مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

هواوی بار دیگر اپل را در بازار تبلت های چین شکست داد

هواوی دوباره اپل را در بازار تبلت‌های چین شکست داد

رتبه سوم و چهارم نیز به ترتیب در اختیار شیائومی و آنر قرار گرفت.

تسلط هواوی در بازار تبلت‌های چینی قوی‌تر از همیشه شده است. براساس گزارشی تازه، غول فناوری چینی در سه‌ماهه‌ای دیگر توانست در فروش تبلت از اپل پیشی بگیرد.

به گزارش Canalys، هواوی در سه‌ماهه دوم 2024 بیش از 20.5 میلیون تبلت را در چین فروخته است که به معنای کسب 26 درصد سهم بازار است. این موضوع نه‌فقط جایگاه برتر هواوی را تضمین می‌کند، بلکه نشان‌دهنده رشد قابل‌توجه 66 درصدی سال‌به‌سال این شرکت است.

این موفقیت احتمالاً به استراتژی عرضه وسیع تبلت‌های جدید هواوی نسبت داده می‌شود. به‌ نظر می‌رسد محصولات سری MatePad، ازجمله تبلت MatePad Pro 12.2 که مجهز به نمایشگر دولایه اولد است، به‌خوبی توانسته توجه مصرف‌کنندگان چینی را جلب کند.

هواوی دوباره اپل را در بازار تبلت‌های چین شکست داد

اپل پس از هواوی، رتبه دوم سهم بازار تبلت‌های چین را تصاحب کرد

اپل، باوجود سهم بازار مشابه هواوی (با فروش حدود 20.1 میلیون تبلت)، خود را در وضعیتی نه‌چندان مطلوب می‌بیند. شرکت مستقر در کوپرتینو با کاهش 14 درصدی رشد سالانه مواجه است که احتمالاً نشان‌دهنده تلاش برای همگام‌ شدن با بازار درحال‌توسعه تبلت‌های چینی است.

وقتی بازیکنان محلی مانند شیائومی و آنر را در نظر بگیرید، رقابت شدیدتر می‌شود. شیائومی با فروش 9.25 میلیون تبلت جایگاه سوم را از آن خود کرده است، آنر شاهد رشد چشمگیر 63 درصدی نسبت به سال گذشته بود و با 6.5 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفت.

چنین روندی به‌وضوح رقابت روبه‌رشد در بازار تبلت چین را نشان می‌دهد. این افزایش رقابت به فروش کلی تبلت‌ها در چین نیز دامن زده است. براساس گزارش Canalys، بازار چین شاهد افزایش 20 درصدی فروش تبلت‌ها نسبت به سه‌ماهه گذشته بود که احتمالاً ناشی از تبلیغات آنلاین وسیع سازندگان تبلت است.

به‌ نظر می‌رسد تمرکز شرکت‌ها به‌سمت ویژگی‌های هوش مصنوعی تغییر کرده است. Canalys انتظار دارد سازندگان تبلت‌ها از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای تمایز محصولات خود و جذب مشتریان در بازار استفاده کنند.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋