مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

کیا اسپورتیج 2026 در حال آزمایش در آلمان مشاهده شد که فیس لیفتی برای این کراس اوور محبوب است

کیا اسپورتیج 2026 هنگام تست در آلمان دیده شد، فیس‌لیفت برای کراس‌اوور محبوب

در حالی که هنوز نسخه‌های جدید این خودرو به بازار ایران نرسیده‌اند، تصاویر کیا اسپورتیج 2026 با روکش‌های استتار منتشر شده است.

کیا اسپورتیج از جمله کراس‌اوورهای محبوب کیا در بازار ایران و جهان است که نسل‌های مختلف آن نیز در کشورمان عرضه شده‌اند. در حالی که هنوز نسخه‌های جدید این خودرو به بازار ایران نرسیده‌اند، تصاویر کیا اسپورتیج 2026 با روکش‌های استتار منتشر شده است. این خودرو در میانه نسل خود به سر می‌برد و زمان فیس‌لیفت آن فرا رسیده است. اسپورتیج در سبد محصولات کیا، جایگاهی بالاتر از کیا سلتوس دارد.

نسل فعلی کیا اسپورتیج با کد NQ5 از سال 2021 در بازار حضور دارد و برای سال 2026 به پنج سالگی یا نیمه عمر خود می‌رسد. به همین مناسبت، شرکت کره‌ای ظاهر این خودرو را تا حدی تغییر می‌دهد. بخش عمده تغییرات به نمای جلو اختصاص دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی عمودی اشاره کرد. سپرهای خودرو در جلو و عقب نیز اصلاح شده‌اند و چراغ‌هیا عقب گرافیک جدیدی دارند. جلوپنجره مدل فیس‌لیفت مستطیل شکل خواهد بود و چراغ‌های روشنایی در روز نیز روی لبه‌های بیرونی سپر قرار گرفته‌اند. تصاویر این کراس‌اوور هنگام تست در نوربرگ‌رینگ و با پوشش‌های استتار ضبط شده‌اند. به لطف روکش‌هایی که به بدنه خودرو چسبیده‌اند، تغییرات این مدل نسبت به نسخه فعلی قابل تشخیص است.

مشخصات فنی و احتمالی کیا اسپورتیج 2026

نسخه‌ای از کیا اسپورتیج 2026 که در تصویر می‌بینید، نمونه شاسی‌ کوتاه این خودرو است که برای عرضه به بازار اروپا در نظر گرفته شده است. بنابراین ممکن مدل‌های عرضه شده در آمریکای شمالی و خاورمیانه ظاهر متفاوتی داشته باشند.

کیا اسپورتیج

هنوز مشخص نیست که آیا نسخه فیس‌لیفت، موتورهای جدیدی خواهد داشت یا خیر. کیا اسپورتیج فعلی در اروپا با موتور توربوشارژر 1.6 لیتری چهارسیلندر با فناوری هیبریدی خفیف عرضه می‌شود. حداکثر راندمان این پیشرانه 150 اسب‌بخار است و همراه با گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود.

مشتریان همچنین می‌توانند نسخه هیبریدی کامل این خودرو را انتخاب کنند که از ترکیب پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر، موتور برقی و پکیج باتری 1.49 کیلوواتی تشکیل شده است. حداکثر راندمان ترکیبی این مدل، 229 اسب‌بخار قدرت است.

نوربرگ رینگ

خودروساز کره‌ای همچنین نسخه پلاگین هیبریدی اسپورتیج را در برخی بازارها ارائه می‌دهد. موتور درون‌سوز این تیپ با نسخه هیبریدی مشترک است اما موتور الکتریکی آن قوی‌تر ظاهر می‌شود و پکیج باتری آن نیز 13.8 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. حداکثر راندمان پیشرانه پلاگین هیبریدی کیا اسپورتیج 265 اسب‌بخار است. این خودرو تا 69 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی می‌کند.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋