مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

Cloudflare بزرگترین حمله DDoS در تاریخ را شناسایی و خنثی کرد

کلودفلر بزرگ‌ترین حمله DDoS تاریخ را شناسایی و خنثی کرد

طبق ادعای کلودفلر، حجم حمله مذکور در زمان اوج خود به 3.8 ترابیت‌برثانیه رسیده و 65 ثانیه دوام داشته است.

شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده زیرساخت اینترنت کلودفلر (Cloudflare) مدعی شده که به‌تازگی با بزرگ‌ترین حمله محروم‌سازی از سرویس (DDoS) تاریخ مقابله کرده است. خیلی از این مجموعه حملات در هر ثانیه 2 میلیارد درخواست ارسال می‌کردند.

Cloudflare در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد که در سراسر ماه سپتامبر، یک عامل تهدید ناشناس چندین مشتری در صنایع خدمات مالی، اینترنت، مخابرات و موارد دیگر را هدف قرار داده است. این شرکت بدون اشاره به هیچ هدف خاصی گفت که در این حمله هدف اشباع پهنای‌باند و همچنین فرسودگی منابع برنامه‌ها و دستگاه‌ها بوده است.

بزرگ‌ترین حمله DDoS تاریخ

کلودفلر بزرگ‌ترین حمله DDoS تاریخ را شناسایی و خنثی کرد

در میان این حملات، یکی از آن‌ها که گستردگی‌اش در زمان اوج به 3.8 ترابیت‌برثانیه رسید، اهمیت بیشتری دارد. طبق گفته کلودفلر، این «بزرگ‌ترین حمله DDoS بوده که تاکنون توسط هر سازمانی به‌صورت عمومی افشا شده است». به‌طورکلی این شرکت می‌گوید که تاکنون بیشتر از 100 حمله DDoS را شناسایی و خنثی کرده که حجم بسیاری از آن‌ها بیشتر از 3 ترابیت‌برثانیه بوده است.

Cloudflare تلاش کرده تا تأثیر تمام حملات DDoS را کاهش دهد و توضیح می‌دهد که حمله ذکرشده در بالا 65 ثانیه دوام داشته است. همچنین روند تشخیص و مقابله با حملات به‌صورت خودکار انجام‌شده است و این شرکت می‌گوید دلیل اصلی توانایی آن برای مقابله با حمله پخش سرورها در سراسر جهان بوده است که اساساً ترافیک ورودی را کاهش می‌دهند.

محققان کلودفلر همچنین توضیح می‌دهند که دستگاه‌هایی از سراسر جهان تحت‌تأثیر این حملات قرار گرفته‌اند، اما بسیاری از آن‌ها در روسیه، ویتنام، ایالات متحده، برزیل و اسپانیا هستند.

برای مقایسه این حادثه امنیتی، مایکروسافت در سال 2022 بزرگ‌ترین حمله DDoS قبلی در تاریخ را به ثبت رسانده بود. در آن زمان غول فناوری گفته بود یک مشتری آسیایی که از سرویس محاسبات ابری Azure استفاده می‌کند با یک حمله‌ DDo‌S عظیم با حجم 3.47 ترابیت‌برثانیه مواجه شده که به مدت 15 دقیقه طول کشیده است.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋