در مطلب امروز از دیجیاتو، نگاهی به قیمت کی ام سی K7 خواهیم انداخت، خودروی که نتوانست با تیگو 7 پرو رقابت کند.
KMC K7 کراساوور کوچکی است که کرمانموتور بین سالهای 1400 تا 1402، تولید کرد. این خودرو در واقع جک X7 است که نسخهای اسپرت از جک S7 به حساب میآید. در مطلب امروز از دیجیاتو، نگاهی به قیمت کی ام سی K7 خواهیم انداخت؛ خودرویی که نتوانست با تیگو 7 پرو رقابت کند.
کرمانموتور امیدوار بود با عرضه KMC K7 تجربه موفق جک S5 را تکرار کند. جک S5 کراساوور جمعوجور توانمندی شناخته میشد که میانه دهه 1390، توانست چری تیگو 5 و بیوایدی S6 را به چالش بکشد. این خودرو به لطف موتور توربوشارژر که رقبایش از آن بیبهره بودند، شتاب و کشش قابلتوجهی داشت؛ بنابراین حداقل در بخش عملکرد فنی، جک S5 میتوانست نسبت به چری تیگو 5 و بیوایدی S6 برتر ظاهر شود.
اما شرایط KMC K7 متفاوت بود. این خودرو مانند رقبایش، لاماری ایما و تیگو 7 پرو، از پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر بهره میبرد؛ بنابراین از نظر قدرت و گشتاور نمیتوانست آنها را به چالش بکشد. شاید گیربکس این خودرو را میشد نقطه قوت آن قلمداد کرد؛ چراکه تیگو 7 پرو از گیربکس CVT بهره میبرد که عملکرد کسلکنندهای داشت ولی گیربکس ششسرعته دوکلاچه کی ام سی K7 به نقطهضعف آن تبدیل شد.
مدل | رنگ | وضعیت بدنه | کارکرد | قیمت |
1402 | مشکی | سالم | صفرکیلومتر | 1,750,000,000 |
1402 | مشکی | سالم | صفرکیلومتر | 1,740,000,000 |
1402 | مشکی | رنگشدگی | 75,000 کیلومتر | 1,480,000,000 |
1402 | مشکی | سالم | صفرکیلومتر | 1,820,000,000 |
1401 | سفید | سالم | 3,000 کیلومتر | 1,620,000,000 |
1401 | خاکستری | سالم | 20,000 کیلومتر | 1,575,000,000 |
یکی از دلایل رکود قیمت کی ام سی K7 در بازار آزاد، حتی هنگام عرضه، همین گیربکس بود. جعبهدنده این خودرو تمام مشکلاتی را که میتوانستید از گیربکس انتظار داشته باشید، داشت. حتی برخی تعمیرکاران توصیه کردهاند گیربکس KMC K7 را بهازای هر 15 هزار کیلومتر کارکرد تعویض کنید! هزینههای بسیار سنگین تعمیر و نگهداری این گیربکس باعث شد قیمت کی ام سی K7 به اندازه رقبایش رشد نکند. نکته جالب قیمت کی ام سی K7 این است که مدلهای صفرکیلومتر بسیاری از این خودرو همچنان در بازار وجود دارند. حتی برخی از این خودروها اقساطی فروخته میشوند اما بهدلیل شهرت نامطلوب KMC K7 خواهانی ندارد.
با توقف تولید KMC K7 در زمستان 1402، دوره کوتاه حضور این خودرو در کرمانموتور به پایان رسید. تا زمان نگارش این مقاله، آبان 1403، کرمانموتور هنوز هیچ خودرو جایگزینی برای KMC K7 در نظر نگرفته است. احتمال دارد در آینده KMC SR5 یا همان لیوان X6 پرو محصول جایگزین کی ام سی K7 در نظر گرفته شود. همین زمان رقیب اصلی کرمانموتور، مدیران خودرو، تیپهای جدید خانواده تیگو 7 با پسوند پرومکس و پرو e پلاس را به بازار عرضه کرده است. کرمانموتور نیز تصمیم گرفته با عرضه KMC X5 نقاط قوت تاریخی خود را همچنان قوی نگه دارد.
پاسخ ها