tehran servic

tehran servic

توسط ۲ نفر دنبال می شود

تفاوت اسپلت با کولر گازی

در صورتی که قصد خرید کولر گازی را داشته اید احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده است که اسپیلت بهتر است یا کولر گازی. تفاوت اسپیلت با کولر گازی شامل موارد متعددی می شود. در این مطلب تهران سرویس فرق اسپیلت با کولر گازی را بیان میکند.

تفاوت کولر گازی و اسپلیت
عبارت اسپلیت از لحاظ لغوی به معنای دوبخشی و یا دو تکه است و به همین جهت نیز استفاده از این عبارت در خصوص کولرهای گازی یک تکه مانند کولرگازی پنجره ای و یا کولرگازی ایستاده و همچنین کولرگازی پرتابل، صحیح نیست. به عبارتی دیگر از واژه اسپلیت تنها در مورد کولرهای گازی دو تکه میتوان استفاده کرد. منظور از دو تکه بودن کولرگازی این است که کولر، از دو قسمت یونیت داخلی (قسمتی که در داخل خانه قرار می گیرد) و یونیت خارجی (قسمتی که در خارج از خانه قرار می گیرد) تشکیل شده باشد. در این صورت می توان هم از عبارت کولرگازی استفاده کرد و هم از عبارت اسپلیت. اگر از دید کلی به موضوع بنگریم، متوجه می شویم عبارت کولرگازی دامنه بیشتری را در بر می گیرد اما واژه اسپلیت تنها در مواردی کاربرد دارد که کولر از دو قسمت تشکیل شده باشد.عمدتا آنچه که باعث تفاوت بین کولر گازی ها می شود، نوع کاربرد آن ها در محیط است. در برخی از محیط ها امکان استفاده از کولر گازی اسپلیت یا دوتکه وجود ندارد به همین دلیل باید از انواع دیگر کولر گازی مانند کولر گازی ایستاده، قابل حمل و یا پنجره ای استفاده کرد.
انواع اسپلیت
کولر گازی‌ها در مدل‌های زیادی طراحی شده اند چه بسا که هر کمپانی نیز با توجه به استراتژی که برای طراحی و ساخت این دستگاه پیاده سازی کرده است، خود کمپانی نیز در مدل‌های مختلف با طرح‌های زیبا کولرهای گازی مدل اسپلیت را روانه بازار کرده اند.
انواع کولرهای گازی اسپلیت که بسیار در نگاه مردم پر استفاده بوده اند عبارتند از:
Multi Split
داکت Split
مدل پرتال
پنجره ای
مدل ایستاده
سقفی و زمینی
مزایای کولر گازی اسپلیت
بازده انرژی بیشتر
سیستم های مرکزی انرژی زیادی را از طریق کانال ها از دست می دهند و نشتی کانال ها می تواند باعث شود تا 30 درصد انرژی اتلاف شود. وقتی از لوله ها و کانال های عایق بندی نشده و در شرایط نامناسب نصب استفاده می کنید، این امر باعث بروز مشکلات کارایی انرژی می شود. از آنجایی که سیستم های اسپلیت بدون داکت طراحی شده اند، صرفه جویی در انرژی را افزایش می دهند.
دیزاین و طراحی مناسب
از آنجایی که سیستم های کولر گازی اسپلیت از دو بخش یونیت داخلی و یونیت بیرونی تشکیل شده اند، انعطاف پذیری بیشتری در طراحی یونیت داخلی دارند و امروزه با ظاهر زیبایی که دارند، نسبت به سایر کولر گازی ها نمای مناسبی در فضای خانه دارند.
پخش هوا :
اسپیلت ها معمولا پخش هوای بهتری دارند و به طور یکنواختی کل محیط را خنک می کنند. در حالی که کولر های گازی پرتابل در صورت وجود مانع در برابرشان نمی توانند محیط را به صورت یکنواخت خنک کنند.از آن جا که اسپیلت ها عموما بالای دیوار نصب می شوند ، این امتیاز را دارند که در جلوی مکان نصبشان مانع خاصی وجود ندارد.
سروصدای بسیار کم
یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت می تواند تا 19 دسی بل بی صدا کار کند که این به شکل قابل توجهی آرام تر از کولر گازی از نوع پنجره ای است.
سرعت خنک سازی بیشتر
کولر گازی ها اسپلیت در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به سایر کولر ها فضا را خنک می کنند.
تعمیر و نگهداری ساده تر
کولر اسپلیت دارای فیلترهای قابل شستشو هستند که فقط به تمیز کردن منظم معمول نیاز دارند. فیلتر ها به راحتی تمیز می شوند و برای انجام این کار نیاز به تماس با یک متخصص ندارید. شما می توانید با خواندن مقاله “چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم” به راحتی اقدام به شستن فیلترهای هوای کولر خود کنید. از طرفی یونیت بیرونی به شکلی طراحی شده است که هنگام تعمیر یا سرویس، دسترسی به آن آسان است.
ظرفیت گرمایشی
در کنار قابلیت خنک کنندگی، بسیاری از مدل های کولر گازی اسپلیت دارای قابلیت گرمایشی نیز هستند. بنابراین به شما این امکان را می دهند که با تغییر فصل به خوبی از آن استفاده نمایید.

منبع:www.tehranservic.com

tehran servic
tehran servic

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
mo98.razi98
کولر گازی پرتابل از سری محصولات با کیفیت بازار می باشد که به راحتی قابل جابجایی می باشد. https://bitaservice.ir/tag/portable-air-conditioner
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋