مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

پیشنهاد ایلان ماسک برای استفاده از Neuralink علیه هوش مصنوعی: بیایید به مردم قدرت های ماوراء طبیعی بدهیم

پیشنهاد ایلان ماسک برای استفاده از نورالینک مقابل هوش مصنوعی: بیایید به مردم قدرت‌‌های ماورایی بدهیم

ایلان ماسک در مصاحبه جدید خود درباره تراشه‌های نورالینک صحبت کرده است که می‌تواند به انسان در رقابت با هوش مصنوعی کمک کند.

«ایلان ماسک»، مدیرعامل نورالینک می‌گوید که تراشه‌های این شرکت می‌توانند به انسان در رقابت با هوش مصنوعی در آینده کمک کنند. او می‌گوید این تراشه‌ می‌تواند قدرت‌های ماورایی به مردم بدهد. همچنین این میلیاردر بلندپرواز مدعی است که در دو سال آینده فردی عادی با ایمپلنت نورالینک می‌تواند از یک گیمر حرفه‌ای نیز بهتر عمل کند.

ایلان ماسک به‌تازگی در مصاحبه جدیدی با Lex Fridman درباره مزیت‌های تراشه‌های نورالینک صحبت کرده است. ایلان ماسک می‌گوید که ایمپلنت‌های مغزی نورالینک بهترین راه برای انسان‌ خواهد بود تا هم با هوش مصنوعی پیشرفته یکپارچه شود و هم با آن در آینده رقابت کند. او می‌گوید:

«بیایید به مردم قدرت‌های ماورایی بدهیم.»

نورالینک اولین تراشه خود را در ژانویه 2024 در مغز یک انسان قرار داد. این تراشه به این بیمار کمک می‌کند تا برای مثال لپ‌تاپ‌ خود را با دستورات ذهنی کنترل کند.

ادعای ایلان ماسک درباره قدرت‌های ماورایی نورالینک

پیشنهاد ایلان ماسک برای استفاده از نورالینک مقابل هوش مصنوعی: بیایید به مردم قدرت‌‌های ماورایی بدهیم

ایلان ماسک نورالینک را نوعی فناوری می‌داند که در آینده می‌تواند «همزیستی» بین انسان و هوش مصنوعی را تسهیل کند. ماسک در گفتگو با فریدمن گفت تراشه‌های نورالینک می‌توانند بهترین راه برای جلوگیری از پیشی‌گرفتن هوش مصنوعی از انسان‌ها و خودمختارشدن این فناوری باشند. به عبارت دیگر او نورالینک را راهی برای ایمن‌نگه‌داشتن هوش مصنوعی می‌داند.

ایلان ماسک البته به این امر اکتفا نکرد، او گفت که ممکن است فردی که از نورالینک استفاده می‌کند، در نهایت بینایی با وضوح بالاتر از چشم انسان نیز داشته باشد. او گفت: «شما [با تراشه‌های نورالینک] می‌توانید دید امواج فرابنفش، فروسرخ، ایگل ویژن و هر آنچه را که می‌خواهید داشته باشید.» ماسک بهبودهای بینایی نورالینک را با دستگاه چشمی شخصیت خیالی «Geordi La Forge» در فیلم‌های Star Trek مقایسه کرد.

پیشنهاد ایلان ماسک برای استفاده از نورالینک مقابل هوش مصنوعی: بیایید به مردم قدرت‌‌های ماورایی بدهیم
Geordi La Forge در فیلم پیشتازان فضا (Star Trek).

ایلان ماسک همچنین تراشه‌های نورالینک را صرفاً در رقابت با هوش مصنوعی مفید نمی‌داند؛ او گفت:

«ما کاملاً مطمئن هستیم که در یکی دو سال آینده، فردی با ایمپلنت نورالینک می‌تواند از یک گیمر حرفه‌ای بهتر عمل کند، زیرا زمان واکنش او سریع‌تر خواهد بود.»

بااین‌حال ماسک تأکید کرد که اولین کار نورالینک رسیدگی به نورون‌های آسیب‌دیده در نخاع، گردن یا مغز بیماران است. به گفته او، پس از آنکه خطرات کاشت تراشه‌های مغزی نورالینک شناسایی و برطرف شد و پس از اینکه هزاران نفر از بیماران برای سال‌ها از آن استفاده کردند، این شرکت احتمالاً بتواند «تقویت و بهبود» مغز افراد بدون مشکلات عصبی را نیز در نظر بگیرد.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋