tehranpaytakht

tehranpaytakht

مجتمع فنی تهران پایتخت
توسط ۱ نفر دنبال می شود

اموزش جامع رایگان تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل

برای اینکه بتوانیم به راحتی بردهای تلفن همراه را تعمیر کنیم و یا اشکالاتی که برای تلفن های مختلف بوجود می آید را برطرف کنیم ، نیاز به دانش اولیه روی این دستگاه ها داریم. دانش اولیه با پیدا کردن مشخصات فنی موبایل بدست خواهد آمد. در اینجا می خواهیم راه های تعمیرات تلفن همراه و دستیابی به شروع کار تعمیرات موبایل را که چطور مغازه و یا شرکتی در این رابطه داشته باشیم ایجاد کنیم. همانطور که گفته شد وقتی اطلاعات خود را روی مشخصات فنی یک تلفن همراه بالا ببریم و بتوانیم موبایل های مختلف را مقایسه کنیم و از امکانات آنها بصورت کاربردی آگاه باشیم گام نخست در آموزش تخصصی تعمیرات موبایل را برداشته ایم.

می توان از سایت هایی که مشخصات موبایل را دارند و برای مقایسه طراحی شده اند برای بدست آوردن اطلاعات استفاده کرد. آموزش تعمیر گوشی مانند هم به صورت تخصصی ، ویژه شرکتهای گارانتی و هم به صورتی که مغازه دار بتواند کار فروشنده را به صورت سریع راه اندازی کند ، می تواند اجرا شود. بطور کلی اشکالاتی همچون شکستگی سوکت شارژ، تعویض ال سی دی شکسته ، آموزش تعمیر بورد تلفن همراه ، تعمیر مدار شارژ موبایل، ضعف آنتن گوشی، تعویض تاچ، خرابی سوکت سیم کارت، تعویض سوکت رم، خرابی آی سی بلوتوث، تعمیر وایرلس موبایل و اشکالات مرتبط با عدم شارژ موبایل که بیشتر مرتبط به باتری و آی سی شارژ گوشی می شود در هر مغازه ای با وقتی اندک قابل حل می باشد.

برخی از موراد تعمیری نیز نرم افزاری است و می توان با زمان کمتری نسبت به تعمیر آن نتیجه بگیریم. این اشکالات همچون هنگ گوشی هنگام کار کردن ، گرمای بیش از حد گوشی، کم شدن سرعت اجرای برنامه های تلفن همراه، رفع عیب بازنکردن اکثر برنامه ها و اشکالات شبکه است که با فلش کردن موبایل این ایرادات برطرف می شود. در صورت ممکن هرچه بتوان در یک فروشگاه تعمیرات موبایل که محل تردد خیلی از مشتریان است کارهایی با سرعت بیشتر برای تعمیر یک گوشی انجام داد می توان کسب درآمد و رضایت بهتری از مشتریان داشته باشیم. این گونه اعمال تعمیرات روی موبایل اشکالاتی است که فراگیری آن در یک مرکز فروش و تعمیر انجام پذیر خواهد بود و راه کارهای پرسرعتی دارد و می توان به راحتی انجام داد. برخی از اشکالات دیگر موبایل مانند آب خوردگی و ضربه که نیاز به تمرکز و بازبینی سطح برد تلفن همراه دارد بسیار زمان گیر است و در یک فروشگاه موبایل توصیه نمی شود، چون نیاز به تجربه بالا برای تعمیر این نوع گوشی ها داریم.

 

شناخت قطعات روی برد موبایل در پایه و اینکه اجزای این قطعات از چه برندی هستند و هر کدام به تنهایی چه کاری انجام می دهند بسیار مفید و لازم برای تعمیر موبایل است. برد موبایل مانند دیگر بردهای لوازم الکتریکی از قطعات“ اس ام دی” تشکیل شده است. قطعات “اس ام دی“ نوع مجتمع المانهای قدیمی DIP هستند که برای کوچکتر شدن روی برد گوشی از تکنولوژی جدید بهره گرفته اند. خازن، دیود، ترانزیستور، سلف و مسفد از جمله قطعات کوچکی هستند که ضروری است درباره هر یک توضیحی در ذهن داشته باشیم. عملکرد هر یک از این قطعه ها به تنهایی مهم است و تاثیر زیادی در یادگیری تعمیر تلفن همراه دارد. مهم تر از این قعات آی سی هایی هستند که بیشترین کار را روی برد انجام می دهند و همانطور که می دانیم این ای سی ها از تعداد زیادی ترانزیستور و قطعات تشکیل شده اند که بسیار کوچکتر از آنها با جای کمتری روی برد قرار گرفته اند. آموزش شناخت قطعات “اس ام دی“ و “آی سی” ها روی برد تلفن همراه کمک بزرگی در عیب یابی تخصصی برد می کند ، چراکه این “آی سی“ ها و “اس ام دی” ها به یکدیگر ارتباط یافته اند و اگر بر روی برد نقصی وجود داشته باشد باید از همین طریق پیگیری و به عیب برسیم.

گوشی های موبایل دارای ساختار یکنواختی از نظر قطعات تشکیل دهنده می باشند و اگر بتوانیم یکی از بوردهای موبایل را تشریح کنیم می توانیم همه نوع بردی را برای تعمیر فراگیریم. بعد از آموزش قطعات تشکیل دهنده برد موبایل دانش ارتباط این قطعات روی برد مهم است. برای اینکه با این ارتباط بیشتر آشنا شویم کافی است بلوک دیاگرام موبایل را بدست بیاورید. بلوک دیاگرام یک بورد موبایل نشان می دهد که قطعاتی که مشخصات فنی یک موبایل را تشکیل می دهند چگونه روی برد قرار می گیرند و کمک بزرگی برای گام بعدی در آموزش تخصصی تعمیرات موبایل است. بهتر است نقشه یک نوع برد موبایل را فراهم کرده و بتوانیم از روی نقشه برد موبایل مسیر یابی قطعات را بهتر درک کنیم. خیلی از تعمیرکارانی که در شرکت ها مخصوصا مراکز گارانتی فعالیت دارند ، از روی بررسی نقشه برد تلفن همراه می توانند ساده تر و علمی تر مشکل روی آن را بدست بیاورند. نقشه های بیشتر بوردهای گوشی در بازار ایران وجود دارد و می توانید خیلی از موبایل های قدیمی را از سایت ها دانلود کنیم. اما بردهای گوشی هایی که جدید هستند ممکن است کمی با تاخیر نقشه های آن وارد بازار شوند.

اشکالاتی مانند آبخوردگی برد گوشی یا ضربه و برخی از اشکالاتی که روی بردهای موبایل اتفاق می افتد کمی بیشتر زمان برای تعمیرات موبایل لازم است تا به آن عیب دسترسی داشته باشیم. به همین منظور توصیه نمی کنیم که در مغازه ای که ورود گوشی های مختلف بسیار است این گونه اشکالات را بخواهیم رفع کنیم. آموزش تعمیر تخصصی برد موبایل نیاز به تجربه و اصول شناخت عیوب مختلف روی انواع برندها می باشد. همچنین توصیه می شود اگر مغازه ای دارید و می خواهید در آن تعمیرات موبایل انجام دهید بیشتر با یک یا دو نوع برند مانند “اچ تی سی“ یا “سامسونگ“ و یا برند “اپل“ بصورت انحصاری تعمیرات انجام دهید. در این صورت وقت کمتری صرف تعمیرات می کنید. قطعات بکار رفته روی گوشی ها انواع مختلفی دارد. این تنوع قطعه زیاد روی بردهای مختلف موبایل باعث می شود که تعمیرکار نتواند تمام قطعات الکترونیکی یدکی آنها را روی میز خود داشته باشد و باعث سردرگمی و بهم ریختگی می شود. البته داشتن کشوهای ریز برای همه تعمیرکاران الزامی است و جزء لوازمی است که منجر به سادگی کار خواهد شد. کشو ها حکم کتابخانه را دارند و تعمیرکار براحتی می تواند آن قطعه ای که می خواهد را پیدا کند.

آموزش اینکه میز تعمیر تلفن همراه را چگونه ساده و ارزان و کارا طراحی کنیم در بخش های دیگر اعلام می شود. اما باید بدانیم که نظم در باز کردن یک گوشی بسیار مهم در تعمیر آن است. سعی کنید هنگام باز کردن روی میزی باشد که موبایل دیگری نباشد تا سردرگمی به وجود نیاید. کشوهای بزرگتری در بازار به فروش می رسد که می توانید گوشی باز شده را در آن نگهداری کنید و تا پراکندگی ایجاد نشود. خیلی از تعمیرکاران گوشی باز شده را در انتظار قطعه را درون کیسه نگهداری می کنند که در اینجا توصیه نمی شود. در اینجا متوجه شدیم که تعمیر یک برد موبایل ممکن است با توجه به خرابی هایی که برای آن پیش میاید چقدر زمان بر باشد و آیا برای تعمیر موبایل چه مدت زمان به مشتری وعده دهیم. انتظار مشتری در تعمیر یک موبایل سرعت عمل تعمیرکار می باشد و چون ممکن است اطلاعاتی درباره این نداشته باشد کمی مضطرب عمل کند. در این حالت با توضیح اینکه چه کاری روی برد موبایل انجام می شود می توانید مشتری را در جریان تعمیر آن قرار دهیم. در این حالت تعمیرکار موبایل در هر لحظه نیاز به صبحت با مشتری نمی شود.

در این بخش و بخش های دیگر به لوازم یک تعمیرگاه اشاره کردیم در اینجا نیز ابزاری که برای تعمیر یک برد گوشی استفاده می کنیم بسیار ظریف تر از خیلی از بردهای “اس ام دی“ می باشد. مثلا از مولتی متری استفاده کنید که پراپ خوبی داشته باشد تا ترولانس جریانی زیادی و خطای بالایی نداشته باشید و نوک تیز پراپ مولتی متر باعث می شود که در هنگام تست قطعات “اس ام دی” خطایی که برخورد روی قسمت های دیگر برد داشته باشید را کمتر می کند. دستگاه پاور یا منبع تغذیه نیز با آمپر ۳ برای بردهای گوشی مناسب می باشد. البته خیلی از تعمیرکاران امکان دارد در کنار موبایل، تبلت و لپ تاپ نیز تعمیر کنند که توصیه می شود از منبع تغذیه با آمپر ۵ استفاده کنند. اولین کاری که برای تعمیر یک برد موبایل انجام می دهیم میزان جریان کشی اولیه از روی برد ب همین منبع تغذیه هستیم اگر بدانیم برد خاموش و برد درحالت روشن شدن و بوت شدن چه میزان شدت جریان لازم دارد می توانید با شرعت بیشتری به نتیجه برسیم.

میزان جریان کشی برد موبایل تعیین کننده این می باشد که امکان دارد اشکال سخت افزاری نباشد و با نرم افزار و فلش کردن بتوان مشکل تلفن همراه را رفع کرد. خیلی از تعمیرکاران بدون این که قبل از تعمیر جریانکشی گوشی را بررسی کنند آن را باز می کنند و شروع به عوض کردن قطعات یا زدن برنامه روی موبایل می کنند که روش بسیار اشتباهی در تعمیر تلفن همراه می باشد. باید آموزش ببینیم که در ابتدا با روش صحیح و توصیه هایی که شرکت های تولید کننده بورد دارند ، لوازم را باز و تعمیر کنیم. بعد از این که میزان جریان کشی روی برد را متوجه شدیم با فرمول اینکه زیر ۰٫۳ جریان میکشد و یا بیشتر سراغ سخت افزار تلفن همراه می رویم.

برای این که بتوانیم بهترین راه کارها را در جهت تعمیرات گوشی موبایل بکار ببریم می توانیم زیر نظر تعمیر کار تلفن همراه بهترین نتیجه را در تعمیرات بدست بیاوریم. کلاس تعمیر تلفن همراه شامل دو بخش تئوری و عملی می باشد که بخش تئوری بورد موبایل از قطعه شناسی آن تا شناخت ابزارهای تعمیر گوشی کمک می کند که بتوانیم در حالت عملی گوشی موبایل را تعمیر کنیم. بررسی اینکه عیب گوشی روی برد آن از کدام قطعه است نیازمند تجربه است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش تعمیرات لپ تاپ، و سایر اطلاعات مفید در این زمینه ها لطفا به صفحه مقالات مجتمع فنی تهران پایتخت مراجعه بفرمایید.

وب سایت رسمی مجتمع فنی تهران پایتخت

tehranpaytakht.com

tehranpaytakht
tehranpaytakht مجتمع فنی تهران پایتخت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋