technotav

technotav

خرید انواع الکتروموتور، گیربکس صنعتی و پمپ

20 فاکتور مهم که هنگام خرید موتور الکتریکی باید در نظر بگیرید!

هنگام جستجو برای خرید الکتروموتور یا موتور دنده برای کاربرد خود، مهم است که الزامات فراتر از سرعت، گشتاور، توان و ولتاژ را در نظر بگیرید. در این مقاله به 20 عاملی می پردازیم که قبل از تصمیم گیری در مورد موتور الکتریکی ارزش بررسی دارند.

 

ولتاژ

آیا به پریز دیواری دسترسی خواهید داشت یا به محصولی نیاز دارید که بتوان با باتری کار کرد؟ اگر پریز دیواری موجود است، ولتاژ استاندارد (115 ولت) یا صنعتی (230 ولت) است؟

 

فرکانس

موتورها برای محصولاتی که در ایالات متحده کار می کنند با فرکانس 60 هرتز کار می کنند، اما اگر محصول شما در خارج از ایالات متحده استفاده می شود، ممکن است لازم باشد گزینه 50 هرتز یا 50-60 هرتز را در نظر بگیرید.

 

سرعت

آیا سرعت یا محدوده سرعتی تنظیم شده ای وجود دارد که در آن به موتور برای کار کردن نیاز دارید؟ اگر سرعت دقیق یا قابل تنظیم مهم است، ممکن است لازم باشد یک کنترل به موتور اضافه کنید.

 

گشتاور

برنامه شما به چه مقدار گشتاور راه اندازی نیاز دارد؟ آیا گرانش مانعی خواهد بود که باید در نظر گرفته شود؟ آیا گشتاور مورد نیاز موتور در طول دوره کارکرد موتور متفاوت است؟ «بدترین سناریو» مقدار گشتاوری که برنامه شما نیاز دارد چقدر است؟

 

قدرت

آیا میزان توانی که فکر می کنید برنامه شما به آن نیاز دارد برابر با توانی است که در واقع استفاده می کند؟ هنگام ارائه مشخصات، بدانید که آیا از قدرت در حال اجرا استفاده می کنید یا حداکثر توان.

 

چرخه کار

دانستن چرخه کار موتور خود مهم است. آیا برنامه شما به طور مداوم کار می کند (به اندازه ای که موتور به دمای کامل کار خود برسد) یا در فواصل کوتاه و با گذشت زمان برای خنک شدن کامل موتور در بین چرخه ها؟ موتورهایی که به طور متناوب کار می کنند اغلب می توانند از موتور کوچکتری نسبت به برنامه های کاربردی با سرعت و گشتاور یکسان استفاده کنند، اما به طور مداوم کار کنند. ویدیوی ما را برای اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت چرخه کاری هنگام انتخاب موتور تماشا کنید.

 

چرخه عمر

محصول شما به چه مدت طول عمر نیاز دارد؟ برنامه هایی که به طور متناوب اجرا می شوند اغلب می توانند با چرخه عمر کوتاه تر و نیازهای تعمیر و نگهداری بالاتر موتورهای DC و یونیورسال به پایان برسند. برنامه هایی که به طور مداوم کار می کنند و نیاز به هزاران ساعت بدون انجام تعمیر و نگهداری دارند، ممکن است به موتور DC AC یا Brushless نیاز داشته باشند که طول عمر بسیار بیشتری دارد.

. . .

 

همچنین بخوانید: قبل از خرید گیربکس حلزونی پاسخ این سوالات را داشته باشید!

. . .

 

رتبه بندی محفظه و محیط

موتور در معرض چه نوع عوامل محیطی قرار می گیرد؟ آیا به محافظت بیشتر در برابر آب یا گرد و غبار نیاز دارید؟ آیا این برنامه الزامات خاصی دارد - مانند فولاد ضد زنگ در صنایع غذایی - یا نیاز به اقدامات پیشگیرانه در برابر مواد خورنده دارد؟ نمودار کامل رتبه بندی IP را بررسی کنید.

 

اندازه و پیکربندی قاب

آیا فضای محدودی در برنامه وجود دارد که انتخاب های موتوری را که در دسترس شما هستند محدود کند؟ آیا شفت خروجی موتور برای کار با طراحی محصول باید به روش خاصی قرار گیرد - آیا یک گیربکس خطی کار می کند یا آیا به پیکربندی زاویه راست نیاز دارید؟

 

دمای محیط

آیا محصول شما در دماهای بسیار گرم یا سرد کار می کند؟ دانستن محدوده آب و هوایی بالقوه می تواند در تعیین موادی مانند روانکاری با روغن یا گریس برای ساخت موتور کمک کند.

 

ارتفاع

آیا موتورها در مکان هایی در ارتفاعات بالاتر کار خواهند کرد؟ ارتفاعات بالا (ارتفاع 5000 فوت و بالاتر) به معنای هوای رقیق تر است که عملکرد مورد انتظار موتور را تغییر می دهد.

 

سر و صدا

همه موتورها به دلیل قطعات متحرک مقداری صدا ایجاد می کنند، اما برای برخی از کاربردها که در فضاهای عمومی یا محیط های بیمارستانی هستند، داشتن موتوری که تا حد امکان بی صدا کار می کند مهم است. کاهش نویز اضافی را می توان از طریق پیکربندی مجدد چرخ دنده ها یا تنظیمات در مواد به دست آورد.

 

سیستم تهویه

برای کاربردهایی که نیاز به حفاظت ورودی بالاتری دارند، آیا نوع سیستم تهویه مورد نظر یا مورد نیاز شما در دسترس خواهد بود؟ موتورهای بدون هواکش نسبت به موتورهای خنک شونده با فن محافظت بیشتری در برابر عناصر ایجاد می کنند، اما خنک شدن موتور پس از کار بسیار بیشتر طول می کشد.

 

دستگاه بازخورد

آیا باید بدانید که موتور شما چگونه کار می کند؟ رمزگذارها و حسگرهای جلوه سالن داده ها را از موتور جمع آوری می کنند و می توانند با یک کنترل ترکیب شوند تا سرعت و جهت موتور تنظیم شود.

 

کنترل

آیا برنامه شما موارد شکننده را کنترل می کند و نیاز به شروع یا توقف نرم دارد یا می خواهید بتوانید سرعت را تنظیم کنید یا به طور منظم جهت موتور را تغییر دهید؟ آیا برنامه شما می تواند با بیش از یک ولتاژ اجرا شود؟ از کنترل‌های موتور می‌توان برای تنظیم مشخصات موتور استفاده کرد، اما آنها اضافه بار جریان و سایر حفاظت‌های ایمنی را نیز فراهم می‌کنند.

 

هزینه های عملیاتی

قبل از سرمایه گذاری در موتوری برای کاربرد خود، هزینه های عملیاتی مورد انتظار هر نوع موتور را بر اساس بازده موتور، طول عمر، تعمیر و نگهداری، هزینه های اولیه و غیره مقایسه کنید. هزینه های عملیاتی موتور

 

راندمان

بازده موتور بسته به عوامل زیادی متفاوت خواهد بود. فاکتورهای راندمان برای موتورهای الکتریکی بزرگتر از یک اسب بخار از اهمیت بیشتری برخوردار هستند زیرا اکثریت مصرف انرژی را تشکیل می دهند. موتورهای کسری اسب بخار نیز به دلیل ساخت و طراحی، کارایی بیشتری نسبت به موتورهای انتگرال دارند.

 

تعمیر و نگهداری

قبل از نهایی کردن تصمیم موتور خود، مطمئن شوید که یک انتخاب عملی برای برنامه است. اگر یک موتور DC را انتخاب کنید، آیا شخصی می‌تواند به طور مرتب به آن دسترسی داشته باشد تا برس‌ها را تعویض کند و سایر تعمیرات را انجام دهد؟

 

بارها

آیا برنامه شما با طیف وسیعی از بارها سروکار دارد یا بار سازگار است؟ آیا تغییرات بار تدریجی خواهد بود یا ناگهانی؟ اگر با طیف وسیعی از بارها سر و کار دارید، هنگام تعیین مشخصات موتور، حتما نقاط بارگذاری متعددی را در نظر بگیرید.

 

درایو پشتی

گروشوپ موتورهایی با طیف وسیعی از قابلیت‌های درایو پشتی ارائه می‌دهد. آیا باید بتوانید به راحتی موتور را بدون استفاده از نیرو به حرکت درآورید؟ برای بارهای با جرم بالا، قابلیت راندن به عقب می تواند مفید باشد زیرا به بار اجازه می دهد تا در حالت توقف حرکت کند و در صورت قطع نیرو از گیربکس محافظت می کند. بسته به کاربرد، ممکن است لازم باشد یک ترمز به واحد موتور اضافه کنید.

. . .

 

این فهرست (تهیه شده توسط کارشناسان مجموعه تکنوتاو) سوالات ما را در مورد مواردی که باید هنگام خرید موتور الکتریکی در نظر بگیرید را تکمیل می کند. بسته به کاربرد شما یا نیازهای موتور خاص، ممکن است عوامل دیگری را بررسی کنید.

اگر همچنان برای خرید الکتروموتور مطمئن نیستید، روی لینک زیر کلیک کنید و فرم موجود در صفحه را به شکل پر کنید. متخصصان تکنوتاو آن را بررسی کرده و بهترین پیشنهاد را به شما ارائه خواهند داد.

https://technotav.com/الکتروموتور/

technotav
technotav خرید انواع الکتروموتور، گیربکس صنعتی و پمپ

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋