مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

اسنپدراگون 6 نسل 3 معرفی شد. بسیار شبیه به نسل دوم اسنپدراگون 7s

اسنپدراگون 6 نسل 3 معرفی شد؛ بسیار شبیه به اسنپدراگون 7s نسل 2

این تراشه 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد.

کوالکام در سکوت خبری، چیپست جدیدی به نام اسنپدراگون 6 نسل 3 را معرفی کرده است. این پردازنده با کد SM6475-AB نیز شناخته می‌شود. ظاهراً اسنپدراگون 6 نسل 3 در گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه به‌کار می‌رود. این پردازنده در واقع نسخه آندرکلاک اسنپدراگون 7s نسل 2 است.

به گزارش سایت رسمی کوالکام، اسنپدراگون 6 نسل 3 یک چیپست مهم است که برندها با استفاده از آن می‌توانند گوشی‌های خوش‌قیمتی معرفی کنند، دستگاه‌هایی با عملکرد مناسب که در عین حال با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر روانه بازار می‌شوند.

Snapdragon 6 Gen 3 دارای 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. در زمینه پردازش گرافیکی، این تراشه از پردازشگر گرافیکی Adreno 710 استفاده می‌کند. این تراشه در کنار رم LPDDR4x و LPDDR5، از حافظه داخلی UFS 3.1 نیز پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون 6 نسل 3 تا 10 درصد بهبود عملکرد CPU را ارائه می‌دهد. همچنین عملکرد GPU را تا 30 درصد در مقایسه با نسخه قبلی خود افزایش می‌دهد. هدف این چیپست ارائه قابلیت‌های چندوظیفگی (Multitasking) روان‌تر، بارگذاری سریع‌تر برنامه‌ها و اجرای بهتر بازی‌ها است. همچنین مانند بسیاری از چیپست‌های جدید امروزی، دارای قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی است.

اسنپدراگون 6 نسل 3

قابلیت‌های مخصوص بازی تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3

تراشه جدید ویژگی‌هایی را برای گیمرها نیز ارائه می‌دهد. این پلتفرم شامل چندین ویژگی Snapdragon Elite Gaming است. به عنوان مثال، قابلیت Rate Shading را برای افزایش قدرت و عملکرد هنگام بازی در اختیار دارد. همچنین ویژگی Qualcomm Game Color Plus با بهبود رنگ‌ها، وضوح و جزئیات تصاویر بازی‌ها را بهبود می‌بخشد.

جهت مقایسه، اسنپدراگون 7s نسل 2 دارای 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس کارایی 1.95 گیگاهرتز بود و از Adreno 710 به عنوان GPU استفاده می‌کرد. بنابراین تراشه‌های اسنپدراگون 6 نسل 3 و 7s نسل 2 بسیار مشابه هستند. بااین‌حال، 7s نسل 2 از نرخ رفرش 144 هرتز با وضوح +FHD پشتیبانی می‌کند، درحالی‌که 6 نسل 3 اینطور نیست. به غیر از این مورد، هیچ تفاوت خاص دیگری وجود ندارد و اسنپدراگون 6 نسل 3 ویژگی متفاوتی ارائه نمی‌دهد. درواقع به‌نظر می‌رسد که کوالکام دوباره همان پردازنده را با نام دیگری معرفی کرده است.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋