tenta rents

tenta rents

ایرانیان مقیم عمان

یکی از سوالات متداول در خصوص مهاجرت به  عمان،ایرانیان مقیم عمان و  مشاغل و کسب و کارهایشان میباشد.

در این مقاله به طور کامل به ایرانیان مقیم عمان می پردازیم و سعی داریم اطلاعات کامل و جامعی را به شما بازدید کننده گرامی ارائه دهیم.

 

 

زندگی در عمان برای ایرانیان

در حال حاضر سلطنت عمان یکی از با ثبات‌ ترین کشورهای حوزه خلیج فارس می‌باشد که اشخاص و شرکت‌های ایرانی زیادی طی سال های اخیر در این کشور حضور دائم و پررنگی دارند.

جمعیت ایرانیان مقیم عمان در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ حدود ۱۲۰۰ نفر بود اما در چند سال اخیر مهاجرت ایرانیان به این کشور رو به توسعه و افزایش بوده و با ثبات گرفتن این منطقه روند صعودی داشته است به طوری که طبق آخرین آمار در سال 2023 به حدود 11000 نفر می رسد.

جالب است بدانید روزانه و از طریق خطوط هوایی،تقریبا 130 نفر ایرانی  شامل توریست،تجار و …. به عمان وارد می شوند.

بر خلاف عادات زندگی در سال های قبل امروزه ایرانیان در حال انس گرفتن با مهاجرت هستند و کشور عمان در آنسوی دیگر تنگه هرمز همواره مقصدی نزدیک و مطمئن به شمار می آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به عمان این قسمت کلیک کنید.

زبان رسمی عمان عربی است اما به دلیل مهاجرت و وجود توریست های خارجی اکثر مردم به زبان انگلیسی اشنایی دارند. همچنین به دلیل مهاجرت بلوچ از ایران و پاکستان، برخی نقاط نیز به زبان فارسی صحبت می کنند.

در ابتدا مهاجرت ایرانیان به عمان به واسطه تجارت بوده به همین دلیل اکثر ایرانی هایی که در عمان مشغول به کار هستند دارای مشاغل آزاد، تاجر و بازرگان هستند.

تجارت میوه و فرش نیز توسط ایرانی های قدیمی ساکن در مسقط نیز انجام می شده است و همچنان از رونق بسیار خوبی برخوردار است

بطور کل با توجه به پیشرفت بسیار سریع اقتصادی کشور عمان در سال های اخیر، عمان شاید از معدود کشورهایی باشد که به اندازه جمعیت خودش نیروی کار خارجی در عمان مشغول به کار هستند که همین موضوع نشان دهنده جذابیت کار برای ایرانیانی است که قصد اقامت در این کشور را دارند.

در حال حاضر ایرانیانی که به عمان مهاجرت کرده و در این کشور ساکن هستند دارای مشاغلی همچون رستوران و کافه،پزشکی و دندانپزشکی،پرستاری،خشکبار و آجیل،عطاری و داروهای گیاهی،ساختمان و دکوراسیون،مصالح ساختمانی میباشند.

برخلاف تصورات مردم از کار کردن زنان در کشورهای عربی، حاکمیت عمان بر خلاف روند عمومی همواره زنان عمانی را برای کار و فعالیت های اجتماعی مورد تشویق و حمایت قرار می دهد.

در واقع یکی از دلایل جذابیت عمان برای ایرانیان رابطه پنجاه ساله کشور عمان با ایران است.

گروه بازرگانی تنتا عمان،کارگزار رسمی ثبت شرکت و اقامت در عمان

وب سایت:https://tentarents.com

tenta rents
tenta rents

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋