاب کنید.)

به طور کلی در کولرها هوای تازه و برگشتی از ساختمان پس از اختلاط از فیلتر آلومینیومی اولیه عبور کرده و در تابستان خنک می شود و از دنده های کویل آب با سرما (یا مبرد) عبور می کند و در زمستان با عبور از دنده های کویل آب. یا بخار پز)، گرم می شود. سپس این هوا توسط یک فن هوادهی از داخل کانال های نصب شده به مناطق مختلف ساختمان هدایت می شود. همچنین در صورت لزوم هوا را با آب یا بخار داخل هواساز و قبل از سرد شدن یا گرم شدن کویل و توزیع هوا در کانال ها خشک می کنند.

سیستم های تهویه مطبوع عمدتاً دارای اجزایی هستند که عبارتند از: ساختار، بدنه، فن، موتور الکتریکی، فیلتر هوا، کویل های سرمایش و گرمایش، نازل های رطوبت ساز، دریچه های هوای ورودی و خروجی و هوای برگشتی و تجهیزات کنترلی.

انواع کاربردهای هواساز

این سیستم به عنوان یک واحد مرکزی استفاده می شود، بنابراین ممکن است برای فضاهای فردی که نیاز به کنترل مستقل دارند، مانند واحدهای مسکونی و اداری یا فروشگاه های مراکز خرید، به طور کلی استفاده از تهویه مطبوع برای مناطقی که دارای فضای بزرگ و بزرگ هستند، گزینه مناسبی نباشند. منطقه یکپارچه یا نیاز به حجم قابل توجهی از هوای پاک رایج است، کولرگازی ها بر اساس نوع کاربری، کنترل جریان هوا، منطقه بندی، محل قرارگیری فن، خروجی هوا و ماژول در انواع مختلف طراحی و تولید هستند اما مهم ترین نوع آن به دو دسته صنعتی و صنعتی تقسیم می شود. داخلی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

هواسازهای صنعتی

امروزه استفاده از هواساز به عنوان یکی از بهترین گزینه ها در بین کولرهای مرکزی شناخته می شود. کولرهای صنعتی در کنار سایر دستگاه های برودتی و گرمایشی مانند برج های خنک کننده، کولرها و دیگ های بخار می توانند دمای مناسبی را برای محیط های صنعتی بزرگ فراهم کنند. و انجام کار درست همچنین در صنایع مختلف گاهی اوقات نیاز به جریان هوا با دما و رطوبت معین برای تولید محصول وجود دارد. در چنین مواقعی استفاده از کولرهای صنعتی در اولویت قرار دارد.

در این مقاله سعی کردیم بهترین نکات درباره هواساز را با شما در میان بگذاریم.

tierpunchino
tierpunchino

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋