جهشی در کارایی و تجربه کاربری
اسنپمارکت، سرویس خرید آنلاین سوپرمارکتی گروه اسنپ، امروز از بازطراحی در اپلیکیشن موبایل خود رونمایی کرد. این تغییر که با هدف خلق یک تجربه خرید «سادهتر، سریعتر و لذتبخشتر» صورت گرفته، نتایج ملموسی را در شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) نشان میدهد، از جمله کاهش ۲۰ درصدی در کل زمان خرید و افزایش ۵ درصدی در نرخ تبدیل (Conversion Rate) کلی بازدید به خرید.
بازطراحی جدید اسنپمارکت، با رویکردی دادهمحور و مینیمال، معماری اطلاعات اپلیکیشن را ساده کرده تا کاربران در کمترین زمان به کالای مورد نظر خود برسند. نتایج اولیه نشان میدهد:
بازطراحی جدید، نه تنها در سرعت، بلکه در کیفیت بصری و هویت برند نیز تغییر ایجاد کرده است. پیادهسازی یک زبان طراحی یکپارچه با آیکونست اختصاصی، ظاهری مدرن و جهانی به اپلیکیشن داده است.
صفحه خانه جوری بازطراحی شده که آدرسبار در بالاترین اولویت قرار گیرد و فرم جستوجو بهوضوح متمایز باشد. همچنین، کانسپت «سایهبان» به عنوان نمادی از یک سوپرمارکت واقعی به طراحی اضافه شده است.
«ابی آقاپور»، مدیر طراحی محصول اسنپمارکت در این خصوص گفت: «بازطراحی اخیر اسنپمارکت، فرصتی بود برای بازتعریف نقش طراحی در رشد محصول. ما طراحی را صرفاً ابزاری برای زیباتر کردن نگاه نمیکنیم، بلکه آن را زبانی برای گفتوگو با کاربر و محرکی برای رشد بیزینس میدانیم.»
او افزود: «با این رویکرد، موفق شدیم نرخ تبدیل را بیش از ۵ درصد افزایش دهیم و در عین حال، دسترسی به تخفیفها و دستهبندیها را شفافتر و مؤثرتر کنیم. همچنین با بهینهسازی مسیر خرید، کاربران اکنون میتوانند تا ۲۰ درصد سریعتر خرید خود را انجام دهند؛ دستاوردی که نشان میدهد طراحی، زمانی ارزشمند است که به نتایج واقعی منجر شود.»
از دیگر بهبودهای کلیدی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
پاسخ ها