مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شیائومی در حال حاضر برنامه ای برای ارائه دکمه غیرفعال کردن تبلیغات جهانی ندارد

شیائومی فعلاً قصد ارائه دکمه غیرفعال‌سازی سراسری تبلیغات را ندارد

شیائومی نمی‌خواهد تبلیغات برنامه‌های اختصاصی خود را به آسانی از دست بدهد.

گوشی‌های شیائومی مدت‌هاست که به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و ویژگی‌های فراوانشان مورد تحسین قرار گرفته‌اند. بااین‌حال، یک مشکل دائمی برای کاربران وجود تبلیغات در رابط کاربری (UI) و برخی برنامه‌های اختصاصی این شرکت است. درحالی‌که غیرفعال‌کردن این تبلیغات امکان‌پذیر است، اما فرایندی پیچیده و سختی دارد. پیش‌تر گزارش شده بود که شیائومی به‌دنبال راهی آسان‌تر برای غیرفعال‌سازی تبلیغات است، اما حالا تأیید شده که به این زودی‌ها قرار نیست یک دکمه این کار را انجام دهد.

اطلاعات افشاشده نشان می‌داد که شیائومی شاید درحال کار روی یک ویژگی برای خاموش‌کردن کامل تبلیغات سیستمی باشد، اما در اقدامی که احتمالاً بسیاری از کاربران را ناامید می‌کند، این شرکت اکنون تأیید کرده است که ارائه این قابلیت فعلاً در نقشه‌راه رابط کاربری HyperOS وجود ندارد.

به گزارش «اندروید آتوریتی»، شیائومی اذعان کرد که قصد دارد با کاهش برنامه‌های از پیش‌نصب‌شده و صفحه‌های نمایش محتوا، تجربه کاربری را بهبود بخشد و به کاهش Bloatwareها اشاره کرد (همان برنامه‌های نصب‌شده به صورت پیش‌فرض که نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد). بااین‌حال، این بیانیه ایده طراحی یک «کلید برای غیرفعال‌کردن تبلیغات» را رد کرده است:

«ما درحال‌حاضر قصد نداریم دکمه‌ای اضافه کنیم که در واقعیت، فقط تعداد کمی از کاربران بتوانند آن را کشف و استفاده کنند.»

برنامه‌های سیستمی شیائومی

نحوه غیرفعال‌کردن تبلیغات برنامه‌های اختصاصی شیائومی

این استدلال احتمالاً بسیاری از کاربران را ناامید می‌کند. در‌حال‌حاضر، غیرفعال‌کردن تبلیغات برنامه‌های شیائومی، نیاز به یک رویکرد چندمرحله‌ای و پیچیده دارد.

کاربران ابتدا باید برنامه MSA را در بخش تنظیمات سیستم پیدا و غیرفعال کنند. سپس به بخش تنظیمات تک‌تک برنامه‌ها مانند مدیریت فایل، موسیقی و دانلودها بروند و تبلیغات آن‌ها را هم خاموش کنند. این فرایند پیچیده در تضاد با راه‌حل ساده‌ای است که کاربران به ارائه آن امیدوار بودند.

باید دید شیائومی بعداً در موضع خود تجدیدنظر خواهد کرد یا خیر. تا آن زمان، کاربرانی که مشتاق یک تجربه کارآمد بدون آگهی هستند، ممکن است نیاز داشته باشند تا از روش‌های جایگزین دیگر استفاده کنند.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋