soheyb Ejderî

soheyb Ejderî

چگونه شکرک عسل را از بین ببریم؟ 

اگر شکرک زدن عسل برایتان ناخوشایند است می‏توانید با ذوب کردن آن را به حالت اول برگردانید. توصیه می‎کنیم عسل را در ظرف شیشه ای قرار دهید. آن را در یک قابلمه آب داغ (نه جوش) به آرامی گرم کنید. عسل به آرامی ذوب شده و به مایع تبدیل می‎شود. با خنک شدن به قوام عسل غلیظ معمول برمی‎گردد.
این یکی از دلایلی است که ما ترجیح می‎دهیم از ظروف شیشه‎ای استفاده کنیم. نه تنها برای محیط زیست بهتر است بلکه می‎توانید آن‎ها را گرم کنید بدون اینکه نگران گرم شدن پلاستیک در عسل باشید.

عسل شکرک زده هنوز هم مناسب است. در واقع، عسل تنها غذایی است که هرگز خراب نمی‎شود. به این دلیل که محتوای قند زیاد و تولید آنزیمی پراکسید هیدروژن، ضد باکتری است.

باورهای اشتباه در نحوه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

بسیاری از افراد باور دارند که با روش‎هایی مانند: استفاده از کبریت، زرده تخم مرغ یا آب می‎توان تشخیص داد که عسل طبیعی است یا تقلبی.

روش اول استفاده از کبریت

یک کبریت را روشن کنید و روی مقداری عسل بگذارید. اگر عسل آتش گرفت طبیعی است در غیر این ‎صورت عسل تقلبی می‎باشد. این عمل کاملا غیر علمی و بدون اساس است. آتش گرفتن عسل معیار مناسبی برای تشخیص میزان شکر و ساکارز عسل نیست.

روش دوم استفاده از آب

 عسل طبیعی به راحتی با آب حل نمی‎شود. یک قاشق عسل درون یک لیوان آب بریزید اگر در ته ظرف قرارگرفت عسل طبیعی است. عسل تقلبی به راحتی و بدون حتی همزدن در آب حل می‎شود. حل شدن عسل در آب ربطی به طبیعی یا تقلبی بودن عسل ندارد. بلکه قابلیت حل شدن عسل در آب به نحوه‌ی فراوری عسل ربط دارد.

استفاده از زرده تخم مرغ

 عسل را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید اگر زرده خام شبیه زرده تخم مرغ پخته شد عسل طبیعی است در غیر این صورت عسل تقلبی است. اینها باورهای اشتباهی است که در میان مردم رایج است. تنها راه و دقیق ترین روش برای تشخیص عسل طبیعی آزمایشگاه است.

 

بهترین فروشگاه خرید عسل طبیعی

اگر تمایل به خرید عسلی طبیعی و باکیفیت دارید، پیشنهاد ما خرید از گروه عسل ملکه کردستان است. چراکه زنبورداری با روش‌های نوین و با تکیه بر آموزش‌های علمی صورت می‌گیرد. هر مرحله از کار روند مشخصی دارد. مکان کندوها کاملا بهداشتی و به صورت مرتبط چک می‌شود.
علاوه بر زنبورداری نوین هنگام فراوری عسل از دستگاه‌های تمام اتوماتیک استفاده می‌شود. همراه با عسل برگه‌ی آزمایشگاهی آن نیز به مشتری تحویل داده می‌شود. به خریدار این تضمین داده می‌شود تا در صورت عدم تطابق مشخصات برگه آزمایشگاهی و عسل، تمامی مبلغ به ایشان بازگردانده شود. در صورت تمایل به خرید می‌توانید به صفحه فروشگاه مراجعه نمایید.

سخن پایانی

شکرک زدن عسل امری طبیعی است و نشانه‌ی تقلبی بودن آن نیست. بسیاری از فروشندگان عسل برای از بین بردن شکرک عسل را حرارت می‏دهند. اگرچه شکرک از بین می‏رود و حالت مایع عسل حفظ می‏شود اما خاصیت عسل از بین می‎رود. توصیه می‎شود از حرارت دادن عسل خودداری کنید.
توضیح دادیم که رس بستن عسل یا شکرک زدن آن ربطی به طبیعی یا تقلبی بودن آن ندارد. در ادامه به بررسی فواید عسل رس بسته و شکرک زده نیز پرداختیم. و اشاره کردیم که تنها راه تشخیص تقلبی بودن عسل، آزمایش آن توسط افراد متخصص است.
امیدوریم این مطلب به سوالات شما در مورد عسل شکرک زده پاسخ داده باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

با عسل شکرک زده را چکارکنیم؟
 بهتر است عسل شکرک زده را مصرف کنید. اما اگر این حالت برایتان ناخوشایند است ظرف عسل را داخل کاسه ای که آب گرم است قرار دهید.
از کجا بفهمیم عسل طبیعی است؟
تنها روش دقیق برای تشخیص عسل طبیعی آزمایشگاه است. روش‏هایی که در میان مردم رایج است دلیل علمی ندارند.
فواید عسل رس بسته چیست؟
از آسم جلوگیری می‌کند. احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. علاوه بر مواد مغزی سرشار، دارای خاصیت دارویی و لاغر کنندگی است.
آیا عسلی که شکرک می‌زند تقلبی است؟
خیر. شکرک زدن ربطی به تقلبی بودن یا طبیعی بودن عسل ندارد. تنها راه تشخیص تقلبی بودن عسل آزمایش کردن آن است.
چرا عسل ارگانیک شکرک می‌زند؟
شکرک زدن عسل به دلیل وجود مواد قندی مانند گلوکز موجود در آن است. پس از مدتی و به کمک عوامل محیطی مانند دما و رطوبت، عسل شروع به شکرک زدن می‌کند.
چرا عسل‌های کارخانه‌ای شکرک نمی زند؟
این عسل‌ها در مرحله پایانی فراوری حرارت دیده‌اند. این کار باعث می‌شود که بافت‌های قندی عسل به صورت محلول باقی بمانند. اما به دلیل حرارت قسمت زیادی از خواص عسل از بین می‌رود.
شکرک عسل تقلبی چه شکلی است؟
نمی‌توان از روی شکرک زدن عسل تقلبی یا طبیعی بودن آن را تشخیص داد. چراکه هم عسل طبیعی و هم عسل تقلبی شکرک می‌زنند. تنها راه تشخیص آن آزمایش عسل است.

منبع: https://bit.ly/3wGE1RT

soheyb Ejderî
soheyb Ejderî

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋