
بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت جدید، یک پله بالاتر از تجربه کانتیننتال GT معمولی را به نمایش میگذارد.
نسخه جدید بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت روز گذشته توسط این شرکت بریتانیایی رونمایی شد. با معرفی این خودرو، نام کانتیننتال GT سوپراسپرت پس از صد سال دوباره احیا شده است. کانتیننتال GT سوپراسپرت در واقع نسخه ارتقایافتهای از کانتیننتال GT معمولی به شمار میرود. این خودرو با ارائه ۶۵۷ اسببخار قدرت بدون کمک هیبریدی و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب، بازگشتی به ریشههای رانندگی را تجربه کرده است.
بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت جدید، یک پله بالاتر از تجربه کانتیننتال GT معمولی را به نمایش میگذارد. این خودرو به موتور V8 با توربوشارژرهای دوقلو مجهز است که حداکثر ۶۵۷ اسببخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. گیربکس هشت سرعته دوکلاچه، وظیفه انتقال قدرت و گشتاور به محور عقب این خودرو را برعهده دارد.

شتاب صفرتاصد بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت تنها ۳.۷ ثانیه است و حداکثر سرعت قابل دستیابی با آن نیز ۳۰۹ کیلومتربرساعت خواهد بود. این خودرو برخلاف بسیاری از مدلهای رقیب و حتی برخی مدلهای بنتلی، کاملا غیرهیبریدی است.
بنتلی اعلام کرده است که مدل سوپراسپرت، سبکترین کانتیننتال جیتی در تاریخ این شرکت است. وزن این خودرو از ۲۰۰۰ کیلوگرم کمتر است و ۴۵۰ کیلوگرم نسبت به کانتیننتال GT اسپید سبکتر محسوب میشود. این کاهش وزن به لطف مواردی همچون حذف کامل صندلیهای عقب، باریکترکردن صندلیهای جلو، حذف عایقهای صوتی و سیستم صوتی برای بخش عقب به دست آمده است.
از آنجایی که در بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت، قدرت قابل توجهی به چرخهای عقب منتقل میشود، این خودرو باید به دقت مهندسی میشد. برای دستیابی به این مفهوم، بنتلی از تجهیزات زیر استفاده کرده است:

سه حالت رانندگی اختصاصی تورینگ، بنتلی و اسپرت برای تنظیم دقیق سیستم تعلیق این خودرو در نظر گرفته شدهاند. این حالات، پاسخ دریچه گاز و شاسی را متناسب با شرایط رانندگی تغییر میدهند.
«فرانک اشتفن والیسر»، مدیرعامل بنتلی موتورز، این خودرو را رانندهمحورترین محصول بنتلی تاکنون لقب داده است. به گفته او، عرضه بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرت نشاندهنده بازگشت این شرکت به رویه ساخت خودروهایی با قابلیتهای منحصربهفرد است. تنها ۵۰۰ دستگاه از این خودرو به تولید خواهد رسید که هرکدام از آنها با یک پلاک جداگانه شمارهگذاری میشوند.

ثبت سفارش این خودرو در مارس ۲۰۲۶ آغاز میشود و تولید نیز از اواخر سال آینده شروع خواهد شد. قیمت نهایی این خودرو هنوز مشخص نشده است اما انتظار داریم نرخ آن نسبت به قیمت پایه کانتیننتال GT استاندارد که ۲۸۵.۰۰۰ دلار است، به طور قابل توجهی بیشتر باشد.
پاسخ ها