مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

تنظیم کننده های ایالات متحده همه گوشی های هوشمند را ملزم به سازگاری با سمعک می کنند

 رگولاتور آمریکا همه گوشی‌های هوشمند را ملزم به سازگاری با ابزارهای کمک‌شنوایی می‌کند

بسیاری از گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون این سازگاری را ارائه می‌دهند.

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) الزام جدیدی برای تمامی تلفن‌های هوشمند عرضه‌شده در این کشور وضع کرده است. براین‌اساس، تمامی گوشی‌های هوشمندی که در آمریکا عرضه می‌شوند، باید با فناوری‌های کمک‌شنوایی سازگاری داشته باشند.

براساس بیانیه مطبوعاتی که روی خروجی وب‌سایت FCC قرار گرفته است، هدف تصویب این قانون اتصال جهانی بین گوشی‌های هوشمند، فناوری‌های کمک‌شنوایی و ابزارهای شنوایی است که بدون نسخه پزشک در دسترس مردم قرار می‌گیرند.

گوشی‌های هوشمند در آمریکا باید با سمعک‌ها سازگاری داشته باشند

Apple airpod hearing aids

البته درحال‌حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند و ایرپادهای عرضه‌شده در بازار با فناوری‌های مرتبط به افراد کم‌شنوا و ناشنوا سازگار هستند؛ برای مثال، نسل جدید ایرپادهای اپل به قابلیت محافظت از شنوایی و Hearing Health مجهز شده‌اند تا از قرارگرفتن کاربران در معرض صداهای بسیار بلند و گوش‌خراش جلوگیری کنند اما تصویب چنین قانونی از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال می‌تواند به گسترش هرچه بیشتر سازگاری وسایل الکترونیک و فناوری‌های کمک‌شنوایی کمک کند.

نکته جالب‌ لایحه جدید کمیسیون ارتباطات فدرال این است که این نهاد الزامات جفت‌ شدن بلوتوثی ایجاد می‌کند که می‌تواند سازندگان گوشی‌های هوشمند را از استفاده برخی ترفندهای خاص برای محدودکردن سازگاری دستگاه‌های خود با وسایل کمک‌شنوایی منصرف می‌کند.

apple airpods for hearing aids

سازندگان گوشی‌های هوشمند همچنین ملزم به رعایت برخی معیارهای جدید برای کنترل صدا شده‌اند که به کاربران امکان می‌دهد بدون ایجاد اعوجاج، صدای دستگاه را افزایش دهند. هدف این قانون این است که تمامی افراد و نه‌فقط افرادی که مشکل شنوایی دارند، بتوانند صدای واضحی بشوند.

درنهایت، کمیسیون ارتباطات فدرال از شرکت‌ها خواسته است برچسب‌گذاری محصولات خود را برای اطلاع کاربران از مواردی همچون سازگاری با وسایل کمک‌شنوایی، الزامات اتصال از راه دور یا بلوتوث و حداکثر حجم صدا در دستگاه‌ها اصلاح کنند.

البته اجرای این قوانین زمان نسبتاً زیادی طول خواهد کشید. دوره انتقال برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ۲۴ ماه، برای ارائه‌دهندگان خدمات سراسری در آمریکا ۳۰ ماه و برای ارائه‌دهندگان غیرسراسری ۴۲ ماه خواهد بود.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋