مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

مجازات انحصار گوگل در تابستان 2025 مشخص می شود. دادگاه جدید این هفته آغاز می شود

مجازات انحصارطلبی گوگل در تابستان 2025 مشخص می‌شود؛ شروع دادگاه جدید از همین هفته

گوگل از روز دوشنبه باید در دادگاه پاسخگوی اتهامات انحصارطلبی در بازار تبلیغات آنلاین باشد.

انحصارطلبی گوگل در بازار جستجوهای آنلاین سرانجام باعث شد این شرکت انحصارطلب شناخته شود. حالا بنابر اعلام یک قاضی فدرال، حکم مجازات گوگل در آگوست سال ۲۰۲۵ اعلام خواهد شد. اما این پایان کار گوگل و وزارت دادگستری آمریکا نیست و آن‌ها همین هفته دادگاه دیگری را در زمینه تبلیغات آنلاین آغاز می‌کنند.

بنابر گزارش نشریه نیویورک تایمز, در اوایل ماه جاری میلادی گوگل در یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های قضایی که علیه انحصارطلبی این شرکت در بازار جستجوهای آنلاین به راه افتاده بود، شکست خورد. براساس اعلام دادگاه، گوگل با اتخاذ برخی سیاست‌های انحصارطلبانه در بازار جستجوهای آنلاین، باعث کاهش رقابت در این حوزه شده است.

گوگل شاید مجبور به فروش بخشی از کسب‌وکار جستجوی آنلاین خود شود

گوگل

در روز جمعه و در واشنگتن‌دی‌سی، قاضی «آمیت مهتا» جدول زمانی مربوط به رسیدگی به پرونده ضدانحصار گوگل را اعلام کرد. براین‌اساس، دادستان‌ها تا پایان سال جاری میلادی فرصت دارند تا پیشنهادهای خود را برای مجازات گوگل ارائه دهند.

هنوز جزئیاتی از این پیشنهادها منتشر نشده است، اما گفته می‌شود که آن‌ها ممکن است بر رقم سنگین پرداختی گوگل به اپل برای تثبیت جایگاه موتور جستجوی پیش‌فرض این شرکت در مرورگر سافاری متمرکز باشند. گوگل سالانه میلیاردها دلار برای تثبیت این جایگاه به اپل می‌پردازد. برخی دیگر از پیشنهادها نیز ممکن است گوگل را مجبور به فروش بخشی از کسب‌وکار خود کند. باتوجه‌به اینکه بخش عمده درآمد گوگل از بخش جستجو تأمین می‌شود، فروش بخشی از این کسب‌وکار می‌تواند ضرر قابل‌توجهی به درآمدهای شرکت وارد کند.

دادگاه جدید گوگل و وزارت دادگستری بر سر بازار تبلیغات آنلاین

اما شکایت علیه انحصارطلبی گوگل فقط به بازار جستجوی آنلاین ختم نمی‌شود و این شرکت با شکایت مشابهی در زمینه بازار تبلیغات آنلاین نیز مواجه شده است. بنابر گزارش The Verge، گوگل و وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه برای بحث در مورد این پرونده مجدداً به دادگاه خواهند رفت.

وزارت دادگستری آمریکا پیش‌تر در پرونده جستجوهای آنلاین توانست گوگل را محکوم کند و این غول فناوری قطعاً در پرونده جدید کار سختی برای دفاع از خود پیش‌رو دارد. شکایت جدید روی رفتارهای انحصارطلبانه گوگل در بازار تبلیغات آنلاین و نحوه خریدوفروش این تبلیغات متمرکز است.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋